Algemene Loopthread

ookal zit het er in om een PR te lopen, eens lopen zonder te moeten focusen op tijd en tempo kan ook leuk zijn
Gewoon genieten van het parcours en het event!

ookal zit het er in om een PR te lopen, eens lopen zonder te moeten focusen op tijd en tempo kan ook leuk zijn
Gewoon genieten van het parcours en het event!
Dat staat uiteraard buiten kijf. En 10km is wel kort genoeg om ergens nog zelf 'n parcourtje voor te vinden achteraf :p

Hier na enkele jaren amper gelopen te hebben terug aan het opbouwen. Mijn hoofd wil vooruit maar men lichaam zegt **** you 😅

Maar komt goed, beetje per beetje.

Haha neig he! Altijd hoedje af voor die mannen, 't is een discipline apart en andere prestaties op de snelle / korte afstand zijn ook indrukwekkend, maar dat maf volume is toch verbazingwekkend :p
Bij zo een afstanden speelt het mentale vooral een zeer grote rol.
Je moet op voorhand beseffen dat het een roofbouw op uw lichaam is en dat je hoe dan ook gaat afzien.

Alles hangt ook af van wat je juist wilt behalen. Wil je 7u lopen? 8u? Of ben je tevreden met 13u en meer?

Ik ga er eerlijk in zijn ik kan het niet en ik wil het niet :P
Maar ik merk wel dat trails en ultra’s het nieuwe marathon van 10 jaar geleden is. Iedereen doet er één, heeft er één gelopen of wilt er zeker één lopen :P

Bij zo een afstanden speelt het mentale vooral een zeer grote rol.
Je moet op voorhand beseffen dat het een roofbouw op uw lichaam is en dat je hoe dan ook gaat afzien.

Alles hangt ook af van wat je juist wilt behalen. Wil je 7u lopen? 8u? Of ben je tevreden met 13u en meer?

Ik ga er eerlijk in zijn ik kan het niet en ik wil het niet :p
Maar ik merk wel dat trails en ultra’s het nieuwe marathon van 10 jaar geleden is. Iedereen doet er één, heeft er één gelopen of wilt er zeker één lopen :p

Mij spreekt het wel maar voor dat mentale aspect ga ik niet genoeg karakter hebben vrees ik :p

Ik vind het enorm bewonderenswaardige prestaties, maar denk dat ik met de marathon wel mijn limiet heb bereikt (zowel op vlak van tijdsinvestering als op vlak van fysieke capaciteiten).

Wel top om de ultralopers van hier te volgen wanneer er bezig zijn :)

Jammer dat je niet kan lopen. Ik zit zelf te fietsen in de Provence dan dus ook geen optie.

Eén van mijn loopdromen is het lopen van de Lavaredo trail in de Dolomieten. Magnifieke regio.
Stevige 100k wel hoor: 7150 hoogtemeters :help:
Je krijgt er ook heel wat mooie uitzichten vior terug 😍 echt een knappe regio! Stel je voor om daar te wonen...

@515 Ik heb interesse, ga eens kijken of ik het praktisch geregeld krijg en kom erop terug. Ik laat morgen iets weten!
Perfect!
Inschrijving heb je al gratis binnen dan.
Vluchten konden via Ryanair toen ook en op hun website staat een lijst van hotels in de buurt.
Vlakbij de start was erg handig en goed toen.
Luchthaven transfer kan je ook de organisatie boeken, mocht je geen auto huren.
En vriendelijke politie, die me toen vanaf het chechpoint terug naar de start bracht 😂

Ja wadde, nieuwe schoenen en ik loop 10s per km sneller 😅
(Nike Pegasus 38. Komende van Pegasus 37 die ongeveer 1000 km op de teller hadden.)

Ik hang opnieuw rond de 5:00 per km (beetje erboven of eronder afhankelijk van de route --> hoogtemeters).
VO2 max opnieuw 50.

Zeer tevreden, want deze winter ging het niet goed. En dan nog covid erbij, waardoor 5:30 halen al niet meer lukte...

Ik vind dat altijd straf hoe fel zomer vs winter een effect heeft op mijn snelheid en fitheid. Vraag me dan af hoe dat komt in de winter... gebrek aan vit D, extra kleren aan, koude lucht inademen, of misschien gewoon puur mentaal?
Hier nog mensen bij wie dat veel scheelt?

Zeer tevreden, want deze winter ging het niet goed. En dan nog covid erbij, waardoor 5:30 halen al niet meer lukte...
Ja en ik had dat net voor tijdens de 10 miles. (Te) snel gestart, 20 graden (vs +-10 graden op training) en Covid erbij (maar dat wist ik pas achteraf) = Megacrash :tongue:
Mijn runningindex was plots maar 46 terwijl die normaal 50+ is.
Ondertussen wel terug boven de 50 gestegen .. al voel ik mij momenteel nog geen top.

Ik vind dat altijd straf hoe fel zomer vs winter een effect heeft op mijn snelheid en fitheid. Vraag me dan af hoe dat komt in de winter... gebrek aan vit D, extra kleren aan, koude lucht inademen, of misschien gewoon puur mentaal?
Bij mij is het omgekeerd. Ik kan slechter tegen warmer weer.

Ja en ik had dat net voor tijdens de 10 miles. (Te) snel gestart, 20 graden (vs +-10 graden op training) en Covid erbij (maar dat wist ik pas achteraf) = Megacrash :tongue:
Mijn runningindex was plots maar 46 terwijl die normaal 50+ is.
Ondertussen wel terug boven de 50 gestegen .. al voel ik mij momenteel nog geen top.

Bij mij is het omgekeerd. Ik kan slechter tegen warmer weer.

Mja als we tegen of boven de 30 graden gaan krijgt iedereen het fysiek iets lastiger he.
De huidige temperaturen van rond de 18-20 vind ik echt perfect loopweer.

Maar ik heb het dus lastiger in de winter om een of andere reden :unsure:

k vind dat altijd straf hoe fel zomer vs winter een effect heeft op mijn snelheid en fitheid. Vraag me dan af hoe dat komt in de winter... gebrek aan vit D, extra kleren aan, koude lucht inademen, of misschien gewoon puur mentaal?

Yes maar compleet het omgekeerde, niets zaliger dat bij droog vriesweer eens goed te knallen :love:

Weekendje stevig gedanst en lange werkdagen icm slaaptekort gehad. Vandaag gaan lopen en onmiddellijk het gevoel dat mijn quadriceps dit niet gingen uithouden. Voelde compleet vermoeid aan, alsof ik aan het einde van m'n langste loopje ooit zat. En dan, hoe verder in m'n loopje ik kwam, hoe minder last ik kreeg en op 't einde voelde de benen frisser aan dan in 't begin. Nog altijd aan het nagenieten :)

Een tijdje terug zei ik dat ik geregeld wat pijn aan de knie kreeg bij langere afstanden. Mijn eerste klacht sinds ik een jaar geleden weer begonnen ben met lopen. Ik heb ondertussen een nieuw paar schoenen gekocht maar het blijft een probleem, ook al zijn de nieuwe schoenen nog niet ingelopen. Waar ik het vroeger na 8-10 km kreeg (en het na even wandelen en stretchen meteen weg was), krijg ik het nu na 5 km. Het is nooit een felle pijn, wat steken aan de zijkant en na het lopen heb ik er ook nooit last van, maar het remt me logischerwijs sterk af. Zodra het optreedt, stop ik meteen. Heb daardoor de laatste 3 weken weinig gelopen om ook wat extra rust te hebben.

Kan ik zelf wat verstevigende oefeningen voor de knie zoeken of is het toch niet beter het nu al door iemand te laten onderzoeken voor het erger wordt?

Top 15 in dwars door Brugge gelopen, 15km in 51:49. 3:29/km. Conditie is top! Nu IM 70.3 Marbella :)

Redelijk zot dat! Kameraad van een kameraad is in uw buurt gefinisht.

Vandaag dus mijn eerste pace ervaring achter de rug op de marathon. Het was helaas geen onverdeeld succes. Benen voelden super fris aan, heel snel een vlotte cadans gevonden met mijn partner en een tiental mensen mee kunnen nemen.

Bij de start was het wel al duidelijk dat het echt warm zou worden, daarom beslist om wat marge in te bouwen de eerste helft tegen dat de warmte echt aanwezig was. Maar dus eigenlijk niet goed gelopen omdat we te snel zijn gestart, niet top van ons. Heel lastig parcours om een constant tempo op te lopen door de vele veldwegen, passages in het bos, enz…

Eerste 30km geen vuiltje aan de lucht, constant babbelend, rondkijkend, enz… Rond km 30 was er dan een lange passage in de schaduw van het bos, deed super veel deugd. Bij het buitenkomen van het bos echter meteen op een asfaltweg in de volle zon, letterlijk van de ene seconde op de andere de indruk dat er iemand een baksteen op mijn hoofd smeet. Om de eindtijd niet in het gedrang te laten komen is mijn partner alleen verder gegaan.

Laatste 10km rustig afgelegd, maar het kwaad was geschied, nooit meer van hersteld en zelf aangekomen na 3u03. Heb mij meteen verontschuldigd bij de contactpersoon van Sportoase die er eens goed mee moest lachen. Je zag ook dat iedereen af heeft gezien, heel dat veld mag uit elkaar, er waren geen groepjes meer.

Ik heb mij wel ontzettend geamuseerd, dit wil ik zeker nog doen, maar niet meer voor sub 3u wanneer het 20+ graden is.

Ondertussen wel terug thuis en echt nergens last van, totaal geen zware benen, musculair voelt alles top aan. Ik denk niet dat ik dit had kunnen voorkomen, daarvoor was de klap te plots.

Wat houd ik wel van de marathonafstand!

Redelijk zot dat! Kameraad van een kameraad is in uw buurt gefinisht.

Vandaag dus mijn eerste pace ervaring achter de rug op de marathon. Het was helaas geen onverdeeld succes. Benen voelden super fris aan, heel snel een vlotte cadans gevonden met mijn partner en een tiental mensen mee kunnen nemen.

Bij de start was het wel al duidelijk dat het echt warm zou worden, daarom beslist om wat marge in te bouwen de eerste helft tegen dat de warmte echt aanwezig was. Maar dus eigenlijk niet goed gelopen omdat we te snel zijn gestart, niet top van ons. Heel lastig parcours om een constant tempo op te lopen door de vele veldwegen, passages in het bos, enz…

Eerste 30km geen vuiltje aan de lucht, constant babbelend, rondkijkend, enz… Rond km 30 was er dan een lange passage in de schaduw van het bos, deed super veel deugd. Bij het buitenkomen van het bos echter meteen op een asfaltweg in de volle zon, letterlijk van de ene seconde op de andere de indruk dat er iemand een baksteen op mijn hoofd smeet. Om de eindtijd niet in het gedrang te laten komen is mijn partner alleen verder gegaan.

Laatste 10km rustig afgelegd, maar het kwaad was geschied, nooit meer van hersteld en zelf aangekomen na 3u03. Heb mij meteen verontschuldigd bij de contactpersoon van Sportoase die er eens goed mee moest lachen. Je zag ook dat iedereen af heeft gezien, heel dat veld mag uit elkaar, er waren geen groepjes meer.

Ik heb mij wel ontzettend geamuseerd, dit wil ik zeker nog doen, maar niet meer voor sub 3u wanneer het 20+ graden is.

Ondertussen wel terug thuis en echt nergens last van, totaal geen zware benen, musculair voelt alles top aan. Ik denk niet dat ik dit had kunnen voorkomen, daarvoor was de klap te plots.

Wat houd ik wel van de marathonafstand!
Te veel duvels gedronken zeker... ;)
Is dat parkoers eigenlijk volledig geasfalteerd?

Te veel duvels gedronken zeker... ;)
Is dat parkoers eigenlijk volledig geasfalteerd?

Zelfs niet! Zeer goed op mijn eten gelet de laatste week en geen alcohol gedronken, daar lag het niet aan.

Nee, alles is zeker niet geasfalteerd. Ongeveer een 10-tal veldwegen die variëren van 300m tot 700m of zo, sommige met zeer oneffen ondergrond. En dan een kilometer of 5 in het bos, maar dat liep veel vlotter dan die veldwegen. Heel traag parcours ook ze, wel mooi als je gewoon wil genieten.

Terug
Bovenaan