Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heel simpel, welke gemeente/stad loopt de meeste kilometers. Ze werken met een formule die kijkt naar het aantal inwoners, zodat het eerlijk blijft. Ook hoogtemeters tellen extra mee.Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Vandaag gaan lopen, gisteren booster gehad. Hartslag gemiddeld 15-20 hoger dan gewoonlijk. Ff schrikken![]()

Ik zou eens op fb horen. Altijd wel iemand die van zijn ticket af wil.Ging vandaag mijn inschrijving voor Bello Gallico 50 miles in orde brengen, is dat toch niet uitverkocht zeker. Ik ben altijd een late beslisser maar nu dacht ik met twee maanden op voorhand eens comfortabel te zitten, niet dus.
Bon, wat valt er nog te lopen in België of dichtbij over de grens, 60-100 kilometer en in december?

Ging vandaag mijn inschrijving voor Bello Gallico 50 miles in orde brengen, is dat toch niet uitverkocht zeker. Ik ben altijd een late beslisser maar nu dacht ik met twee maanden op voorhand eens comfortabel te zitten, niet dus.
Bon, wat valt er nog te lopen in België of dichtbij over de grens, 60-100 kilometer en in december?
En als je het nu niet vindt dan komen er korter bij de startdatum wel meerdere beschikbaar.Ik zou eens op fb horen. Altijd wel iemand die van zijn ticket af wil.
Ik heb mezelf ingeschreven in de fitness om wat meer op kracht en stabiliteit te focussen deze winter. Daarnaast ga ik meer focussen op korte afstanden en snelheid bij het lopen. Dus concreet betekent dat 2x per week op snelheid trainen (waarvan 1x met atletiekclub) en 3 herstelloopjes ga doen+ 3x per week naar de fitness ga gaan. Weekvolume in het lopen zal niet te hoog worden en krachttraining zal ik ook traag opbouwen. Het schema zit zo in elkaar dat ik vrij met vrij frisse benen aan de intervalsessies kan starten.
Momenteel ziet m'n winterplanning er voor de komende maanden als volgt uit, opmerkingen zijn welkom:
![]()
Welk type krachttraining zal je gaan doen? Welke oefeningen en hoeveel herhalingen?
Plyometrische oefeningen gaan het meeste nut hebben bij lopen.
Aanleren van goede techniek en echt gaan squatten/deadlift/lunge zal zeker ook zijn voordeel hebben bij het lopen.
Ik zou zoveel mogelijk met losse gewichten werken en niet in één of ander toestel gaan leg pressen.
Kan je jezelf 10x optrekken? Probeer daarnaar te streven, je core zal er ook beter van worden.
Of bedoel je ipv kracht meer eenvoudige core/stabilisatie oefeningen?
Op zaterdag zou ik na de tempo/hills/interval geen zware kracht meer in de namiddag doen, maar dan eerder wat basis oefeningen naar core/stabilisatie.
Ik deed vroeger ook regelmatig krachttraining (squat, deadlift,...).Ik bedoelde dat ik geen ervaring heb met krachttraining op te bouwen rond mijn looptrainingen. Moet nog wat zien hoe lang de stijfheid en vermoeidheid in het begin mijn loopstijl zal beïnvloeden. Ik had er moeten bij zeggen dat ik vroeger krachttraining gedaan heb (200 dl, 160 sq en 100 bp).
Met kracht bedoel ik de allesomvattende term, dus ook plyo, core.
Merci voor de feedback.
.Ik deed vroeger ook regelmatig krachttraining (squat, deadlift,...).
Indien ik vandaag nog eens zou squatten met 30% van wat ik vroeger deed, kan ik zeker 3-4 dagen niet fatsoenlijk lopen.
Het vergt toch een hele aanpassingsperiode denk ik...
Ik ben wel van oordeel dat voor een amateur atleet, met de tijd en rust die mogelijk is, dat zoveel mogelijk sportspecifiek moet getraind worden.
Indien je vroeger al zware krachttraining deed, zal je lichaam hier zeker nog voordeel van dragen (stevigheid pees/gewricht...).
Ik coach een atleet die nu laag 2u20 zit
Doet 0,0 krachttraining. Nu starten we met begeleiding krachttraining via een kine die hier meer in thuis is.
Ik zal laten weten of hij binnen enkele maanden onder 2u20 zit.