Algemene Loopthread

Big dog’s backyard ultra world championship … dat de vrt sabbe dan wereldkampioen noemt kun je hem niet verwijten he. Ik ken Karel toch ook wel een beetje en arrogant ofzo je kun hem toch zeker niet noemen.

Bon vrienden, nog 1 keer komen klagen en dan ga ik mij een tijdje terugtrekken uit deze thread 😑

Vandaag training met 5*1.2km aan 5:44/km. Iets waar ik 2 maand geleden echt eens mee gelachen zou hebben. Wel, vandaag moest ik stappen tussen de blokken door. Niet normaal wat voor keiharde knal mijn conditie gekregen heeft. Ik voel me weer quasi bij 0, waar ik een tweetal jaar geleden zat toen ik m'n eerste 10K voltooide.

Ik weet dat ik het nu rustig moet aanpakken en het zijn tijd geven, maar dit is toch even heel lastig om dragen.
Het volgende doel staat al vast, dat is de marathon in Brugge in oktober. Daar ga ik nu rustig naar toewerken. Maar ik ga me hier even koest houden want de teleurstelling is even te groot :)

Pfff die hitte is toch niks voor mij. Ik ga zelfs speciaal om 07u00 gaan lopen (meestal loop ik 's avonds) maar dan nog is het te warm naar mijn goesting.

Vrijdag een lokale 10km wedstrijd mee pikken maar ik ga zeker geen hoge verwachtingen hebben.

Big dog’s backyard ultra world championship … dat de vrt sabbe dan wereldkampioen noemt kun je hem niet verwijten he. Ik ken Karel toch ook wel een beetje en arrogant ofzo je kun hem toch zeker niet noemen.

België is daar wereldkampioen geworden, niet Karel Sabbe als solo atleet. Nu ga ik erover ophouden, want dat ik hem niet moet hebben zal nu wel al duidelijk zijn.

Merijn en Keith ondertussen alle 2 het huidige wereldrecord van 85 loops geëvenaard, staat gelijk aan 569km. Gewoon what. the. actual. fuck 😳

Beiden binnen gekomen ondertussen. Benieuwd of ze nog starten voor ronde 87 :crazy:

Sowieso, Merijn gaan ze hoe dan ook ergens uit de bosjes moeten gaan plukken op een gegeven moment. Gaat echt niet stoppen tot zijn lichaam zichzelf uitzet. Het langste dat ik ooit onderweg ben geweest is 31u, ik durf mij gewoon niet inbeelden wat 85u+ met u moet doen. Hoelang zou een lichaam daarvan moeten recupereren!? 🤣

@eniac Dat is inderdaad wel balen, vooral omdat je niet lang geleden toch echt in vorm was. Onderschat ook niet wat de warmte met u kan doen. Uw basis is niet opeens weg, dus gewoon rustig blijven en niet opgeven. Als uw trainingen niet echt gaan zoals gewenst, kan je ook gewoon even uw schema loslaten en rustig aan 3 of 4 x per week lopen zonder echt te focussen op afstand of tempo. Brugge is nog ver, tijd zat op in vorm te geraken.

Sowieso, Merijn gaan ze hoe dan ook ergens uit de bosjes moeten gaan plukken op een gegeven moment. Gaat echt niet stoppen tot zijn lichaam zichzelf uitzet. Het langste dat ik ooit onderweg ben geweest is 31u, ik durf mij gewoon niet inbeelden wat 85u+ met u moet doen. Hoelang zou een lichaam daarvan moeten recupereren!?
Gewonnen na 90 rondjes!

Bon vrienden, nog 1 keer komen klagen en dan ga ik mij een tijdje terugtrekken uit deze thread 😑

Vandaag training met 5*1.2km aan 5:44/km. Iets waar ik 2 maand geleden echt eens mee gelachen zou hebben. Wel, vandaag moest ik stappen tussen de blokken door. Niet normaal wat voor keiharde knal mijn conditie gekregen heeft. Ik voel me weer quasi bij 0, waar ik een tweetal jaar geleden zat toen ik m'n eerste 10K voltooide.

Ik weet dat ik het nu rustig moet aanpakken en het zijn tijd geven, maar dit is toch even heel lastig om dragen.
Het volgende doel staat al vast, dat is de marathon in Brugge in oktober. Daar ga ik nu rustig naar toewerken. Maar ik ga me hier even koest houden want de teleurstelling is even te groot :)

:nono: Hier blijven gij! Iedereen ligt wel ergens mee in de knoop, op z'n minst kan je hier af en toe eens ventileren :hug:

Bij mij laatste 2 keer dat ik ben gaan lopen echt veel hogere hartslag dan normaal, weet niet of dat die warmte is of omdat ik niet super lang na het eten ben gaan lopen maar heb er wat schrik van... Als de rustige loopjes al aan hartslag 170 gebeuren schiet er heel weinig buffer over om op de 20km van Brussel nog wat sneller te gaan vrees ik :headshake:

Ik dacht dat die Ier het ging halen omdat die consequent sneller bleef lopen en dus net iets meer kon rusten. Ik kan me gewoon het niveau van vermoeidheid niet voorstellen na bijna 4 dagen non-stop lopen afgewisseld met mini-slaapjes van een paar minuten.

@Karry98 ;)

Maar inderdaad WTF 603km :laugh:

Mooi en terecht! Dank u Sporza!

Wat een krankzinnige prestatie, wat kan je daar in godsnaam over zeggen….

Toont wel aan hoe belangrijk de assist (2e man) is voor zoiets, Merijn en Keith hebben elkaar duidelijk geduwd naar iets mafs.

Niettegenstaande dat Keith Russel ook een ongelooflijk prestatie neergezet heeft, hoe frustrerend moet zo'n DNF niet zijn na 586km :rofl:

Ik herken het helemaal. Jammer genoeg niet alleen van de eerste keer dat ik aan de kant stond met een blessure, maar ik zit op dit moment zelf in hetzelfde schuitje. Ik heb er al 3x gestaan, hoor, telkens in meer of mindere mate.

Maar ik kan je alleen vertellen wat mijn kinesist me onlangs nog zei: Je beste 10 Miles loop je het derde jaar. Je beste marathon het vijfde. Het was uiteraard een boutade, maar er zit wel een waarheid in. Elk jaar werkt met pieken en dalen, het is goed dat je even een dal hebt na een heel zware inspanning. Maar die pieken en dalen zijn niet verloren, ze zijn je fundamenten waar je daarna opnieuw op bouwt.

Net als jij ben ik laat begonnen. Mijne eerste loopjaar was meteen mijn eerste wedstrijdjaar. Veel hebben er dan al jaren en jaren op zitten. Dat voelt nu als vanaf nul beginnen, maar da's niet waar. Je begint nu met fundamenten die je vorig jaar niet had, waardoor je basis veel sneller veel sterker zal zijn en met genoeg training sterker dan ooit tevoren.

Alleen is het nu dik kak, zoals ik dus nu ook merk, om gewoon dikke halfuurtjes van 8:00min/km te draaien en dat was het. Maar binnenkort maak je weer mooie rondjes van een tien km, en dan ben je vertrokken.

Bij mij komt er nog bij dat ik nog altijd niet pijnvrij loop en het nog maar de vraag is of dat weer gaat zijn. Ik heb het nu heel lang zo gelaten, met héél weinig kilometers sinds februari, maar dat lijkt niet echt te helpen. Toegegeven, ik heb mijn oefeningen 3w niet gedaan, maar direct weer pijnscheuten en verkrampte bilspier. Het zal dus kwestie zijn van die oefeningen te blijven doen, maar ondertussen wel gewoon te lopen.

Om te wandelen moet je gewoon veel wandelen.
Lopen gaat daar weinig aan helpen, fietsen evenmin.

Voldoende drinken en iets van magnesium nemen kan wel helpen. Maar als je lichaam niet gewend is aan dergelijke inspanning of ineens een forse toename in intensiteit doet dan zal drinken en magnesium weinig zoden aan de dijk brengen.
Magnesium heb ik gaan halen. Voldoende drinken zal ik ook proberen te doen. Merci!

Hoeveel km is dat? Meerdere dagen?

Sowieso veel water drinken. Als ge niet regelmatig naar het toilet moet dan zijt ge niet genoeg aan het drinken.
Ook regelmatig een snack (banaan, iets met zout, noten).
Als ik meerdaagse wandeltochten doe, dan stretch ik ook even elke dag na het eerste uur wandelen ongeveer. (wanneer ge opgewarmd zijt)
Wat ook kan helpen is een koude douche achteraf. Controversieel, maar zou uw recovery mogelijks versnellen.
42 km. Ik denk dat ik vorig jaar veel te weinig gedronken heb omdat er weinig toiletten waren onderweg en ik steevast moest plassen.
Merci voor de tips!

Als je last hebt na het wandelen, gewoon lopen. Je mag mij later bedanken voor de ontzettend waardevolle tip.
Ik vrees dat ik even niet kan volgen?

Ik probeer te vatten wat ze daar hebben neergezet, maar het lukt mij echt amper. Om het in perspectief te plaatsen, wat Merijn heeft gedaan komt neer op van mijn woonplaats (Boechout) naar Mâcon in Frankrijk te lopen/wandelen:

991-B0-AF7-C26-E-43-EB-BBE2-4-D9-D0619-D248.jpg

Gaat toch echt nergens meer over…

Terug
Bovenaan