Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Morgen eerst de benen eens testen, ik laat donderdag iets weten.
, je bent uiteraard meer dan welkom, maar ik raad het u ten sterkste af om minder dan een week na uw 100mijl al 60km te lopen. Na 20km ga je niets meer in de benen hebben. Onderschat het herstel daar niet van.
Nice, niets voor mij maar chapeau! Wat een prestaties worden in deze loopthread allemaal naargezet!
nou als je conditie op drie dagen kwijt bent, wat gaat dat geven over drie dagen.Hondje zaterdag overleden - slaapgebrek en zijn dood heeft er zo te zien toch ook wel serieus op ingehakt op mijn lichaam - dus dat komt wel terug in orde zeker?

nou als je conditie op drie dagen kwijt bent, wat gaat dat geven over drie dagen.![]()
Of misschien 
Denk dat dat weinig te maken heeft met de basisconditie en alles met stress (breedste zin) en het mentale. Verschrikkelijk, veel sterkteZondag gelopen aan trager dan 10km/u en na 5km moest ik stoppen en wandelen naar huis. Ik kon echt niet meer. Ik ben al mijn basisconditie op amper 3 dagen tijd kwijt geraakt.
Hondje zaterdag overleden - slaapgebrek en zijn dood heeft er zo te zien toch ook wel serieus op ingehakt op mijn lichaam - dus dat komt wel terug in orde zeker?
Wij zijn er nog niet zo lang geleden ook door moeten gaan, en zonder pathetisch te willen doen heeft me dat echt wel wat gekraakt. Dat is niet iets wat je op 1, 2, 3 te boven komt. En da’s net mooi, want dat geeft aan wat een impact hij toch gehad heeft toen hij er wel nog was. Maar dat zul je op heel veel vlakken merken, ook je lopen.Ook aan het twijfelen om me in te schrijven, maar vind het nogal duur voor een 100K.Aangezien er hier wel een aantal (ultra)traillopers zitten, lijkt het me de ideale plaats om een aantal praktische vragen te stellen. Ik heb de trail des fantomes 100k op het oog, maar heb nog maar redelijk weinig trailervaring.
-Wat mee te nemen onderweg? Bevoorradingen zijn om de 15 à 20k, dus sowieso al water. Zijn de bevoorradingen onderweg qua voeding voldoende, of toch beter volledig zelf te voorzien in eten? Ik vermoed niet dat een warmte/reddingsdeken verplicht is voor wedstrijden in de Ardennen? Eventueel nog wat extra kleding/regenjack als de weersomstandigheden onzeker zijn. Nog andere zaken?
-Wat in de dropbag? Reservekleding/sokken/schoenen/handdoek. Ik had ook gedacht om een zak sandwiches daar in te steken, om toch een beetje deftig eten te hebben onderweg. Nog andere zaken?
-Is de route volledige uitgepijld? Ik vermoed dat de GPX op voorhand altijd beschikbaar is?
Ik ga dit jaar voor de 25k. Mét stokken
Gewoon om mezelf naar boven te duwen op de steile wanden van de Ourthe
Vandaag m'n eerste Alpine ervaring. Toerke van slechts 10km, maar met een klim van 4km aan 1 stuk, van goed 1700m tot 2100m. Dat was me de ervaring wel![]()

Heb kan de boom inDeze kwam in mijn YouTube suggesties en ik vond het wel interessant:
Dat topsport niet gezond was had ik wel gedacht, maar wat hij hier zegt is bijlange nog geen topsport. Een marathon loop je natuurlijk niet elke week, maar de afstanden en snelheden die hier op BG gelopen worden zijn volgens heb al niet meer gezond.
mijn hobby zal wel gezonder zijn dan elke week pinten pakken en 35% vet in uw lijf.Aangezien er hier wel een aantal (ultra)traillopers zitten, lijkt het me de ideale plaats om een aantal praktische vragen te stellen. Ik heb de trail des fantomes 100k op het oog, maar heb nog maar redelijk weinig trailervaring.
-Wat mee te nemen onderweg? Bevoorradingen zijn om de 15 à 20k, dus sowieso al water. Zijn de bevoorradingen onderweg qua voeding voldoende, of toch beter volledig zelf te voorzien in eten? Ik vermoed niet dat een warmte/reddingsdeken verplicht is voor wedstrijden in de Ardennen? Eventueel nog wat extra kleding/regenjack als de weersomstandigheden onzeker zijn. Nog andere zaken?
-Wat in de dropbag? Reservekleding/sokken/schoenen/handdoek. Ik had ook gedacht om een zak sandwiches daar in te steken, om toch een beetje deftig eten te hebben onderweg. Nog andere zaken?
-Is de route volledige uitgepijld? Ik vermoed dat de GPX op voorhand altijd beschikbaar is?
Bedankt voor de info! Ik ga sowieso nog een aantal trails lopen om alles eens te testen, zeker ook eentje van 50 à 60k. Conditioneel maak me niet al te veel zorgen, ik heb heel wat ervaring op de marathon en trainingsweken van >100k zijn mij zeker niet vreemd. Enkel de vele hoogtemeters zijn iets nieuws, dus daar ga ik de komende tijd ook nog wat meer op focussen. En ook het startuur van 4u schrikt me wel wat af, geen idee hoe ik reageer op een nacht van weinig tot geen slaap.Net terug van een weekendje Ardennen dus neem ik even de tijd om volledig mogelijk op uw vragen te antwoorden. Ik heb zelf al wel wat ervaring, dus probeer het te bekijken vanuit mijn standpunt als ware het mijn eerste 100km, want nu laat ik een pak zaken achterwege die ik u wel aanraad te doen.
Trail des Fantômes is Sportevents als ik mij niet vergis dus met de pijlen zit het wel snor. De gpx krijg je zeker (meestal een week op voorhand). Ik raad u zeker aan die te downloaden en gebruiken. Geeft u wat gemoedsrust en je weet maar nooit dat iemand toch pijlen heeft weggehaald.
Verplicht materiaal zal wel op de website staan, ik verwacht minstens 1l water en mogelijk een reddingsdeken, neemt niets plaats in beslag, maar dan heb je het voor een eventuele controle. Verder sowieso ook een werkende gsm met noodnummer van de organisatie in opgeslagen. Uw gsm heb je toch nodig om foto’s te nemen van koeien, dus dat is geen issue.
Bij Sportevents zijn de bevoorradingen veelvuldig aanwezig en is er altijd wel voeding en drank aanwezig, meestal ook sportdrank. Voeding is een variatie van snacks en wat sportspul van Etixx, tegenwoordig een vaste partner van Sportevents. Voorzie in uw rugzak gewoon een paar extra snacks, als je er langer over doet, wil je niet wachten op een bevoorrading. Better safe than sorry. Afhankelijk van de warmte beter ook 1,5l voorzien i.p.v. 1l. Zeker naar het einde toe ga je vertragen en zit er langer tussen de bevoorradingen, dus wil je wat extra marge hebben.
Aangezien het een 100km is, ga je nacht moeten doorkomen, stop in uw dropbag daarom gewoon een extra paar schoenen (je weet nooit), een paar sokken, een nieuw shortje (weeral, je weet maar nooit) en een shirt. Daarbovenop wat extra eten om over te laden wanneer je daar passeert. Ook best een reserve flask als er eentje kapot gaat en afhankelijk van uw batterijduur van uw gps horloge een powerbank.
Verder niet vergeten iets te voorzien om uw edele delen en binnenkant dijen in te smeren en uw tepels af te plakken, zeker bij warm weer. Misschien heb je het niet nodig, maar dat wil je niet meemaken…
Ik vergeet mogelijks wel wat, maar voeg het wel toe als ik eraan denk. Als je nog vragen hebt, just shoot!
100km is overigens een mooi doel zonder echt te zot te zijn, met een deftige voorbereiding lukt dat, gewoon zien dat je zeker eens 50km doet als test.
Zelf een heerlijk weekend achter de rug, gisteren nog eens een tochtje van 60km gedaan, puur genieten!
@Zorba Zoals @EmP zegt, hij kan de (allerhoogste) boom in. Ik loop op een jaar gezien gemiddeld bijna een marathon per week of het zal niet veel schelen. Ik ben nooit minder ziek geweest, heb mij nooit beter in mijn vel gevoeld. Als ik moet minderen, kan je mij bijeen rapen. Zoals bij alles is “te” zelden goed, maar zolang je luistert naar uw lichaam komt het wel goed. Uiteraard ook afhankelijk van uw aanleg, iedereen is verschillend.