Algemene Loopthread

Top 15 in dwars door Brugge gelopen, 15km in 51:49. 3:29/km. Conditie is top! Nu IM 70.3 Marbella :)
Snif snif vandaag 15,1km in 1u18min10sec (tempotraining). Een klein beetje trager. (5:11)
Het was nog te doen deze ochtend, de conditie was top, maar de benen waren nog wat moe van de vorige trainingen.
Het was wel biljartvlak dus dat scheelt wel, maar toch, ik heb een goed tempo kunnen ontwikkelen.

Na 9km had ik plots geen HR meer volgens mijn Polar (stomme polsband!)
Ik heb daarna 6km lang, geen HR meer gehad, dus ik vermoed dat ik tijdelijk dood was? :rofl:

Laatst bewerkt:
Snif snif vandaag 15,1km in 1u18min10sec. Een klein beetje trager. (5:11)
Het was nog te doen deze ochtend, de conditie was top, maar de benen waren nog wat moe van de vorige trainingen.
Het was wel biljartvlak dus dat scheelt wel, maar toch, ik heb een goed tempo kunnen ontwikkelen.

Ik heb daarna 6km lang, geen HR meer gehad, dus ik vermoed dat ik tijdelijk dood was? :rofl:
de overtreffende trap van de Makiliaanse inspanning!

Iets anders: Ik heb vandaag de 200km overschreden met mijn eerste paar Vaporfly Next % 2 (219km om exact te zijn) en ik moet zeggen dat die echt nog altijd als nieuw aanvoelen, ik merk nog niet echt een verminderde demping. Ik houd mijn 2e paar voor mijn echte wedstrijden, maar ben wel benieuwd hoeveel km ik uiteindelijk uit dit eerste paar ga halen.

Snif snif vandaag 15,1km in 1u18min10sec (tempotraining). Een klein beetje trager. (5:11)

de overtreffende trap van de Makiliaanse inspanning!
En dat zonder Heistse berg of didelijke hagelbollen, wees maar voorzichtig! 😂

Iets anders: Ik heb vandaag de 200km overschreden met mijn eerste paar Vaporfly Next % 2 (219km om exact te zijn) en ik moet zeggen dat die echt nog altijd als nieuw aanvoelen, ik merk nog niet echt een verminderde demping. Ik houd mijn 2e paar voor mijn echte wedstrijden, maar ben wel benieuwd hoeveel km ik uiteindelijk uit dit eerste paar ga halen.
Zou toch wel erg zijn als die nu al echt minder voelen, je zit aan 1 euro per kilometer :biglaugh:

De Altra Vanish Carbon vind ik trouwens heel goede schoen, wel geen vergelijkingspunt met andere carbon schoenen.

Zou toch wel erg zijn als die nu al echt minder voelen, je zit aan 1 euro per kilometer :biglaugh:

De Altra Vanish Carbon vind ik trouwens heel goede schoen, wel geen vergelijkingspunt met andere carbon schoenen.

Ik gaf het maar mee omdat ik veel mensen hoor zeggen dat je er 200km uithaalt voordat je de slijtage al merkt.

Ik denk dat ik de Vanish Carbon ook wel eens koop, benieuwd hoe een Carbon plaat zich integreer in een Altra schoen in vergelijking met Nike en consorten.

Ik gaf het maar mee omdat ik veel mensen hoor zeggen dat je er 200km uithaalt voordat je de slijtage al merkt.

Ik denk dat ik de Vanish Carbon ook wel eens koop, benieuwd hoe een Carbon plaat zich integreer in een Altra schoen in vergelijking met Nike en consorten.

300km met m'n oudste paar vaporfly's hier, zool is wat verkleurd, maar verder weinig slijtage te merken. Qua gevoel merk ik weinig verschil met m'n tweede paar vaporfly's.

Al even niets meer gepost omdat ik de laatste weken amper heb kunnen lopen door wat ik dacht dat overtraining was.

Vorige week en vandaag contact gehad met een sportarts en uit een analyse van huidige en recente bloedresultaten blijkt dat er op het eerste zicht geen sprake is van overtraining. Wat wel uit mijn recente bloedresultaten komt is dat mijn antistoffen voor Corona te hoog zijn om nog afkomstig te zijn van mijn laatste vaccinatie. Ik heb dus recent Corona gehad wat waarschijnlijk de oorzaak is. Ondanks dat ik geen symptomen heb gehad tijdens de besmetting is er een sterk vermoeden dat het zich op mijn spieren heeft gezet, waardoor deze nu vaak zwaar en vermoeid aanvoelen.

Enerzijds ben ik blij dat het geen overtraining is en dat ik geen fouten heb gemaakt in mijn training. Anderzijds blijven de gevolgen hetzelfde: mijn benen voelen slecht en van echt trainen zal er de komende weken nog altijd geen sprake zijn. Een maand geleden was mijn conditie nog nooit zo goed en stond ik klaar om sub 34 minuten te gaan op de 10k, podiums te lopen, etc... Dat lijkt nu enorm ver weg. Ik vrees dat ik nu weinig meer kan doen dan hopen dat mijn benen snel terug beter beginnen voelen.

Al even niets meer gepost omdat ik de laatste weken amper heb kunnen lopen door wat ik dacht dat overtraining was.

Vorige week en vandaag contact gehad met een sportarts en uit een analyse van huidige en recente bloedresultaten blijkt dat er op het eerste zicht geen sprake is van overtraining. Wat wel uit mijn recente bloedresultaten komt is dat mijn antistoffen voor Corona te hoog zijn om nog afkomstig te zijn van mijn laatste vaccinatie. Ik heb dus recent Corona gehad wat waarschijnlijk de oorzaak is. Ondanks dat ik geen symptomen heb gehad tijdens de besmetting is er een sterk vermoeden dat het zich op mijn spieren heeft gezet, waardoor deze nu vaak zwaar en vermoeid aanvoelen.

Enerzijds ben ik blij dat het geen overtraining is en dat ik geen fouten heb gemaakt in mijn training. Anderzijds blijven de gevolgen hetzelfde: mijn benen voelen slecht en van echt trainen zal er de komende weken nog altijd geen sprake zijn. Een maand geleden was mijn conditie nog nooit zo goed en stond ik klaar om sub 34 minuten te gaan op de 10k, podiums te lopen, etc... Dat lijkt nu enorm ver weg. Ik vrees dat ik nu weinig meer kan doen dan hopen dat mijn benen snel terug beter beginnen voelen.

Het is uiteraard dikke merde en balen dat je uw goede vorm niet hebt kunnen verzilveren, maar langs de andere kant is het effectief wel goed dat je zekerheid hebt over de oorzaak. Je weet nu ook dat je uw trainingsmethode niet in vraag moet stellen.

Hopelijk kan je de draad snel terug oppikken. Het blijft toch ook opvallend hoe lang dat beestje kan aanslepen bij sportieve prestaties.

Corona is een vies beestje he. Bij mij was het ook op de spieren geslagen en ik had er het meeste last van net tijdens de 10 miles.
Gelukkig was het na een dikke week bij mij al terug beter (al is het nu nog altijd geen 100%). Wel straf dat dit bij jou weken / maanden aan blijft slepen.

Maar goed, de ene mens herstelt sneller en beter dan de andere.

Corona is een vies beestje he. Bij mij was het ook op de spieren geslagen en ik had er het meeste last van net tijdens de 10 miles.
Gelukkig was het na een dikke week bij mij al terug beter (al is het nu nog altijd geen 100%). Wel straf dat dit bij jou weken / maanden aan blijft slepen.

Maar goed, de ene mens herstelt sneller en beter dan de andere.

Jij bent het natuurlijk wel gewoon om zelf klinisch dood rond te lopen en hagelbollen de grootte van een bus op uw hoofd te krijgen. Fysiek ben je dus ongetwijfeld een uitzondering.

Fysiek ben je dus ongetwijfeld een uitzondering.
Jammer genoeg niet. Had ik fysiek een uitzondering geweest dan had ik met Corona in mijn lichaam, mijn PR op de 10 miles verpulverd en 1:15 gelopen (PR 1:18:00) ipv 1:31.xx :clap:

Het gevoel hebben dat je al jaren niet(s) meer getraind hebt, en je na 8 km niet eens meer 100 meter kan lopen zonder dat je volledig stilvalt (en je HR meteen naar de 'max'). Mentaal was dat toch een ferme dreun se. Ik heb toch even een knop moeten omdraaien of ik had mij gewoon aan de kant gezet en een DNF achter mijn naam laten plaatsen.

Ik ben nu wel blij dat ik het uitgelopen / gewandeld heb, maar op dat moment zelf, was het toch klote .. :tongue:

Gisteren 30km gelopen en had ne goeie dag dus ineens een PR gelopen aan 5:26.

Ik had nochtans ervoor héél wat cocktails gedronken en was er goed aan, ook niet veel geslapen maar blijkbaar zijn dat mijn beste dagen dan.
Wat een verschil met de marathon 1 maandje terug.

Klote is wel dat ik het schermpke van mijne forerunner ben verloren. Dat kwam al es los, ik vermoed van daarmee in de sauna te kruipen en die lijm zo is opgelost.
En ineens was het tijdens het lopen weg, ben nog omgedraaid en het wat gezocht maar niet gevonden. Sucks.
Maar goeie 30k dat dus wel, al voel ik het wat in mijn knieën en schenen vandaag. Maar niets ernstig.

Sinds mijn mislukte marathon poging was dit ook ineens de verste run, 16km was tot nu toe het langs dus al bij al wel content.
En ja, ik moet mij voor mijn volgende marathon poging dan maar zat zuipen opnieuw he.

Op dagen als vandaag ben ik echt denkbaar voor mijn fysiek recuperatievermogen. Na de marathon gisteren was het de bedoeling om een tiental km rustig los te lopen. Eerste 30min waren wat stroef en nadien liep het eigenlijk helemaal los. Eens ik in mijn ritme was, gewoon geen zin om te stoppen en dan maar wat blijven lopen, uiteraard ook met een pauze om foto’s te nemen van koeien, as you do.

Nooit echt naar mijn tempo of zo gekeken, maar wel gemerkt dat het stelselmatig de hoogte in ging. Uiteindelijk afgeklokt op 20km en gezien dat het gemiddeld tempo 4:37 was (na de trage eerste kilometers), woops.

Hier is het omgekeerd. Net 8km gaan lopen, eerste keer in anderhalve week (kleine ingreep gehad) en derde loopje sinds corona.

En... het ging van geen kanten. Nog wel gestart met een PR op een segment van 1.75km dat ik heel vaak loop, maar daarna was het vat echt wel af. Hartslag 20 slagen te hoog voor de tempo's die ik daarna liep, enorm zware benen, nul fut. Uiteindelijk plat thuisgekomen met een gemiddeld tempo dat zowat gelijk lag aan dat van m'n marathon in Gent, met een gemiddelde hartslag die ook ongeveer gelijk was.

Pijnlijk :cry2:
Dat het zondag geen PR ging worden op de 10K in Gent had ik wel door, maar op deze manier ga ik niet eens m'n halve marathon pace evenaren (en dan moet het al serieus beteren tov vandaag).

Hier is het omgekeerd. Net 8km gaan lopen, eerste keer in anderhalve week (kleine ingreep gehad) en derde loopje sinds corona.

En... het ging van geen kanten. Nog wel gestart met een PR op een segment van 1.75km dat ik heel vaak loop, maar daarna was het vat echt wel af. Hartslag 20 slagen te hoog voor de tempo's die ik daarna liep, enorm zware benen, nul fut. Uiteindelijk plat thuisgekomen met een gemiddeld tempo dat trager was dan m'n marathon in Gent.

Pijnlijk :cry2:
Dat het zondag geen PR ging worden op de 10K in Gent had ik wel door, maar op deze manier ga ik niet eens m'n halve marathon pace evenaren (en dan moet het al serieus beteren tov vandaag).

Gewoon niet willen forceren en uw lichaam de tijd geven om echt te herstellen van Corona. Momenteel is het ongetwijfeld balen, maar het komt wel terug. Ik zou zondag sowieso niet te diep gaan, gewoon genieten van het evenement en het nemen zoals het komt.

Het is ook wel zo dat je soms echt van die klotedagen hebt waar niks marcheert.
En dan de volgende dat bolt het beter dan ooit. Gewoon wat tijd geven en met realistische verwachtingen starten!

Terug
Bovenaan