Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat staat uiteraard buiten kijf. En 10km is wel kort genoeg om ergens nog zelf 'n parcourtje voor te vinden achterafookal zit het er in om een PR te lopen, eens lopen zonder te moeten focusen op tijd en tempo kan ook leuk zijn
Gewoon genieten van het parcours en het event!

Bij zo een afstanden speelt het mentale vooral een zeer grote rol.Haha neig he! Altijd hoedje af voor die mannen, 't is een discipline apart en andere prestaties op de snelle / korte afstand zijn ook indrukwekkend, maar dat maf volume is toch verbazingwekkend![]()

Bij zo een afstanden speelt het mentale vooral een zeer grote rol.
Je moet op voorhand beseffen dat het een roofbouw op uw lichaam is en dat je hoe dan ook gaat afzien.
Alles hangt ook af van wat je juist wilt behalen. Wil je 7u lopen? 8u? Of ben je tevreden met 13u en meer?
Ik ga er eerlijk in zijn ik kan het niet en ik wil het niet
Maar ik merk wel dat trails en ultra’s het nieuwe marathon van 10 jaar geleden is. Iedereen doet er één, heeft er één gelopen of wilt er zeker één lopen![]()

Jammer dat je niet kan lopen. Ik zit zelf te fietsen in de Provence dan dus ook geen optie.
Eén van mijn loopdromen is het lopen van de Lavaredo trail in de Dolomieten. Magnifieke regio.
Je krijgt er ook heel wat mooie uitzichten vior terugStevige 100k wel hoor: 7150 hoogtemeters![]()
echt een knappe regio! Stel je voor om daar te wonen...Perfect!@515 Ik heb interesse, ga eens kijken of ik het praktisch geregeld krijg en kom erop terug. Ik laat morgen iets weten!

Ja en ik had dat net voor tijdens de 10 miles. (Te) snel gestart, 20 graden (vs +-10 graden op training) en Covid erbij (maar dat wist ik pas achteraf) = MegacrashZeer tevreden, want deze winter ging het niet goed. En dan nog covid erbij, waardoor 5:30 halen al niet meer lukte...

Bij mij is het omgekeerd. Ik kan slechter tegen warmer weer.Ik vind dat altijd straf hoe fel zomer vs winter een effect heeft op mijn snelheid en fitheid. Vraag me dan af hoe dat komt in de winter... gebrek aan vit D, extra kleren aan, koude lucht inademen, of misschien gewoon puur mentaal?
Hier nog mensen bij wie dat veel scheelt?
Ja en ik had dat net voor tijdens de 10 miles. (Te) snel gestart, 20 graden (vs +-10 graden op training) en Covid erbij (maar dat wist ik pas achteraf) = Megacrash
Mijn runningindex was plots maar 46 terwijl die normaal 50+ is.
Ondertussen wel terug boven de 50 gestegen .. al voel ik mij momenteel nog geen top.
Bij mij is het omgekeerd. Ik kan slechter tegen warmer weer.

k vind dat altijd straf hoe fel zomer vs winter een effect heeft op mijn snelheid en fitheid. Vraag me dan af hoe dat komt in de winter... gebrek aan vit D, extra kleren aan, koude lucht inademen, of misschien gewoon puur mentaal?
Hier nog mensen bij wie dat veel scheelt?

Top 15 in dwars door Brugge gelopen, 15km in 51:49. 3:29/km. Conditie is top! Nu IM 70.3 Marbella![]()
Te veel duvels gedronken zeker...Redelijk zot dat! Kameraad van een kameraad is in uw buurt gefinisht.
Vandaag dus mijn eerste pace ervaring achter de rug op de marathon. Het was helaas geen onverdeeld succes. Benen voelden super fris aan, heel snel een vlotte cadans gevonden met mijn partner en een tiental mensen mee kunnen nemen.
Bij de start was het wel al duidelijk dat het echt warm zou worden, daarom beslist om wat marge in te bouwen de eerste helft tegen dat de warmte echt aanwezig was. Maar dus eigenlijk niet goed gelopen omdat we te snel zijn gestart, niet top van ons. Heel lastig parcours om een constant tempo op te lopen door de vele veldwegen, passages in het bos, enz…
Eerste 30km geen vuiltje aan de lucht, constant babbelend, rondkijkend, enz… Rond km 30 was er dan een lange passage in de schaduw van het bos, deed super veel deugd. Bij het buitenkomen van het bos echter meteen op een asfaltweg in de volle zon, letterlijk van de ene seconde op de andere de indruk dat er iemand een baksteen op mijn hoofd smeet. Om de eindtijd niet in het gedrang te laten komen is mijn partner alleen verder gegaan.
Laatste 10km rustig afgelegd, maar het kwaad was geschied, nooit meer van hersteld en zelf aangekomen na 3u03. Heb mij meteen verontschuldigd bij de contactpersoon van Sportoase die er eens goed mee moest lachen. Je zag ook dat iedereen af heeft gezien, heel dat veld mag uit elkaar, er waren geen groepjes meer.
Ik heb mij wel ontzettend geamuseerd, dit wil ik zeker nog doen, maar niet meer voor sub 3u wanneer het 20+ graden is.
Ondertussen wel terug thuis en echt nergens last van, totaal geen zware benen, musculair voelt alles top aan. Ik denk niet dat ik dit had kunnen voorkomen, daarvoor was de klap te plots.
Wat houd ik wel van de marathonafstand!

Te veel duvels gedronken zeker...
Is dat parkoers eigenlijk volledig geasfalteerd?