Algemene Loopthread

Allee, last-minute nog de beslissing genomen op zaterdag de Ohm trail 80km (4000hm) te lopen (met de nummer van een maar die geblesseerd is). Nog nooit gelopen en zou toch de moeite moeten zijn.
 
Vorige week 1:21 gelopen op mn halve marathon in Ironman 70.3 Marbella (dus na 1.8 swim en 90bike met 1400hm). Echt een super seizoen aan het draaien tot nu toe. WK selectie binnen, dus een mooi doel voor het najaar erbij. Onder het motto het ijzer smeden als het heet is ga ik maandag van start in de 11.5km van Kortrijk loopt. Benieuwd wat het gaat geven :)
Respect...
 
Vorige week 1:21 gelopen op mn halve marathon in Ironman 70.3 Marbella (dus na 1.8 swim en 90bike met 1400hm). Echt een super seizoen aan het draaien tot nu toe. WK selectie binnen, dus een mooi doel voor het najaar erbij. Onder het motto het ijzer smeden als het heet is ga ik maandag van start in de 11.5km van Kortrijk loopt. Benieuwd wat het gaat geven :)

Mooi, proficiat! Wat is uw naam, wil uw tijden eens zien :p

Ik tot nu toe nog geen super gevoel gehad tijdens wedstrijden.
Halve triatlon van Lievegem gedaan, maar daar geen goeie dag.
Afgelopen weekend de kwart in Izegem. Ging al beter, maar nog niet super.
Wel qualified voor EK en WK 2023 bij AG
 
Vorige week 1:21 gelopen op mn halve marathon in Ironman 70.3 Marbella (dus na 1.8 swim en 90bike met 1400hm). Echt een super seizoen aan het draaien tot nu toe. WK selectie binnen, dus een mooi doel voor het najaar erbij. Onder het motto het ijzer smeden als het heet is ga ik maandag van start in de 11.5km van Kortrijk loopt. Benieuwd wat het gaat geven :)

Heel straffe kost! Wat is eigenlijk uw beste/favoriete discipline?
 
Mijn sterkte is wel het geheel van de 3 onderdelen, ik heb niet echt een zwakke discipline. Maar mijn lopen is wel mn van nature sterkste punt.

Mooi, proficiat! Wat is uw naam, wil uw tijden eens zien :p
Ik pm :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn sterkte is wel het geheel van de 3 onderdelen, ik heb niet echt een zwakke discipline. Maar mijn lopen is wel mn van nature sterkste punt.


Ik pm :)
thx!

Ik zie idd dat je heel consistent bent in de 3 onderdelen.
Bij mij is jammer genoeg het zwemmen wat minder, niet slecht, maar voor een halve rond de 0:35.
Lopen is ook men sterkere punt :)
 
De conditie is wel goed hier. 2 uur liggen snoeien. Daarna alles opkuisen. Een beetje later, 2 uur lang de oprit verhogen / herstellen dmv van steengruis, aarde en cement. En nog zo fris als een hoen daarna.

Nu nog de conditie omzetten in een deftig toerke lopen lol.
 
Dacht eerst dat ik na de 20 door Brussel een streep ging trekken door mijn loop carrière maar heb zo zodanig vlot verteerd dat ik al aan het dromen ben van het volgende... Zouden we eens niet los voor een marathon <4 uur proberen gaan dit jaar? :unsure:
Nog een weekje rust nemen en er eens over nadenken, maar als ik rustig volume kan opdrijven zonder blessures zou dat toch moeten lukken tegen eind dit jaar :unsure:
Het enige wat in mijn fase wat ambetant is, is dat ik constant volume probeer te verhogen en daardoor geen temposessies durf inlassen. Beetje schrik om té hard te belasten.
Cruciale fout! Variatie is net belangrijk en als uw techniek oké is dan moet je geen schrik hebben om te overbelasten.

Breng wat schwung in die trainingen, kijk hoe het voelt en oordeel dan verder. Maar gewoon enkel maar LSD doen is zo plat zo plat als een pannekoek trainen en is in feite het slechtste dat je kan doen.
 
Vandaag ongeveer hetzelfde tempo gelopen als dinsdag. Ik had al wat minder evenwichtsproblemen, al kreeg ik er op het einde weer wat last van. Van hartproblemen heb ik niks meer gemerkt, als het bij die ene overslag van dinsdag blijft, dan is er weinig tot niets aan de hand.

Ik mag wel niet forceren, stilletjes aan, komt het allemaal wel terug. Dus in mijn toestand, zijn het voorlopig wel alleen maar wat LSD'kes dat ik doe.

Cruciale fout! Variatie is net belangrijk en als uw techniek oké is dan moet je geen schrik hebben om te overbelasten.

Breng wat schwung in die trainingen, kijk hoe het voelt en oordeel dan verder. Maar gewoon enkel maar LSD doen is zo plat zo plat als een pannekoek trainen en is in feite het slechtste dat je kan doen.
Ik volg MrKend54l hier. Ik houd mij er dit jaar niet zoveel mee bezig MAAR om echt goede prestaties neer te zetten is afwissling de boodschap.

Bij de buren? :biglaugh:
Neen, de eigen haag. Bij de buren heb ik een vriendelijk briefje in de bus gestoken (ze ledigen de bus elke week ondanks dat ze daar nog niet wonen) dus we zullen wel zien of er iemand gaat langskomen of niet.
 
Laatst bewerkt:
Cruciale fout! Variatie is net belangrijk en als uw techniek oké is dan moet je geen schrik hebben om te overbelasten.

Breng wat schwung in die trainingen, kijk hoe het voelt en oordeel dan verder. Maar gewoon enkel maar LSD doen is zo plat zo plat als een pannekoek trainen en is in feite het slechtste dat je kan doen.

Zo plat als een pannekoek is nu ook wel wat overstatement maar kom, zo kennen we jou ook hé :p Als startende loper ga ik sowieso al gigantisch veel vooruit gewoon door wat volume te draaien, intensieve trainingen doe ik ook op de fiets dus conditioneel zit het wel goed.

Uiteraard is het beter om ook soms eens wat sneller te lopen, maar ik ben daar misschien iets te voorzichtig in. Nu nog aan het bekomen van de 20, maar zal volgende week wel eens herstarten met soms eens een tempoprikkeltje ;)
 
Zo plat als een pannekoek is nu ook wel wat overstatement maar kom, zo kennen we jou ook hé :p Als startende loper ga ik sowieso al gigantisch veel vooruit gewoon door wat volume te draaien, intensieve trainingen doe ik ook op de fiets dus conditioneel zit het wel goed.

Uiteraard is het beter om ook soms eens wat sneller te lopen, maar ik ben daar misschien iets te voorzichtig in. Nu nog aan het bekomen van de 20, maar zal volgende week wel eens herstarten met soms eens een tempoprikkeltje ;)
95% van uw tijd behaal je door 100% van uw loopjes rustig te doen. ;) --> Dat is wat de wetenschap zegt.
Ik kan het wetenschappelijk artikel niet meteen meer vinden maar goed dat maakt verder niet uit.

Maar ja, 5% sneller lopen is best wel veel. Dwz als je normaal 5min/km loopt dan is 5% sneller = 4min30sec/km
 
Heerlijk! Ik had een fietstraining op de spinfiets op het programma staan, maar ik zag de zon en kon niet anders dan wat rondjes gaan maken!
Echt, daar haal ik tegenwoordig mijn loopplezier uit :D Omdat het qua prestatie nog niet echt iets is, ook, maar zo plezant om zomertje te spelen!
 
Zo plat als een pannekoek is nu ook wel wat overstatement maar kom, zo kennen we jou ook hé :p Als startende loper ga ik sowieso al gigantisch veel vooruit gewoon door wat volume te draaien, intensieve trainingen doe ik ook op de fiets dus conditioneel zit het wel goed.

Uiteraard is het beter om ook soms eens wat sneller te lopen, maar ik ben daar misschien iets te voorzichtig in. Nu nog aan het bekomen van de 20, maar zal volgende week wel eens herstarten met soms eens een tempoprikkeltje ;)
Nochtans is het de waarheid hoor :P
Nogal snel train je vrij vlak en loop je constant in de comfort zone. En het is niet zou eenvoudig om daar uit te geraken.

Variatie is vooral belangrijk. Korter, sneller, trager, in de bos, op straat, op de piste, wedstrijd, LSD, tempo,…
Zeker naar blessurepreventie is dat belangrijk.

En je gaat het niet graag horen, maar 20km zijn in feite geen afstanden voor beginners :P
Begin met 10km, train daar voor en wordt die afstand meester. Dat is een fijne afstand, daar kan je wat trainingsarbeid insteken zonder dat het echt zot wordt qua belasting. 4 trainingen in de week, kilometer of 40-50 op weekbasis dat is tof genoeg.
Het heeft ook zoveel te bieden, trainen om dan sneller te kunnen lopen en efficiënter. Ook een afstand waar je voelt dat uw training baat heeft.

Op termijn kan je dan verder gaan. Zeker als je schrik hebt van blessures kan zo een tactiek wonderen doen. Want ik ga ervan uit dat je lang wilt lopen. De basis die je legt op 3 jaar daar heb je 20 jaar plezier van!
 
In Mei eindelijk nog eens aan 100K geraakt, beloning daarvoor: buikgriep op 1 Juni :wallbash:

Vandaag eens terug een poging doen ze, kilometer per week gaan nu ook gestaag omhoog, hopelijk komt dat slim :D
 
In de hele discussie hierboven volg ik @MrKend54l, variatie en korte afstanden maken je een goede loper. Vooral LSD lopen en zsm een marathon doen ben ik echt geen fan van. Je lichaam heeft echt tijd nodig om daarmee te leren omgaan.
 
In de hele discussie hierboven volg ik @MrKend54l, variatie en korte afstanden maken je een goede loper. Vooral LSD lopen en zsm een marathon doen ben ik echt geen fan van. Je lichaam heeft echt tijd nodig om daarmee te leren omgaan.

Ik denk dat jij nog meer spreekt uit ervaring op vlak van blessures.
Een goeie basis is super belangrijk. Niet proberen te lopen voor je kan kruipen (deze zegswijze klinkt wel wat vreemd in deze context :P)
 
Iemand al ervaring met de 10 miles Waasmunster?

Toevallig gezien vandaag en zou mss wel gaan.

Al meermaals gelopen, denk toch zeker al 8 keer. Zowel 16 als 7 daar al gedaan. Tof parcours!
Wel rekening houden dat het op dat moment heel warm kan zijn en dat het parcours ook over grote stukken mul zand gaat.
 
Terug
Bovenaan