Algemene Loopthread

Dus eigenlijk om een record te vestigen moet een land al twee recordlopers hebben. Damn.

Inderdaad.

Maar eigenlijk is dit echt een landencompetitie in de breedte e, daarom klopt de VS Belgische ook zo ruim. In de breedte waren zij beter (zelfs zonder Courtney), maar België heeft gewoon 2 beesten. Waarmee ik niet wil zeggen dat onze andere lopers krabbers zijn uiteraard, Nico en Wesley hebben vorige maand de Swisspeaks 300 nog voltooid bvb, 360km of zoiets in de Alpen.

Herinner u trouwens vorige editie waarbij Courtney is moeten stoppen omdat haar 2e man niet meer kon, anders was ze daar nu nog ergens rondjes aan het lopen.

Zowel Ivo als Merijn hebben het vorige record van 90 rondjes ondertussen verbroken, op naar de 100!
 
Laatst bewerkt:
Straks om 13u gaat VTM live in den hof in Kasterlee :D Ze gaan daar evenwel weinig te zien krijgen, want dat is zo ergens rond half 2 en dan zijn die mannen in de helft van hunnen toer :D
 
Ik volg de dedain voor Sabbe hier op het forum niet.

Staat graag in de aandacht, inderdaad, maar ik denk dat hij wat commercieel momentum wil creëren zodat hij er genoeg aan kan verdienen om full-time met lopen bezig te zijn?
Dat de Belgische media ook altijd naar hem teruggrijpt als het over ultralopen gaat stoort mij ook niet. Ultralopen zal altijd een 'uitsmijter' blijven in het nieuws en zelfs in het sportnieuws, denk dat we al blij mogen zijn dat ze iets van coverage doen.

Uiteindelijk blijft Sabbe ook echt een beest van een loper. In zijn niche van het ultralopen is hij gewoon de top. Wie weet kon hij de vorige keer ook gewoon tot 100 gegaan zijn op de backyard ultra, net zoals je nu misschien ook lopers van andere landen had die het in zich hadden, maar je moet met twee lopers overblijven om aan die 100 te geraken natuurlijk.
 
Ik denk dat ik weet waarom Finland op 0 staat en de rest op 1. Bij Finland hebben ze blijkbaar met 4 32 yards gelopen en daarna alle 4 tegelijk gestopt. Bij de anderen is er steeds iemand die nog een laatste yard erbij gedaan heeft op z'n eentje.
 
Ik volg de dedain voor Sabbe hier op het forum niet.

Ondertussen is dat gewoon een running gag geworden hoor. Je moet dat niet al te serieus nemen. Van mij krijgt hij steevast een kudos op Strava na elk loopje.

Het stamt uit die periode dat ultra lopen in de media nooit aanbod kwam tot Karel zijn avonturen en dan was hij plotsklaps de Paus van het ultra lopen en van al de rest geen sprake.

Ik denk niet dat er hier iemand zit die zijn prestaties niet bewonderd.
 
Ik volg de dedain voor Sabbe hier op het forum niet.

Staat graag in de aandacht, inderdaad, maar ik denk dat hij wat commercieel momentum wil creëren zodat hij er genoeg aan kan verdienen om full-time met lopen bezig te zijn?
Dat de Belgische media ook altijd naar hem teruggrijpt als het over ultralopen gaat stoort mij ook niet. Ultralopen zal altijd een 'uitsmijter' blijven in het nieuws en zelfs in het sportnieuws, denk dat we al blij mogen zijn dat ze iets van coverage doen.

Uiteindelijk blijft Sabbe ook echt een beest van een loper. In zijn niche van het ultralopen is hij gewoon de top. Wie weet kon hij de vorige keer ook gewoon tot 100 gegaan zijn op de backyard ultra, net zoals je nu misschien ook lopers van andere landen had die het in zich hadden, maar je moet met twee lopers overblijven om aan die 100 te geraken natuurlijk.

Het gaat mij niet om zijn prestaties als loper hoor, maar zijn arrogante gedrag die paar keren dat ik hem heb ontmoet. Als je dat vergelijkt met een Ivo, Merijn, enz…
Gedraagt zich zeer hautain vind ik.

Bovendien lijkt hij te vinden dat de regels voor hem niet gelden. Zo liep hij op de GTLC 2 jaar geleden bijvoorbeeld met een pacer terwijl dat verboden was. Maar omdat het Karel was, mocht dat allemaal.

Kan nog wel een paar anekdotes bedenken waar hij de kantjes ervan af loopt.

Dat hij de aandacht opzoekt, is uiteraard zijn goed recht.

Edit: Wat @shiftyke ook aangeeft, het gaat niet zozeer om zijn prestaties. Al vind ik het spijtig dat andere Belgische prestaties onderbelicht blijven. Zoals wat Guillaume Deneffe doet op UTMB bijvoorbeeld in een veld dat letterlijk de crème van de trailwereld bevat.
 
Allee... de miserie kan weer beginnen dit jaar. Ze hebben weer iets bedacht:

Dus straks kom ik hier tips vragen tegen chaffing en zo :D
 
Ik denk dat ik weet waarom Finland op 0 staat en de rest op 1. Bij Finland hebben ze blijkbaar met 4 32 yards gelopen en daarna alle 4 tegelijk gestopt. Bij de anderen is er steeds iemand die nog een laatste yard erbij gedaan heeft op z'n eentje.

Dat kwam blijkbaar door een storm in Finland, toen hebben ze gestopt.

Die 100 rondjes komen er aan!
 
Klopt helemaal, enkel onze 2 Belgische zitten zijn nog bezig. Merijn wil die 100 rondjes e, al zal dat bij Ivo ook wel zo zijn.

@eniac Een loper alleen kan trouwens max nog 1 rondje doen. Als de voorlaatste loper uitvalt (de assistgever zoals ze hem noemen) mag de laatste nog 1 rondje afleggen en dan is het gedaan.

Mijn respect voor Ivo en Merijn was al enorm, als lopers en als persoon (beiden zijn ontzettend sympathiek), maar wat ze hier doen is toch weeral absurd…

EDIT: Die # kolom duidt inderdaad op de overblijvers, maar er staat sowieso nog een 1, ook al is het afgelopen, duidend op de man van het land met de meeste rondjes. Bij Finland zal dat wel gewoon een foutje zijn.

Stel dat de voorlaatste loper opgeeft en dan de laatste loper zijn rondje niet meer kan finishen is er dan technisch een winnaar?
Want Ivo en Merijn moeten toch niet beide doorgaan tot als het letterlijk voor beide op zelfde moment gedaan is?
 
Ik denk dat ik weet waarom Finland op 0 staat en de rest op 1. Bij Finland hebben ze blijkbaar met 4 32 yards gelopen en daarna alle 4 tegelijk gestopt. Bij de anderen is er steeds iemand die nog een laatste yard erbij gedaan heeft op z'n eentje.
Dat klopt inderdaad. Allemaal DNF, er is maar 1 finisher/winnaar per land ALS hij als laatste nog 1 ronde voltooid. Al de laatste twee (of meerdere mensen) gelijktijdig stoppen heeft men geen winnaar/finisher.
 
Wereldrecord 1000 kilometer staat op naam van Kouros in 5 dagen en 16 uur. In de backyard ultra zou dat 136 rondes oftewel 912 kilometer zijn.

Niet dat ze die afstand al gelopen hebben, maar ik vermoed dat hun microslaapjes minder efficient zijn dan de powernaps die Kouros zeker zal gehad hebben. Ook moeten ze een veel constanter tempo aanhouden dan Kouros die sneller kon starten en dan stelselmatig kon vertragen, zoals je ziet bij alle afstandsrecords.
Om maar te zeggen, ik denk dat ze wel eens dat 38 jaar oude record dicht zouden kunnen benaderen als ze het ooit proberen. Er zijn natuurlijk maar weinig zotten die effectief zo'n wereldrecord zouden willen aanvallen.
 
Terug
Bovenaan