Algemene Loopthread

Vandaag voor de 2e keer op korte tijd een deel van een MTB-route gevolgd, leuk voor het trail gevoel wat te krijgen.

Hoe zit dat eigenlijk qua (ongeschreven) regels? Los van de pijltjes met de 2 wielen op, is er geen aanduiding dat je er als loper niet mag zijn, maar sommige bochten zijn heel smal, scherp en steil en daardoor heel beperkt qua zicht, kan me inbeelden dat botsingen soms niet mals zijn.

Zoals @Japser aangeeft, gaat het vooral om wederzijds respect. Ik loop regelmatig op paden die duidelijk gemaakt zijn voor MTB’ers, wel nooit met een expliciet verbod voor wandelaars of zo.

Als ik er hoor of zie komen, ga ik gewoon even opzij en meestal bedanken ze u dan nog.

Moet zeggen dat ik er eigenlijk zelden tot nooit last van heb, in tegenstelling tot de wielertoeristen op de weg. Je merkt dat traillopers en mountainbikers voor een groot deel dezelfde waarden hanteren.

Ingeschreven voor de halve marathon van Roosendal (NL) op 26 juni 2022. Is niet ver van Antwerpen en voor de prijs van slechts 22 euro. Proberen onder de 1u20 te duiken. Ook terwijl een goede oefening op lopen in de warmte.

Elk jaar opnieuw last van het gps signaal in de tunnels tijdens de 10 miles. Zijn daar oplossingen voor? (ik vermoed van niet?)
Vorig jaar bv heeft het 7 minuten geduurd voor m'n horloge terug correct m'n pace aangaf na de Konijnenpijp. 🙄
Een stryd kopen?

Ik overweeg het als ik nog een pakje sneller loop. Gisteren ook wat intervals gedaan en wel vervelend als je 3:30 tempo loopt en je de eerste 40 seconden denkt aan 3:50 te zitten.

Elk jaar opnieuw last van het gps signaal in de tunnels tijdens de 10 miles. Zijn daar oplossingen voor? (ik vermoed van niet?)
Vorig jaar bv heeft het 7 minuten geduurd voor m'n horloge terug correct m'n pace aangaf na de Konijnenpijp. 🙄
Afhankelijk van uw horloge neemt deze ook afstand op op basis van cadans en paslengte berekend door eerst met GPS te lopen.
Wil je nog accurater dan kan je altijd een ordinaire footpod kopen.

Mijn vriendin liep in het begin met een forerunner met footpod zonder GPS en dat werkte heel goed. Wij liepen vaak samen en ik had toen al GPS en haar waarden wijkten geen 400m af van die van mij.

Mijn voorjaar/zomer/najaar wat verder aan het inplannen:

Zondag 24 april: 5km Damme-Brugge
Zondag 15 mei: 10km Stadsloop Gent
Zondag 26 juni: Halve marathon Roosendaal
Zondag 11 september: Estafetteloop tijdens marathon Antwerpen (nog niet zeker)
Zondag 16 oktober: Marathon Brugge

Daartussen ga ik wel nog wat LSD's in groep en trail runs in de Ardennen doen.

Aangezien het terug warmer is, loop ik terug met dunnere sokken. Gevolg mijn schoenen zijn plots ietsje te groot.

Kan ik dit oplossen met een inleg zooltje en zo ja welke?

WAAR ZITTEN DE TEN MILES BROEDERS HIER? Niet zo ideale voorbereiding gehad door een maand geleden in blessure te sukkelen dus het zal vooral op talent karakter worden. We gaan dat beestje eens temmen zondag, LET'S FUCKING GO!!

Volgend jaar doe ik wel mee. Dit jaar niet. Nog niet top 2 weken na marathon. Heb in de marathon wel 10mijl in ongeveer 1u04 gelopen, dus sub 1u moet wel lukken in Antwerpen.

Ik loop zondag ook de 10 miles, maar zonder doel, loop dit jaar gewoon met wat collega’s, gaan er een gezellig dagje van maken. Ik loop ook tot ginder en terug om toch weer 40km in de benen te hebben.

WAAR ZITTEN DE TEN MILES BROEDERS HIER? Niet zo ideale voorbereiding gehad door een maand geleden in blessure te sukkelen dus het zal vooral op talent karakter worden. We gaan dat beestje eens temmen zondag, LET'S FUCKING GO!!
Awel, hier van hetzelfde! Mijn doelen zijn telkens afgezwakt door een blessure van 2mnd, en die zit er nog wel in, maar ik kan veilig lopen. Eens zien hoeveel adem ik over heb.
Ik start in W3 en zoek aan te komen rond 16u. Dus 1u40. Ga daarna nog wat rondhangen daar, dus misschien komen we elkaar nog tegen?
Ik dacht dat ik Karry zou zien aankomen, als die in W1 zou starten, maar dat zal dan misschien niet?

De hele week al geyoga’d tot nu, en zelfs een intervalletje! Dat wordt spannend.

Awel, hier van hetzelfde! Mijn doelen zijn telkens afgezwakt door een blessure van 2mnd, en die zit er nog wel in, maar ik kan veilig lopen. Eens zien hoeveel adem ik over heb.
Ik start in W3 en zoek aan te komen rond 16u. Dus 1u40. Ga daarna nog wat rondhangen daar, dus misschien komen we elkaar nog tegen?
Ik dacht dat ik Karry zou zien aankomen, als die in W1 zou starten, maar dat zal dan misschien niet?

De hele week al geyoga’d tot nu, en zelfs een intervalletje! Dat wordt spannend.

Ik start ook in wave 3, met de collega’s, kom u misschien tegen in het startvak, veel plezier aan iedereen in ieder geval!

Geen idee wat mijn borstnummer is om eerlijk te zijn, ingeschreven via het werk en dat hebben ze niet meegedeeld.

Ik doe hem ook via het werk en carpool met nog wat vrienden die allemaal wave 1 starten, dus weet niet of we mekaar daar toevallig gaan tegenkomen. Ik zal alleszins aan jullie denken :shy:
Je kan op de website met je naam je startnummer al opzoeken btw.

Terug
Bovenaan