Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Big dog’s backyard ultra world championship … dat de vrt sabbe dan wereldkampioen noemt kun je hem niet verwijten he. Ik ken Karel toch ook wel een beetje en arrogant ofzo je kun hem toch zeker niet noemen.

Beiden binnen gekomen ondertussen. Benieuwd of ze nog starten voor ronde 87![]()

Gewonnen na 90 rondjes!Sowieso, Merijn gaan ze hoe dan ook ergens uit de bosjes moeten gaan plukken op een gegeven moment. Gaat echt niet stoppen tot zijn lichaam zichzelf uitzet. Het langste dat ik ooit onderweg ben geweest is 31u, ik durf mij gewoon niet inbeelden wat 85u+ met u moet doen. Hoelang zou een lichaam daarvan moeten recupereren!?
Bon vrienden, nog 1 keer komen klagen en dan ga ik mij een tijdje terugtrekken uit deze thread
Vandaag training met 5*1.2km aan 5:44/km. Iets waar ik 2 maand geleden echt eens mee gelachen zou hebben. Wel, vandaag moest ik stappen tussen de blokken door. Niet normaal wat voor keiharde knal mijn conditie gekregen heeft. Ik voel me weer quasi bij 0, waar ik een tweetal jaar geleden zat toen ik m'n eerste 10K voltooide.
Ik weet dat ik het nu rustig moet aanpakken en het zijn tijd geven, maar dit is toch even heel lastig om dragen.
Het volgende doel staat al vast, dat is de marathon in Brugge in oktober. Daar ga ik nu rustig naar toewerken. Maar ik ga me hier even koest houden want de teleurstelling is even te groot![]()
Hier blijven gij! Iedereen ligt wel ergens mee in de knoop, op z'n minst kan je hier af en toe eens ventileren 

@Karry98
![]()
Backyard Masters: Belg Merijn Geerts vestigt wereldrecord in loodzware loopwedstrijd | Sporza
De Belg Merijn Geerts heeft in Duitsland de Backyard Masters gewonnen, een ietwat ludieke, doch loodzware loopwedstrijd. Met in totaal meer dan 600 kilometer in de benen verpulverde onze landgenoot het wereldrecord.sporza.be
Maar inderdaad WTF 603km![]()
Ik herken het helemaal. Jammer genoeg niet alleen van de eerste keer dat ik aan de kant stond met een blessure, maar ik zit op dit moment zelf in hetzelfde schuitje. Ik heb er al 3x gestaan, hoor, telkens in meer of mindere mate.Bon vrienden, nog 1 keer komen klagen en dan ga ik mij een tijdje terugtrekken uit deze thread
Vandaag training met 5*1.2km aan 5:44/km. Iets waar ik 2 maand geleden echt eens mee gelachen zou hebben. Wel, vandaag moest ik stappen tussen de blokken door. Niet normaal wat voor keiharde knal mijn conditie gekregen heeft. Ik voel me weer quasi bij 0, waar ik een tweetal jaar geleden zat toen ik m'n eerste 10K voltooide.
Ik weet dat ik het nu rustig moet aanpakken en het zijn tijd geven, maar dit is toch even heel lastig om dragen.
Het volgende doel staat al vast, dat is de marathon in Brugge in oktober. Daar ga ik nu rustig naar toewerken. Maar ik ga me hier even koest houden want de teleurstelling is even te groot![]()
Magnesium heb ik gaan halen. Voldoende drinken zal ik ook proberen te doen. Merci!Om te wandelen moet je gewoon veel wandelen.
Lopen gaat daar weinig aan helpen, fietsen evenmin.
Voldoende drinken en iets van magnesium nemen kan wel helpen. Maar als je lichaam niet gewend is aan dergelijke inspanning of ineens een forse toename in intensiteit doet dan zal drinken en magnesium weinig zoden aan de dijk brengen.
42 km. Ik denk dat ik vorig jaar veel te weinig gedronken heb omdat er weinig toiletten waren onderweg en ik steevast moest plassen.Hoeveel km is dat? Meerdere dagen?
Sowieso veel water drinken. Als ge niet regelmatig naar het toilet moet dan zijt ge niet genoeg aan het drinken.
Ook regelmatig een snack (banaan, iets met zout, noten).
Als ik meerdaagse wandeltochten doe, dan stretch ik ook even elke dag na het eerste uur wandelen ongeveer. (wanneer ge opgewarmd zijt)
Wat ook kan helpen is een koude douche achteraf. Controversieel, maar zou uw recovery mogelijks versnellen.
Ik vrees dat ik even niet kan volgen?Als je last hebt na het wandelen, gewoon lopen. Je mag mij later bedanken voor de ontzettend waardevolle tip.
Ik vrees dat ik even niet kan volgen?
Haha, 'k ben mee.Ik ben weer onnozel aan het doen, niet op letten. Veel plezier en succes in ieder geval!
Merijn had zijn krachten iets beter gedoseerd denk ik?Gewonnen na 90 rondjes!