Algemene Loopthread

Morgen eerst de benen eens testen, ik laat donderdag iets weten.

Was meer om te lachen dan wat anders hoor 😁, je bent uiteraard meer dan welkom, maar ik raad het u ten sterkste af om minder dan een week na uw 100mijl al 60km te lopen. Na 20km ga je niets meer in de benen hebben. Onderschat het herstel daar niet van.
 
Net een half uur geweest. Het begin voelde zwaar aan, eens opgewarmd zat het gevoel goed.
Nergens last van de spieren/pezen. Hier ben ik blij om.

Maar zoals je zei, conditioneel voelde ik wel dat dit geen uren moest duren. Dusja, nog wat verder rusten :)
 
Zondag gelopen aan trager dan 10km/u en na 5km moest ik stoppen en wandelen naar huis. Ik kon echt niet meer. Ik ben al mijn basisconditie op amper 3 dagen tijd kwijt geraakt. :confused:

Hondje zaterdag overleden - slaapgebrek en zijn dood heeft er zo te zien toch ook wel serieus op ingehakt op mijn lichaam - dus dat komt wel terug in orde zeker?
 
Zondag gelopen aan trager dan 10km/u en na 5km moest ik stoppen en wandelen naar huis. Ik kon echt niet meer. Ik ben al mijn basisconditie op amper 3 dagen tijd kwijt geraakt. :confused:

Hondje zaterdag overleden - slaapgebrek en zijn dood heeft er zo te zien toch ook wel serieus op ingehakt op mijn lichaam - dus dat komt wel terug in orde zeker?
Denk dat dat weinig te maken heeft met de basisconditie en alles met stress (breedste zin) en het mentale. Verschrikkelijk, veel sterkte :( Wij zijn er nog niet zo lang geleden ook door moeten gaan, en zonder pathetisch te willen doen heeft me dat echt wel wat gekraakt. Dat is niet iets wat je op 1, 2, 3 te boven komt. En da’s net mooi, want dat geeft aan wat een impact hij toch gehad heeft toen hij er wel nog was. Maar dat zul je op heel veel vlakken merken, ook je lopen.
 
Gisteren een mail gekregen dat ik ben geselecteerd als pacer voor de 10km van Mechelen. Mijn eerste pace wedstrijd. Hopelijk doe ik geen Karry'tje :shy:
 
Aangezien er hier wel een aantal (ultra)traillopers zitten, lijkt het me de ideale plaats om een aantal praktische vragen te stellen. Ik heb de trail des fantomes 100k op het oog, maar heb nog maar redelijk weinig trailervaring.
-Wat mee te nemen onderweg? Bevoorradingen zijn om de 15 à 20k, dus sowieso al water. Zijn de bevoorradingen onderweg qua voeding voldoende, of toch beter volledig zelf te voorzien in eten? Ik vermoed niet dat een warmte/reddingsdeken verplicht is voor wedstrijden in de Ardennen? Eventueel nog wat extra kleding/regenjack als de weersomstandigheden onzeker zijn. Nog andere zaken?
-Wat in de dropbag? Reservekleding/sokken/schoenen/handdoek. Ik had ook gedacht om een zak sandwiches daar in te steken, om toch een beetje deftig eten te hebben onderweg. Nog andere zaken?
-Is de route volledige uitgepijld? Ik vermoed dat de GPX op voorhand altijd beschikbaar is?
 
Aangezien er hier wel een aantal (ultra)traillopers zitten, lijkt het me de ideale plaats om een aantal praktische vragen te stellen. Ik heb de trail des fantomes 100k op het oog, maar heb nog maar redelijk weinig trailervaring.
-Wat mee te nemen onderweg? Bevoorradingen zijn om de 15 à 20k, dus sowieso al water. Zijn de bevoorradingen onderweg qua voeding voldoende, of toch beter volledig zelf te voorzien in eten? Ik vermoed niet dat een warmte/reddingsdeken verplicht is voor wedstrijden in de Ardennen? Eventueel nog wat extra kleding/regenjack als de weersomstandigheden onzeker zijn. Nog andere zaken?
-Wat in de dropbag? Reservekleding/sokken/schoenen/handdoek. Ik had ook gedacht om een zak sandwiches daar in te steken, om toch een beetje deftig eten te hebben onderweg. Nog andere zaken?
-Is de route volledige uitgepijld? Ik vermoed dat de GPX op voorhand altijd beschikbaar is?
Ook aan het twijfelen om me in te schrijven, maar vind het nogal duur voor een 100K.

Ik neem meestal gewoon enkele koekjes mee voor als ik te veel honger krijg en de bevoorrading me nog te ver is.
Het is augustus, een gewone regenjas zal wel voldoen denk ik.
In de dropbag zou ik steken wat je misschien nodig zou hebben moest er iets mis gaan. Maar naast frisse kousen of een andere t-shirt heb ik nog niets nodig gehad. Voor een 100K gebruik ik de dropbag wel niet meer.

Ik neem graag niet te veel mee. Er steekt al weinig in mijn rugzakje en toch is het op 1 of andere manier altijd een zoektocht als ik iets moet vinden.


Ondertussen heb ik zelf:
- Leki stokken besteld
- Ingeschreven voor The Great Escape 160
 
Laatst bewerkt:
Ik doe ook mee bij leven en welzijn! Maar ik ga afkloppen op 20K, de overige 80 zijn de moeite niet :unsure:

Ben eens benieuwd, zal m'n eerste serieuze trail worden.
 
Ik ga dit jaar voor de 25k. Mét stokken :D
Gewoon om mezelf naar boven te duwen op de steile wanden van de Ourthe 🤣

Vandaag m'n eerste Alpine ervaring. Toerke van slechts 10km, maar met een klim van 4km aan 1 stuk, van goed 1700m tot 2100m. Dat was me de ervaring wel 🤩
 
Ik ga dit jaar voor de 25k. Mét stokken :D
Gewoon om mezelf naar boven te duwen op de steile wanden van de Ourthe 🤣

Vandaag m'n eerste Alpine ervaring. Toerke van slechts 10km, maar met een klim van 4km aan 1 stuk, van goed 1700m tot 2100m. Dat was me de ervaring wel 🤩

Heb nog getwijfeld voor de 25 want die is op zaterdag en dat komt me beter uit maar de 1000 hoogtemeters vs de 600 schrikken mij nogal af :laugh:
 
Op aanraden van @MichielD4 heb ik de Adizero Takumi Sen 8 een goede week geleden besteld.
Heb al enkele interval trainingen achter de rug en ik ben er zeer tevreden mee.
Licht in gewicht, zeer responsief en dempend gevoel. Wel niet de meest stabiele schoen (net zoals de Saucony Endorphin Speed 2).
 
Deze kwam in mijn YouTube suggesties en ik vond het wel interessant:

Dat topsport niet gezond was had ik wel gedacht, maar wat hij hier zegt is bijlange nog geen topsport. Een marathon loop je natuurlijk niet elke week, maar de afstanden en snelheden die hier op BG gelopen worden zijn volgens heb al niet meer gezond.
 
Laatst bewerkt:
Deze kwam in mijn YouTube suggesties en ik vond het wel interessant:

Dat topsport niet gezond was had ik wel gedacht, maar wat hij hier zegt is bijlange nog geen topsport. Een marathon loop je natuurlijk niet elke week, maar de afstanden en snelheden die hier op BG gelopen worden zijn volgens heb al niet meer gezond.
Heb kan de boom in 🤣 mijn hobby zal wel gezonder zijn dan elke week pinten pakken en 35% vet in uw lijf.
 
Aangezien er hier wel een aantal (ultra)traillopers zitten, lijkt het me de ideale plaats om een aantal praktische vragen te stellen. Ik heb de trail des fantomes 100k op het oog, maar heb nog maar redelijk weinig trailervaring.
-Wat mee te nemen onderweg? Bevoorradingen zijn om de 15 à 20k, dus sowieso al water. Zijn de bevoorradingen onderweg qua voeding voldoende, of toch beter volledig zelf te voorzien in eten? Ik vermoed niet dat een warmte/reddingsdeken verplicht is voor wedstrijden in de Ardennen? Eventueel nog wat extra kleding/regenjack als de weersomstandigheden onzeker zijn. Nog andere zaken?
-Wat in de dropbag? Reservekleding/sokken/schoenen/handdoek. Ik had ook gedacht om een zak sandwiches daar in te steken, om toch een beetje deftig eten te hebben onderweg. Nog andere zaken?
-Is de route volledige uitgepijld? Ik vermoed dat de GPX op voorhand altijd beschikbaar is?

Net terug van een weekendje Ardennen dus neem ik even de tijd om volledig mogelijk op uw vragen te antwoorden. Ik heb zelf al wel wat ervaring, dus probeer het te bekijken vanuit mijn standpunt als ware het mijn eerste 100km, want nu laat ik een pak zaken achterwege die ik u wel aanraad te doen.

Trail des Fantômes is Sportevents als ik mij niet vergis dus met de pijlen zit het wel snor. De gpx krijg je zeker (meestal een week op voorhand). Ik raad u zeker aan die te downloaden en gebruiken. Geeft u wat gemoedsrust en je weet maar nooit dat iemand toch pijlen heeft weggehaald.

Verplicht materiaal zal wel op de website staan, ik verwacht minstens 1l water en mogelijk een reddingsdeken, neemt niets plaats in beslag, maar dan heb je het voor een eventuele controle. Verder sowieso ook een werkende gsm met noodnummer van de organisatie in opgeslagen. Uw gsm heb je toch nodig om foto’s te nemen van koeien, dus dat is geen issue.

Bij Sportevents zijn de bevoorradingen veelvuldig aanwezig en is er altijd wel voeding en drank aanwezig, meestal ook sportdrank. Voeding is een variatie van snacks en wat sportspul van Etixx, tegenwoordig een vaste partner van Sportevents. Voorzie in uw rugzak gewoon een paar extra snacks, als je er langer over doet, wil je niet wachten op een bevoorrading. Better safe than sorry. Afhankelijk van de warmte beter ook 1,5l voorzien i.p.v. 1l. Zeker naar het einde toe ga je vertragen en zit er langer tussen de bevoorradingen, dus wil je wat extra marge hebben.

Aangezien het een 100km is, ga je nacht moeten doorkomen, stop in uw dropbag daarom gewoon een extra paar schoenen (je weet nooit), een paar sokken, een nieuw shortje (weeral, je weet maar nooit) en een shirt. Daarbovenop wat extra eten om over te laden wanneer je daar passeert. Ook best een reserve flask als er eentje kapot gaat en afhankelijk van uw batterijduur van uw gps horloge een powerbank.

Verder niet vergeten iets te voorzien om uw edele delen en binnenkant dijen in te smeren en uw tepels af te plakken, zeker bij warm weer. Misschien heb je het niet nodig, maar dat wil je niet meemaken…

Ik vergeet mogelijks wel wat, maar voeg het wel toe als ik eraan denk. Als je nog vragen hebt, just shoot!

100km is overigens een mooi doel zonder echt te zot te zijn, met een deftige voorbereiding lukt dat, gewoon zien dat je zeker eens 50km doet als test.

Zelf een heerlijk weekend achter de rug, gisteren nog eens een tochtje van 60km gedaan, puur genieten!

@Zorba Zoals @EmP zegt, hij kan de (allerhoogste) boom in. Ik loop op een jaar gezien gemiddeld bijna een marathon per week of het zal niet veel schelen. Ik ben nooit minder ziek geweest, heb mij nooit beter in mijn vel gevoeld. Als ik moet minderen, kan je mij bijeen rapen. Zoals bij alles is “te” zelden goed, maar zolang je luistert naar uw lichaam komt het wel goed. Uiteraard ook afhankelijk van uw aanleg, iedereen is verschillend.
 
Vandaag de 20 van Brussel en meteen ook de reden waarom ik ergens rond januari het lopen heb opgepikt. Trainingsperiode met ups en downs, ga blij zijn als ik straks aan de finish sta. Veel succes iedereen!
 
Net terug van een weekendje Ardennen dus neem ik even de tijd om volledig mogelijk op uw vragen te antwoorden. Ik heb zelf al wel wat ervaring, dus probeer het te bekijken vanuit mijn standpunt als ware het mijn eerste 100km, want nu laat ik een pak zaken achterwege die ik u wel aanraad te doen.

Trail des Fantômes is Sportevents als ik mij niet vergis dus met de pijlen zit het wel snor. De gpx krijg je zeker (meestal een week op voorhand). Ik raad u zeker aan die te downloaden en gebruiken. Geeft u wat gemoedsrust en je weet maar nooit dat iemand toch pijlen heeft weggehaald.

Verplicht materiaal zal wel op de website staan, ik verwacht minstens 1l water en mogelijk een reddingsdeken, neemt niets plaats in beslag, maar dan heb je het voor een eventuele controle. Verder sowieso ook een werkende gsm met noodnummer van de organisatie in opgeslagen. Uw gsm heb je toch nodig om foto’s te nemen van koeien, dus dat is geen issue.

Bij Sportevents zijn de bevoorradingen veelvuldig aanwezig en is er altijd wel voeding en drank aanwezig, meestal ook sportdrank. Voeding is een variatie van snacks en wat sportspul van Etixx, tegenwoordig een vaste partner van Sportevents. Voorzie in uw rugzak gewoon een paar extra snacks, als je er langer over doet, wil je niet wachten op een bevoorrading. Better safe than sorry. Afhankelijk van de warmte beter ook 1,5l voorzien i.p.v. 1l. Zeker naar het einde toe ga je vertragen en zit er langer tussen de bevoorradingen, dus wil je wat extra marge hebben.

Aangezien het een 100km is, ga je nacht moeten doorkomen, stop in uw dropbag daarom gewoon een extra paar schoenen (je weet nooit), een paar sokken, een nieuw shortje (weeral, je weet maar nooit) en een shirt. Daarbovenop wat extra eten om over te laden wanneer je daar passeert. Ook best een reserve flask als er eentje kapot gaat en afhankelijk van uw batterijduur van uw gps horloge een powerbank.

Verder niet vergeten iets te voorzien om uw edele delen en binnenkant dijen in te smeren en uw tepels af te plakken, zeker bij warm weer. Misschien heb je het niet nodig, maar dat wil je niet meemaken…

Ik vergeet mogelijks wel wat, maar voeg het wel toe als ik eraan denk. Als je nog vragen hebt, just shoot!

100km is overigens een mooi doel zonder echt te zot te zijn, met een deftige voorbereiding lukt dat, gewoon zien dat je zeker eens 50km doet als test.

Zelf een heerlijk weekend achter de rug, gisteren nog eens een tochtje van 60km gedaan, puur genieten!

@Zorba Zoals @EmP zegt, hij kan de (allerhoogste) boom in. Ik loop op een jaar gezien gemiddeld bijna een marathon per week of het zal niet veel schelen. Ik ben nooit minder ziek geweest, heb mij nooit beter in mijn vel gevoeld. Als ik moet minderen, kan je mij bijeen rapen. Zoals bij alles is “te” zelden goed, maar zolang je luistert naar uw lichaam komt het wel goed. Uiteraard ook afhankelijk van uw aanleg, iedereen is verschillend.
Bedankt voor de info! Ik ga sowieso nog een aantal trails lopen om alles eens te testen, zeker ook eentje van 50 à 60k. Conditioneel maak me niet al te veel zorgen, ik heb heel wat ervaring op de marathon en trainingsweken van >100k zijn mij zeker niet vreemd. Enkel de vele hoogtemeters zijn iets nieuws, dus daar ga ik de komende tijd ook nog wat meer op focussen. En ook het startuur van 4u schrikt me wel wat af, geen idee hoe ik reageer op een nacht van weinig tot geen slaap.
Momenteel heb ik enkel maar een camelbag en een gordel voor 2 borstflessen van 250ml, beiden zonder veel extra ruimte voor andere zaken, dus daar was ik ook nog van plan om een soort van trailrugzak te kopen. Enige tips daarvoor? Er zijn zoveel verschillende soorten en maten, dat het moeilijk is om een keuze te maken. Zal natuurlijk ook iets heel persoonlijks zijn en voor iedereen anders zijn wat het beste bij hem past. En een fenix 6 staat ook nog op het kooplijstje.
 
Terug
Bovenaan