Algemene Loopthread

Ik probeer te vatten wat ze daar hebben neergezet, maar het lukt mij echt amper. Om het in perspectief te plaatsen, wat Merijn heeft gedaan komt neer op van mijn woonplaats (Boechout) naar Mâcon in Frankrijk te lopen/wandelen:

991-B0-AF7-C26-E-43-EB-BBE2-4-D9-D0619-D248.jpg

Gaat toch echt nergens meer over…

Is idd waanzinnig. Elk uur een dikke 6,5 km afleggen... Ik zou dat mogelijks enkele uurtjes volhouden, (pakweg 30-40 km) maar that's it :p

Hier begint het terug de goede richting uit te gaan. De stijfheid en vermoeidheid is aan het verdwijnen. Ik probeer elke dag te lopen. Het idee is om elke dag minstens twee kilometer te lopen. Gaat het goed dan loop ik door en maak ik er +-7km van. Gaat het slecht dan stop ik na 2km.

Gisteren voor de eerste keer terug wat intervallen aangedurfd. Niks fancy of te vermoeiend: 10x200 net boven het omslagpunt. Al bij al ging dat beter dan verwacht. Alhoewel ik wel voelde dat ik hier best wel wat conditie kwijt ben.

Ik hoop tegen het einde van de maand toch weer aan 50km/week te zitten. Zodat we in juni, juli en augustus terug naar 70, 90 en 100km/week kunnen gaan. 🤞

Sub 34:00 gaat er nog aan voor het einde van het jaar!

veel succes @DesorteD
@eniac, komt wel goed, niet panikeren. Het zijn echt ook geen ideale omstandigheden momenteel ;)

hier is het ook even minder: te warm, hooikoortsseizoen en voornamelijk de grote stress van het afwerken van m'n PhD zorgen voor niet echt goede lichamelijke omstandigheden. Ohja, rustig wat blijven door doen en dan hopelijk vanaf juli er terug vol tegenaan en werken richten de grizzly eind oktober ;)

Hier begint het terug de goede richting uit te gaan. De stijfheid en vermoeidheid is aan het verdwijnen. Ik probeer elke dag te lopen. Het idee is om elke dag minstens twee kilometer te lopen. Gaat het goed dan loop ik door en maak ik er +-7km van. Gaat het slecht dan stop ik na 2km.

Gisteren voor de eerste keer terug wat intervallen aangedurfd. Niks fancy of te vermoeiend: 10x200 net boven het omslagpunt. Al bij al ging dat beter dan verwacht. Alhoewel ik wel voelde dat ik hier best wel wat conditie kwijt ben.

Ik hoop tegen het einde van de maand toch weer aan 50km/week te zitten. Zodat we in juni, juli en augustus terug naar 70, 90 en 100km/week kunnen gaan. 🤞

Sub 34:00 gaat er nog aan voor het einde van het jaar!

Wat is een Sub 34:00?

veel succes @DesorteD
@eniac, komt wel goed, niet panikeren. Het zijn echt ook geen ideale omstandigheden momenteel ;)

hier is het ook even minder: te warm, hooikoortsseizoen en voornamelijk de grote stress van het afwerken van m'n PhD zorgen voor niet echt goede lichamelijke omstandigheden. Ohja, rustig wat blijven door doen en dan hopelijk vanaf juli er terug vol tegenaan en werken richten de grizzly eind oktober ;)

Exact. Als ik al een truc heb om hierdoor te komen, is het door plezier in andere dingen te vinden dan de prestatie op zich. Ik loop graag in de zon, in het goeie weer. Een leuk muziekje op en dan is dat maar een slakkengang aan belachelijk hoge hartslag, die we dan steken op de zon :D

Dankzij Trenara vandaag ook mijn eerste training in heel lang gedaan. Intervallen van 6x600m à 7:12/km en 200m rustig er tussen.
Heel gezapig dus, maar eigenlijk ideaal om zo te starten. Zonder schema zou ik waarschijnlijk minder ver, maar veel te snel gelopen hebben.

Incl WU en CD was het iets van 6,5km aan gemiddeld 128 HS.

Hopelijk nu terug voor langere tijd vertrokken!

Laatst bewerkt:
veel succes @DesorteD

T'was niet zo heel warm deze ochtend, maar alweer fucking zuurstof arm en ik zweette mij gewoon te pletter.
Ik was toch alweer 1,5kg vocht kwijt op amper 13km afstand vandaag. (Ik had mij alweer voor en na gewogen).

Het was echt niet te doen deze week, ik ga de volgende keer 1,5 liter cola meenemen :D

T'was niet zo heel warm deze ochtend, maar alweer fucking zuurstof arm en ik zweette mij gewoon te pletter.
Ik was toch alweer 1,5kg vocht kwijt op amper 13km afstand vandaag. (Ik had mij alweer voor en na gewogen).

Het was echt niet te doen deze week, ik ga de volgende keer 1,5 liter cola meenemen :D
Euhm misschien toch u beter voor iets gaan dat wel echt de dorst lest en helpt om de vocht en mineralenbalans goed terug bij te vullen?
Cola is gewoon een plakkerige sirooptroep dat buiten suikers geen toegevoegde waarde heeft.

Euhm misschien toch u beter voor iets gaan dat wel echt de dorst lest en helpt om de vocht en mineralenbalans goed terug bij te vullen?
Cola is gewoon een plakkerige sirooptroep dat buiten suikers geen toegevoegde waarde heeft.

Cola schuimt beter. (Grapje e Makila 😁)

Laatst bewerkt:
Exact. Als ik al een truc heb om hierdoor te komen, is het door plezier in andere dingen te vinden dan de prestatie op zich. Ik loop graag in de zon, in het goeie weer. Een leuk muziekje op en dan is dat maar een slakkengang aan belachelijk hoge hartslag, die we dan steken op de zon :D
amai, gisteren na de regenbui gaan lopen, wat deed dat deugd :)
Veel minder pollen in de lucht, waardoor ik nog eens gewoon kon ademen. (De vorige keer, paar keer moeten stoppen om m'n puffer te gebruiken en dan nog ging het moeizaam.)

was ook naar een podcast over onze ultra backyard mannen aan het luisteren :)

Adidas Takumi Sen 8 gekocht met korting op alltricks.fr, voor 135 ipv 200 euro.
(Merci Karry om deze website te introduceren)

Ik ben er toch in geslaagd om drie maanden geen schoenen te kopen :p

Benieuwd naar jullie ervaringen met deze schoenen.

Adidas Takumi Sen 8 gekocht met korting op alltricks.fr, voor 135 ipv 200 euro.
(Merci Karry om deze website te introduceren)

Ik ben er toch in geslaagd om drie maanden geen schoenen te kopen :p

Benieuwd naar jullie ervaringen met deze schoenen.
Zalige schoen voor intervallen en kortere wedstrijden (tot 10K). De energy return is naar mijn mening minstens vergelijkbaar met de VaporFly. Maar de stack is veel lager en minder squishy. De voeling en grip met de grond is beter en tijdens het lopen voelt ge u echt vooruit geduwd worden.

Het is wel elke keer strugglen om ze aan te trekken, maar dat is het enige nadeel dat ik kan verzinnen.

Waar is dan tijd van de ultra dunne en ultra lichte wedstrijdschoenen zoals de saucony fastswitch.
Tegenwoordig zijn de snelle schoenen zo bombastisch :P

Terug
Bovenaan