Ik heb ook een vraag

Ik ben nu volop terug bezig aan (traag) heropbouwen. Ik heb nog tijd, het eerste echte doel is de Red Star Run en de Antwerp Marathon, en daartussen nog hier en daar een dingetje meepikken. Maar ik zit dus nog altijd met die piriformis, het bilspiertje dat verkrampt zit. Met oefeningen versterk ik dat nu, en met stretches rek ik de keten uit. Lukt goed, de pijn is er nog, maar managable.
Nu is mijn vraag: Ik doe nu oefeningen voor de buitenkant. Maar mijn adductoren zijn hopeloos verwaarloosd daarin, en ik voel dat die te zwak zijn als ik ga lopen. Mijn lies en alle spieren om het been naar binnen te trekken. Ik ben er al een paar aan het opzoeken, maar welke oefeningen doen jullie daarvoor?
Daarnaast: ik heb even teruggebladerd, en het begin van mijn problemen komen precies overeen met de aanschaf van mijn nieuwe schoenen

Mijn Salomons heb ik 2x gebruikt, en toen ben ik de last beginnen te krijgen... ik weet dat dat véél te kort is om van overbelasting te kunnen spreken, maar nu lijkt het ook dat ik er meer last van heb na loopjes met die Salomons dan na loopjes met mijn vaste New Balances