Algemene Loopthread

Kortademig inderdaad, maar hartslag toch ook veel hoger dan normaal. Benen voelen ok maar letterlijk na een paar honderd meter aan traag tempo loop ik te puffen en te hijgen. Beetje een martelgang op die manier.



Succes!

Ik heb ondertussen ook alle plannen voor het najaar geschrapt en doe het rustig... We zien wel.
Dit boezemt niet veel goede moed in… ik ben mijn besmetting nu aan het uitzitten en heb er toch serieus wat van gemerkt. Kortademigheid, lage bloedsaturatie, maar meer vermoeidheid dan door de koorts en beperkt eten, kan ik er nog niet op plakken. Hopelijk blijft dat zo voor mij. Was die vermoeidheid er voor jou al de hele tijd?
 
Dit boezemt niet veel goede moed in…

Hoeft niet per sé, iedereen reageert er anders op, hopelijk bij jou dan beter!

ik ben mijn besmetting nu aan het uitzitten en heb er toch serieus wat van gemerkt. Kortademigheid, lage bloedsaturatie, maar meer vermoeidheid dan door de koorts en beperkt eten, kan ik er nog niet op plakken. Hopelijk blijft dat zo voor mij. Was die vermoeidheid er voor jou al de hele tijd?

Hoewel het in het gewone dagelijkse leven wel ok is, ben ik toch sneller moe ja.

Vies beestje in elk geval. Ik hoop dat het weldra weer beter begint te gaan. Ik zie me dit niet volhouden als het langdurig blijkt.
 
slachtoffer mensenhandel Mo Farah

Ik heb hier al meermaals geruchten over gehoord via via ... Maar het was natuurlijk aan Mo Farah zelf, om dit verhaal te vertellen wanneer hij de tijd daarover rijp achtte. Iemand anders moe(s)t zijn rekening niet maken hé.

Het is erg dat zo'n zaken gebeuren .. en nu nog altijd .. maar je gaat dit natuurlijk nooit volledig kunnen uitroeien. Er is te veel geld mee gemoeid.
 
slachtoffer mensenhandel Mo Farah

Ik heb hier al meermaals geruchten over gehoord via via ... Maar het was natuurlijk aan Mo Farah zelf, om dit verhaal te vertellen wanneer hij de tijd daarover rijp achtte. Iemand anders moe(s)t zijn rekening niet maken hé.

Het is erg dat zo'n zaken gebeuren .. en nu nog altijd .. maar je gaat dit natuurlijk nooit volledig kunnen uitroeien. Er is te veel geld mee gemoeid.

Gelukkig heeft Farah er dan nog een prachtig leven uit gehaald, voor velen zal dat anders zijn. :headshake:
 
Ondertussen staat Twitter wel bol van verschillende artikels en interviews uit het verleden die quasi elk aspect van Farah's verhaal nu ontkrachten 😁
 
Ondertussen staat Twitter wel bol van verschillende artikels en interviews uit het verleden die quasi elk aspect van Farah's verhaal nu ontkrachten 😁
Dan stel ik voor dat die evenzeer onderzocht worden, maar dat we voorlopig de mens zelf wel geloven die een pak documenten mee heeft. In plaats van Twitterdrama.
 
Dan stel ik voor dat die evenzeer onderzocht worden, maar dat we voorlopig de mens zelf wel geloven die een pak documenten mee heeft. In plaats van Twitterdrama.
Wie houdt er niet van wat drama?! 't Is nu niet dat Farah in't verleden (op vlak van sportprestaties) zo'n onbeschreven blad is he ;-)
 
Ondertussen staat Twitter wel bol van verschillende artikels en interviews uit het verleden die quasi elk aspect van Farah's verhaal nu ontkrachten 😁
Er zal zeker en vast wel een extra sausje toegevoegd zijn om er een documentaire van te kunnen maken.
Het moet verkopen en de boekskes moeten vol staan! :tongue:

Maar ik geloof toch eerder dat zijn nieuw verhaal dichter bij de waarheid ligt dan zijn oud verhaal (dat gewoon volledig gelogen was).

Dez foto is ergens wel grappig. Mo Farah blijkt 'effectief' een tweelingsbroer te hebben

Nu goed, wat er ook van aan is, het belangrijkste is dat dit probleem (dat er echt is), aan de kaak wordt gesteld en dit hopelijk een inspiratiebron is voor andere mensen die iets soortgelijk hebben meegemaakt. Het is de boodschap hier, die echt telt.
 
COVID ondertussen meer dan 2 maand geleden. Nog geen beterschap in zicht, integendeel, precies van kwaad naar erger.

Op een goede dag lukt 10-13km nog wel.
Vandaag een slechte dag: afgebroken na 5.5 kilometer aan slakkengang.

Ik blijf proberen maar dit is enorm demotiverend. :(
Ik heb deze maand pas terug mijn pre-covid fitheid bijna te pakken na 4-5 maanden gesukkel.

Inmiddels drie weken geleden opnieuw COVID gehad en gecrushed zonder problemen.

Geduldig verderwerken en vooral stretchen intussen.
 
Sinds ik terug ben beginnen lopen een paar weken terug en gewoon de suggesties liep van mijn garmin horloge, eindelijk een intervaltraining in plaats van een basistraining.

Voorlopig ga ik blijven lopen met die suggesties. Pas als ik echt zeker ben dat ik zonder problemen 21 km loop daarmee, wil ik me terug wagen aan een intensiever programma.

EDIT

Iemand enig idee in hoeverre die opbouwt? Ik vind daar online niks over terug.
 
Laatst bewerkt:
Iemand zin om deel uit te maken van een groepje van 4 (+1 reserve) BG lopers om de relay (estafette) marathon te lopen in Antwerpen op 11 september? De afstanden zijn voor elke loper anders: 14,6 km, 13 km, 9,2 km en 5,4 km.

Kostprijs is €125 of 31,25 per persoon.

Meer info: https://antwerpmarathon.com/en/registrations/

1. MichielD4 (afstand: tbd)
2.
3.
4.
5. (reserve)
 
Ik denk dat die Garmin suggesties 100% volgen nu niet direct een bewezen strategie is. Het geeft wel een indicatie natuurlijk.
Maar bij dit weer zou ik sowieso niet zwaar gaan intervallen, zeker als je dit al lang niet meer gedaan hebt.

Hier terug goed aan het lopen. Op het gemak wat afstand doen.

@MichielD4 leuk initiatief, maar ik kan op dat moment niet ;-) online supporteren doe ik sowieso
 
Als de hitte weg is, toch ook eens deftig werk maken. Merk dat het vele bureauwerk en weinig beweging hun tol eisen.

Voor een estafette ga ik passen, momenteel kan ik daar weinig aan bij dragen vrees ik :biglaugh:
 
Voor het eerst weer superbenen sinds de 10 miles dus ik heb er een tempotraining van gemaakt. Ik had toen Covid opgescharreld en ook al voelde ik mij wel algemeen goed, ik had van die dagen dat ik mij tijdens het lopen, slap voelde en soms ook gewoon duizelig / mottig.

Ik heb vandaag hard afgezien, vooral omdat ik lichte spierpijn had in de bovenarmen (te hard gewerkt in de tuin of zo lol) maar tijdens het lopen hindert zoiets wel redelijk stevig. Echter de benen waren oersterk dus ik heb de benen het werk laten doen, en de rest moest maar volgen. :D

11,35km in 59:59 inclusief opwarming (1km aan 6:01).
Zonder die opwarming had ik zo rond 11,5 km/u gehaald, een record dit jaar, met dit iets warmere weer.
De andere sessies dat ik zo snel liep of sneller waren bij kouder weer.

(Opmerking: Ik heb ook nog cooling down gedaan maar ik heb toen mijn tijd stop gezet.)
 
Ik denk dat die Garmin suggesties 100% volgen nu niet direct een bewezen strategie is. Het geeft wel een indicatie natuurlijk.
Maar bij dit weer zou ik sowieso niet zwaar gaan intervallen, zeker als je dit al lang niet meer gedaan hebt.
Op zich is het niet zo lang geleden maar het resulteerde wel in blessures. Deze keer eens een deftige basis opbouwen. Ik heb geen doelen. Gewoon lopen. Zie wel waar die suggesties me brengen.

Ook weer even overgestapt op lopen op hartslag.
 
Iemand zin om deel uit te maken van een groepje van 4 (+1 reserve) BG lopers om de relay (estafette) marathon te lopen in Antwerpen op 11 september? De afstanden zijn voor elke loper anders: 14,6 km, 13 km, 9,2 km en 5,4 km.

Kostprijs is €125 of 31,25 per persoon.

Meer info: https://antwerpmarathon.com/en/registrations/

1. MichielD4 (afstand: tbd)
2.
3.
4.
5. (reserve)

FF mezelf quoten om deze post onder de aandacht te brengen
 
Terug
Bovenaan