Algemene Loopthread

Vandaag de 20 van Brussel en meteen ook de reden waarom ik ergens rond januari het lopen heb opgepikt. Trainingsperiode met ups en downs, ga blij zijn als ik straks aan de finish sta. Veel succes iedereen!
Ik ben er net van terug, het was weer dik de moeite dit jaar.
Volgend jaar terug.
 
@sneeuwzwart een solomon adv skin 12 lijkt me idiaal voor uw plan.
Onderschat de vele hm niet;alsook de technisiteit vh parcours. Trainingsvolume moet niet persee hoger (en jij loopt al vlot een M sub 3h…) eerder veel traag en lang en back 2 back trainingen. Wat extra wandelen is ook altijd mooi meegenomen.
 
@sneeuwzwart Ik ken uw historiek niet echt, maar als je al vlot onder de 3u duikt op de marathon zou ik mij niet veel zorgen maken. Sub 3u op de marathon is een pak lastiger om te behalen dan een Belgische 100k trail te finishen. Zoals @C43 aankaart, gewoon wat lange trainingen met hoogtemeters doen in de Ardennen en dan wordt dat een eitje.
 
@sneeuwzwart Ik ken uw historiek niet echt, maar als je al vlot onder de 3u duikt op de marathon zou ik mij niet veel zorgen maken. Sub 3u op de marathon is een pak lastiger om te behalen dan een Belgische 100k trail te finishen. Zoals @C43 aankaart, gewoon wat lange trainingen met hoogtemeters doen in de Ardennen en dan wordt dat een eitje.
Ik heb een PB op de marathon zeer stevig onder de 3 uur, dus een 100k trail wordt een makkie als ik jou mag geloven :tongue:
Ik weet van mijn eigen ook goed genoeg dat als ik aan de start sta, ook sowieso aan de finish geraak, aan doorzettingsvermogen zal het niet ontbreken. Enkel een blessure, val of domme fouten die bijv. leiden tot onderkoeling kunnen voor een opgave zorgen.
 
Toen ik in September opnieuw begon met lopen had ik me voorgenomen om het bij afstanden niet langer dan 10km te houden, maar gisteren perfecte omstandigheden en mijn eerste halve marathon gelopen (2u01). Langste afstand daarvoor was 16km.
Toch wel trots dat het gelukt is, maar ik zie mezelf dit niet elke maand doen.
 
Ik heb een PB op de marathon zeer stevig onder de 3 uur, dus een 100k trail wordt een makkie als ik jou mag geloven :tongue:
Ik weet van mijn eigen ook goed genoeg dat als ik aan de start sta, ook sowieso aan de finish geraak, aan doorzettingsvermogen zal het niet ontbreken. Enkel een blessure, val of domme fouten die bijv. leiden tot onderkoeling kunnen voor een opgave zorgen.

Absoluut, 100km is echt niets speciaals, dat is uiteindelijk gewoon een heel lange werkdag dat je onderweg bent, komt helemaal goed.
 
Ik heb een PB op de marathon zeer stevig onder de 3 uur, dus een 100k trail wordt een makkie als ik jou mag geloven :tongue:
Ik weet van mijn eigen ook goed genoeg dat als ik aan de start sta, ook sowieso aan de finish geraak, aan doorzettingsvermogen zal het niet ontbreken. Enkel een blessure, val of domme fouten die bijv. leiden tot onderkoeling kunnen voor een opgave zorgen.
Dat redingsdekentje weegt niet veel maar kan heel handig zijn als je iets voor hebt ofzo en warm wilt blijven.
 
Daarstraks kreeg ik tijdens het lopen, een overslag van mijn hart. Ik werd toch een paar seconden mottig en ik moest heel even bekomen. Ik ben ook nog bij momenten, erg duizelig (ik ben al heel de week enorm duizelig ook buiten het lopen om) en ik heb last van evenwichtsproblemen.

Ik doe het alvast rustig aan, want mijn lichaam is nog niet volledig hersteld van hetgeen mij een dikke week geleden is overkomen. :S

Ik ben over het algemeen 'ok', maar ik heb toch een 'klopke' gekregen en dat voel ik toch wel. Zware trainingen zitten er momenteel niet in.
 
Op zich is een overslag niet ernstig maar als je u daadwerkelijk slecht voelt erna zou ik toch erg opletten de komende weken. En eventueel zelfs een cardioloog raadplegen.
 
Op zich is een overslag niet ernstig maar als je u daadwerkelijk slecht voelt erna zou ik toch erg opletten de komende weken. En eventueel zelfs een cardioloog raadplegen.
Scroll even een paar posts naar boven, en dan zal je de reden duidelijk worden waarom ik niet 100% ben.
T'was maar een hondje (allé dat zijn toch de woorden van veel kennissen), maar de laatste tijd, dat ik hem moest verzorgen waren zwaar.
Je mag dat draaien en keren zoals je wil, een dier dat je 17 jaar in huis hebt gehad en dan doodgaat, heeft gewoon ne impact op je lichaam (zowel fysiek als mentaal).

En inderdaad een keertje een overslag is niet erg .. op dit eigenste ogenblik, voel ik mij goed. Ik ben al beter dan een week geleden maar nog niet helemaal zoals het moet zijn.

Ik ga het zowiezo rustig aan doen want 10 juni word ik geopereerd aan mijn pols voor een cyste.
 
Zijn er andere kalenders om te checken voor 100-milers (jajah...eens een eindejaarsdoel stellen zeker?) dan Betrail? Want ik zie in België alleen De bello gallico staan. In Nederland niets. In Frankrijk wel redelijk veel maar ook veel ver weg van België en met een aantal hoogtemeters datik er niet wil bijpakken (veel meer dan 4000-5000 hoeven het er niet te zijn, minder mag zeker).
 
Zijn er andere kalenders om te checken voor 100-milers (jajah...eens een eindejaarsdoel stellen zeker?) dan Betrail? Want ik zie in België alleen De bello gallico staan. In Nederland niets. In Frankrijk wel redelijk veel maar ook veel ver weg van België en met een aantal hoogtemeters datik er niet wil bijpakken (veel meer dan 4000-5000 hoeven het er niet te zijn, minder mag zeker).
goeie vraag wel
dit jaar blijf ik zelf bij de 100k op de grizzly opnieuw
maar volgend jaar ga ik misschien wel voor de 100mijl
 
Dacht eerst dat ik na de 20 door Brussel een streep ging trekken door mijn loop carrière maar heb zo zodanig vlot verteerd dat ik al aan het dromen ben van het volgende... Zouden we eens niet los voor een marathon <4 uur proberen gaan dit jaar? :unsure:
Nog een weekje rust nemen en er eens over nadenken, maar als ik rustig volume kan opdrijven zonder blessures zou dat toch moeten lukken tegen eind dit jaar :unsure:
Het enige wat in mijn fase wat ambetant is, is dat ik constant volume probeer te verhogen en daardoor geen temposessies durf inlassen. Beetje schrik om té hard te belasten.

Scroll even een paar posts naar boven, en dan zal je de reden duidelijk worden waarom ik niet 100% ben.
T'was maar een hondje (allé dat zijn toch de woorden van veel kennissen), maar de laatste tijd, dat ik hem moest verzorgen waren zwaar.
Je mag dat draaien en keren zoals je wil, een dier dat je 17 jaar in huis hebt gehad en dan doodgaat, heeft gewoon ne impact op je lichaam (zowel fysiek als mentaal).

En inderdaad een keertje een overslag is niet erg .. op dit eigenste ogenblik, voel ik mij goed. Ik ben al beter dan een week geleden maar nog niet helemaal zoals het moet zijn.

Ik ga het zowiezo rustig aan doen want 10 juni word ik geopereerd aan mijn pols voor een cyste.

Ik heb zo ook eens tijdens het sporten ongelofelijk harde hartkloppingen gehad, draaide volledig weg,... Had net die week mijn ontslag gegeven en bij nieuwe werkgever getekend. Verder nooit meer last van gehad, stress (want is bij jou ook een stress op je lichaam) kan gekke dingen doen.
Niets te zot doen en dat komt wel goed. Veel sterkte :smile:

Ik dacht bv aan deze, omdat die ook een strap heeft die wat lager zit waardoor die wellicht beter aan je torso blijft hangen en niet zoveel zwiept?


Vriend van mij heeft zoiets maar dan van decathlon merk, koste 10 euro ofzo en hij is dar zeer tevreden van, vind het alleen niet meer op de website.
 
Zijn er andere kalenders om te checken voor 100-milers (jajah...eens een eindejaarsdoel stellen zeker?) dan Betrail? Want ik zie in België alleen De bello gallico staan. In Nederland niets. In Frankrijk wel redelijk veel maar ook veel ver weg van België en met een aantal hoogtemeters datik er niet wil bijpakken (veel meer dan 4000-5000 hoeven het er niet te zijn, minder mag zeker).
Op Ultraned staan er wel een paar meer : https://ultraned.org/
 
Ik heb ook een vraag :D Ik ben nu volop terug bezig aan (traag) heropbouwen. Ik heb nog tijd, het eerste echte doel is de Red Star Run en de Antwerp Marathon, en daartussen nog hier en daar een dingetje meepikken. Maar ik zit dus nog altijd met die piriformis, het bilspiertje dat verkrampt zit. Met oefeningen versterk ik dat nu, en met stretches rek ik de keten uit. Lukt goed, de pijn is er nog, maar managable.

Nu is mijn vraag: Ik doe nu oefeningen voor de buitenkant. Maar mijn adductoren zijn hopeloos verwaarloosd daarin, en ik voel dat die te zwak zijn als ik ga lopen. Mijn lies en alle spieren om het been naar binnen te trekken. Ik ben er al een paar aan het opzoeken, maar welke oefeningen doen jullie daarvoor?

Daarnaast: ik heb even teruggebladerd, en het begin van mijn problemen komen precies overeen met de aanschaf van mijn nieuwe schoenen :D Mijn Salomons heb ik 2x gebruikt, en toen ben ik de last beginnen te krijgen... ik weet dat dat véél te kort is om van overbelasting te kunnen spreken, maar nu lijkt het ook dat ik er meer last van heb na loopjes met die Salomons dan na loopjes met mijn vaste New Balances 🙈
 
Vorige week 1:21 gelopen op mn halve marathon in Ironman 70.3 Marbella (dus na 1.8 swim en 90bike met 1400hm). Echt een super seizoen aan het draaien tot nu toe. WK selectie binnen, dus een mooi doel voor het najaar erbij. Onder het motto het ijzer smeden als het heet is ga ik maandag van start in de 11.5km van Kortrijk loopt. Benieuwd wat het gaat geven :)
 
Ik heb ook een vraag :D Ik ben nu volop terug bezig aan (traag) heropbouwen. Ik heb nog tijd, het eerste echte doel is de Red Star Run en de Antwerp Marathon, en daartussen nog hier en daar een dingetje meepikken. Maar ik zit dus nog altijd met die piriformis, het bilspiertje dat verkrampt zit. Met oefeningen versterk ik dat nu, en met stretches rek ik de keten uit. Lukt goed, de pijn is er nog, maar managable.

Nu is mijn vraag: Ik doe nu oefeningen voor de buitenkant. Maar mijn adductoren zijn hopeloos verwaarloosd daarin, en ik voel dat die te zwak zijn als ik ga lopen. Mijn lies en alle spieren om het been naar binnen te trekken. Ik ben er al een paar aan het opzoeken, maar welke oefeningen doen jullie daarvoor?

Daarnaast: ik heb even teruggebladerd, en het begin van mijn problemen komen precies overeen met de aanschaf van mijn nieuwe schoenen :D Mijn Salomons heb ik 2x gebruikt, en toen ben ik de last beginnen te krijgen... ik weet dat dat véél te kort is om van overbelasting te kunnen spreken, maar nu lijkt het ook dat ik er meer last van heb na loopjes met die Salomons dan na loopjes met mijn vaste New Balances 🙈
Ah gij zit ook met ne piriformis. Foamrollen voor en na het lopen doet voor mij écht wonderen.
 
Ah gij zit ook met ne piriformis. Foamrollen voor en na het lopen doet voor mij écht wonderen.
Yes. Ik ben gelukkig al aan de acute pijn voorbij van de verkramping net na de inspanning. Ik kan al perfect de plaatsjes vinden met een tennisbal :D Nu is het vooral onderhoud en verstevigen van de spieren eromheen om die piriformis te ontlasten. When rehab meets prehab.
 
Terug
Bovenaan