Algemene Loopthread

Maar het is natuurlijk combinatie met de rest, hè... Ik dénk dat ik ook wel die 55kg kan verbeteren. Maar ik weet zeker dat ik die 22km/u op de 1,5km niet kan verbreken. Zijn lichaam is gebouwd voor het ene, en totaal niet voor het andere. Om dan toch nog ergens in het midden te eindigen bij iets waar je lichaam totaal niet voor gemaakt is, vind ik dan wel sterk.
Je zou verschieten denk ik hoor :P
Dat klinkt niet veel als je sommige 80kg+ ziet duwen. Maar niet getraind en niet gespierd gebouwd en je zal uw handen vol hebben met 55kg.

Het moet gezegd worden, knappe prestatie van de Charel gisteren in de container cup, zeer mooi!

Wel geweldig hoe ze daar weer goed hun research hebben gedaan:

- “Ultralopers lopen met kaart en kompas.” Want ja, laten we vooral de Barkley marathons als referentie gebruiken. Een wedstrijd waar 40 man aan mag deelnemen en zonder finishers de afgelopen jaren.
- “De 3 wereldrecords van Charel”. Wel even vergeten te vermelden dat hij er ondertussen eentje armer is.
- De term “wereldrecord” gebruiken ipv “Fastest known time”.
- “2 weken beter doen op de FKT van de Via Alpina”. Vorig recordhouder kent niemand, maar bon.

Maar bon, knappe prestatie en ik doe het hem zeker niet na!

Genoeg gesproken over amateurs, tijd voor serieuze zaken nu: Vandaag stond bij mij nog eens een deftige sessie op de planning: 5 x 1000m met 2 min recup.

Bedoeling was om rond de 3:30 te lopen, zonder te gek te doen. Na de eerste rep voelde dat veel te gemakkelijk aan, dus maar wat meer doorgetrokken en de volgende 4 reps in 3:15 à 3:19 gelopen, laatste deed wel pijn, maar uitstekend gevoel!

2 min rust tussendoor rustige jog, maar achteraf gezien iets te snel gelopen (4:50 à 5:00 /km).

Het belangrijkste van al: eerste shirtless loopje van het jaar, niets beter! 😁

Je zou verschieten denk ik hoor :p
Dat klinkt niet veel als je sommige 80kg+ ziet duwen. Maar niet getraind en niet gespierd gebouwd en je zal uw handen vol hebben met 55kg.
Toen ik een tiener was zag ik ne sterke kerel 100+kg omhoog duwen. (50kg langs beide zijde + gewicht halter)
Ik dacht ik kan dat ook. Natuurlijk die hele halter meteen op de grond want dat was veel te zwaar! :laugh: Ik had geluk dat ik er niet tussen zat (Toch wel aan erger ontsnapt)

Ik heb echt moeite moeten doen om eerst de ene zijde van het gewicht terug op de steun te leggen en daarna de andere zijde.
Ik heb echt afgezien! Alle kleuren van de regenboog gezien en echt heel mijn lichaam moeten gebruiken (per zijde)

Zoiets vergeet ik nooit meer lol. Alles in mijn lichaam deed nadien dagenlang serieus pijn.

En ik was echt gene slappe gast vroeger - juist in tegendeel

Laatst bewerkt:
Die van Rotterdam volgend jaar is op 16/04 blijkbaar.

Bestaat er ergens een systeem dat notificaties of mails of ... uitstuurt wanneer inschrijvingen opengaan?

Gisteren voor de eerste keer echt afgezien tijdens het trainen, intervaltraining van ongeveer een uur ingepland, en HR zat bij de eerste 10 minuten opwarmen al 10-15 slagen hoger dan normaal. Tja, en als je dan intervals doet blijft hij natuurlijk heel de tijd hoog (niet meer onder 185 bpm geraakt). Toch uitgelopen, maar 't was moeilijk.

Moet wel zeggen dat ik de dag ervoor wel wat pinten te veel op had. Was de eerste keer dat het mij overkwam, hebben jullie vaak zoiets voor?

Ik zou in Antwerpen wel willen meedoen als pacer voor de marathon (voor tempo van +4uur ofzo). Op de website vind ik enkel info dat er een Sportoase pacer team bestaat onder leiding van een of andere onbekende ultraloper. Ofwel is dat dus al volzet of wel moet je dus via via in dat elitair clubje geraken? Karry89 meer intel want het sportoase pacer bestaat dixit de website 'uit ervaren ultralopers' :s

Ik zou in Antwerpen wel willen meedoen als pacer voor de marathon (voor tempo van +4uur ofzo). Op de website vind ik enkel info dat er een Sportoase pacer team bestaat onder leiding van een of andere onbekende ultraloper. Ofwel is dat dus al volzet of wel moet je dus via via in dat elitair clubje geraken? Karry89 meer intel want het sportoase pacer bestaat dixit de website 'uit ervaren ultralopers' :S

Onder leiding van “Marnix Callewaert” zeker!? 😁 Het is via hen dat ik op de Great Breweries ga pacen. Als je wil, stuur ik u zijn contactgegevens wel even via pm, maar ik weet wel dat ze voor die “tragere” tijden doorgaans veel kandidaten hebben, het is vooral voor de snellere tijden dat ze meestal volk zoeken.

Het kan uiteraard gaan kwaad om te vragen e, stuur u zijn gegevens straks wel even door.

Gisteren voor de eerste keer echt afgezien tijdens het trainen, intervaltraining van ongeveer een uur ingepland, en HR zat bij de eerste 10 minuten opwarmen al 10-15 slagen hoger dan normaal. Tja, en als je dan intervals doet blijft hij natuurlijk heel de tijd hoog (niet meer onder 185 bpm geraakt). Toch uitgelopen, maar 't was moeilijk.

Moet wel zeggen dat ik de dag ervoor wel wat pinten te veel op had. Was de eerste keer dat het mij overkwam, hebben jullie vaak zoiets voor?

Ik had dat vorig jaar op de KOTK. Van bij de eerste kilometers zat mijn hartslag ook 10-15 slagen hoger dan normaal, en ben dan ook echt monumentaal ontploft na 16K terwijl ik in normale omstandigheden nog niet eens moe ben tegen dan.

De weken erna hogere tempo's gelopen op HM en marathon aan lagere hartslagen...

Gelukkig valt dat echt niet vaak voor.

Het kan uiteraard gaan kwaad om te vragen e, stuur u zijn gegevens straks wel even door.
Niet vergeten hé!

Vandaag is mijn programma opgemaakt voor het najaar, zal iets als volgend worden:

11/09: halve marathon Hamont-Achel
18/9: marathon/halve marathon Antwerpen?
25/9: halve marathon Tbilisi (indien op reis naar Georgië)
2/10: halve marathon in Breda? of 9/10: halve in Eindhoven
6/11: halve marathon Valkenswaard (aanval op persoonlijk record!?)
27/11: halve marathon Ell-Swartbroek (of hier)

In mei terug beginnen met lopen!

Niet vergeten hé!

Vandaag is mijn programma opgemaakt voor het najaar, zal iets als volgend worden:

11/09: halve marathon Hamont-Achel
18/9: marathon/halve marathon Antwerpen?
25/9: halve marathon Tbilisi (indien op reis naar Georgië)
2/10: halve marathon in Breda? of 9/10: halve in Eindhoven
6/11: halve marathon Valkenswaard (aanval op persoonlijk record!?)
27/11: halve marathon Ell-Swartbroek (of hier)

In mei terug beginnen met lopen!

Heb u een pm gestuurd met zijn mailadres. Veel succes, hopelijk is er nog een plaatsje.

Vandaag voor de 2e keer op korte tijd een deel van een MTB-route gevolgd, leuk voor het trail gevoel wat te krijgen.

Hoe zit dat eigenlijk qua (ongeschreven) regels? Los van de pijltjes met de 2 wielen op, is er geen aanduiding dat je er als loper niet mag zijn, maar sommige bochten zijn heel smal, scherp en steil en daardoor heel beperkt qua zicht, kan me inbeelden dat botsingen soms niet mals zijn.

Vandaag voor de 2e keer op korte tijd een deel van een MTB-route gevolgd, leuk voor het trail gevoel wat te krijgen.

Hoe zit dat eigenlijk qua (ongeschreven) regels? Los van de pijltjes met de 2 wielen op, is er geen aanduiding dat je er als loper niet mag zijn, maar sommige bochten zijn heel smal, scherp en steil en daardoor heel beperkt qua zicht, kan me inbeelden dat botsingen soms niet mals zijn.

Ik vermoed dat het wettelijk kan maar dat menig MTB'r daar minder enthousiast van wordt. Als dat geen singletracks zijn, kan er weinig fout gaan natuurlijk, als beide partijen wat op letten.

Je kan het eens gaan vragen op het wielrenners topic maar da's de knuppel in het hoenderhok gooien :D

Elk jaar opnieuw last van het gps signaal in de tunnels tijdens de 10 miles. Zijn daar oplossingen voor? (ik vermoed van niet?)
Vorig jaar bv heeft het 7 minuten geduurd voor m'n horloge terug correct m'n pace aangaf na de Konijnenpijp. 🙄

In het Hallerbos zijn er enkele paadjes waar enkel mtb'ers in mogen. Maar als beiden respectvol zijn is er geen probleem.

Ik doe aan mtb en een Trailrunner die beetje op zij gaat als je met de mtb passeert is er geen probleem.

Vandaag toch opgemerkt en gevoeld dat 10km lopen aan 12km/u géén 10 miles is aan 12km/u.

Ik kon voor het eerst, vrij vlotjes 10km lang dat tempo aanhouden en onder de 50 min duiken (49:57) - de eerste keer dat dit lukt sinds 2018 :coolbrows: en de HR was nog zeer goed, maar dan plots begonnen de benen serieus te haperen en geraakte ik uit mijn ritme. Dus om dit nog 6km extra lang, vol te houden, dat was echt niet mogelijk.

Qua inhoud kom ik nog te kort, qua conditie zou ik het al vlotjes moeten aankunnen .. dus we zullen wel zien waar het schip strand volgende week.

Terug
Bovenaan