Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om het allemaal nog wat erger te maken merkte ik ongeveer halfweg dat ik nog maar 3 gels had, terwijl ik er nog maar 2 genuttigd had. Eentje was blijkbaar uit m'n riem gegleden (blijkbaar de gel met cafeïne die ik op het einde wou nemen als boost). Ik heb toen besloten om het innemen van de laatste 3 gels wat meer te spreiden.
Daar heb je misschien wel een punt, in mijn ogen is het herstel na een marathon echt maar een paar dagen, max een week. Komende van iemand die 2 dagen na een 100mijl terug loopt misschien niet de beste tip.
Hij heeft wel zijn marathon natuurlijk niet uitgelopen, maar als je moet stoppen zal er wel een goede reden zijn natuurlijk. Het is misschien waar dat wat rust geen kwaad kan.
Neemt niet weg dat ik gewoon terug zou lopen.

. Ondertussen wel al drie jaar geleden en iets meer km's op de teller.Ik heb 20 dagen na de positieve test een PB op de 5km gelopen. Besmetting zelf was maar 2 dagen milde symptomen. Maar medisch advies kan nooit kwaad denk ik?Iemand ervaring met een marathon lopen na een coronabesmetting?
Eind vorige week positief getest op corona, enkel wat milde symptomen gehad en sinds vandaag eigenlijk weer volledig in orde, qua gevoel toch, nog niet terug gaan lopen. Na een heel deftige voorbereiding staat er dus een marathon gepland zondag over 2 weken, is het verantwoord om deze te lopen of best toch eerst een (sport)arts contacteren voor advies?
In december bij een sport arts geweest omdat ik dacht met hart problemen te zitten en had er ook een besmetting op zitten eerder in het jaar (de originele COVID) en die zei met dat wie geen koorts gemaakt heeft, meestal wel zonder risico verder kan doen.Iemand ervaring met een marathon lopen na een coronabesmetting?
Eind vorige week positief getest op corona, enkel wat milde symptomen gehad en sinds vandaag eigenlijk weer volledig in orde, qua gevoel toch, nog niet terug gaan lopen. Na een heel deftige voorbereiding staat er dus een marathon gepland zondag over 2 weken, is het verantwoord om deze te lopen of best toch eerst een (sport)arts contacteren voor advies?
"Uit recent onderzoek komt naar voren dat mensen die corona hebben gehad na een maand tot een jaar meer hebben kans een hart- of vaatziekte te ontwikkelen"Iemand ervaring met een marathon lopen na een coronabesmetting?
Bron zou wel handig zijn."Uit recent onderzoek komt naar voren dat mensen die corona hebben gehad na een maand tot een jaar meer hebben kans een hart- of vaatziekte te ontwikkelen"
Ik zou altijd eens een arts raadplegen, zeker voor een niet te onderschatten inspanning zoals een marathon.
Het internet staat er vol vanBron zou wel handig zijn.
Zelf terug een eerste loop boven de 25km kunnen doen na m'n corona. Blij dat het terug goed voelt. 1 week ziek geweest en 1 week ging sporten toch echt niet goed bij hogere hartslag (fietsen ging veel beter dan lopen door de rust momenten bij het fietsen). Maar vandaag kan ik dus weer goed lopen ;-)

www.forbes.com

Thanks haha sorry, macht der gewoonteHet internet staat er vol van
![]()
Vragen over corona en hart- en vaatziekten | Hartstichting
Het coronavirus zorgt voor veel onzekerheid bij hart- en vaawww.hartstichting.nl
![]()
The COVID Heart—One Year After SARS-CoV-2 Infection, Patients Have an Array of Increased Cardiovascular Risks
This Medical News article discusses increased risks for cardiovascular disease outcomes 1 year after SARS-CoV-2 infection.jamanetwork.com
![]()
Even Mild COVID Can Increase the Risk of Heart Problems
Scientists are just starting to unravel the disease’s long-term cardiac effectswww.scientificamerican.com
![]()
Covid-19 Infection Increases Heart Disease Risk, Even In Mild Cases
A new study demonstrates that infection with Covid-19 appears to impact the risk of cardiovascular events up to 12 months post infection, even in those who weren’t hospitalized or had mild cases. Risks increased regardless of age, race, sex or other cardiovascular disease risk factors.www.forbes.com
Maar BG zou BG niet zijn zonder de huilende roep naar bronnen![]()

Dat komt vooral omdat er nog niet veel informatie van jou in zit, denk ik. Dat kan zeker nog gaan zakken, vooral omdat je met die 8 maanden eerst door niet-specifieke schema's gaat. Pas de laatste 12w ongeveer zijn specifiek op je doel gericht. Je kunt dus misschien beter een doel dichterbij kiezen, en met wat input gaat dat snel realistischere schema's en doeltijden opleveren. Denk ik.Ik heb Trenara eens geïnstalleerd omdat ik overweeg een paar maanden een abonnement te nemen voor wat meer gestructureerde trainingen te krijgen. Vandaag voor die fitheidskalibratie eens geprobeerd zo snel mogelijk 10 km te lopen, uiteindelijk een nieuw PR van 54:43 neer gezet, 2 min sneller dan mijn vorige PR.
Vervolgens als doel genomen om 10 km te lopen in 50 min tegen 30/11 met 3 trainingen per week. Trenara gaf aan dat dat niet mogelijk is en stelde zelf een volgens hun realistischere tijd voor van... 54:19. Na 8 maanden trainen zou ik dus een kleine halve minuut verbetering kunnen zien
Is Trenara niet zo'n goeie app voor op snelheid te werken, maar eerder voor langere afstanden op te bouwen?
Makes sense. Ik had een beetje het gedacht dat Trenara na het koppelen met Strava rekening zou houden met de gegevens sinds ik een jaar geleden gestart ben, maar dat zou misschien iets te geavanceerd zijn. Ik had die 10K onder 50 min ook maar in gegeven omdat ik op dit moment geen idee heb wat een realistische winst zou zijn over 8 maanden en had wel verwacht dat het nog wat naar boven zou bijgesteld worden. Maar omdat ik nu dus ineens 2 minuten van mijn PR af gedaan had, leek dat half minuutje nogal magerDat komt vooral omdat er nog niet veel informatie van jou in zit, denk ik. Dat kan zeker nog gaan zakken, vooral omdat je met die 8 maanden eerst door niet-specifieke schema's gaat. Pas de laatste 12w ongeveer zijn specifiek op je doel gericht. Je kunt dus misschien beter een doel dichterbij kiezen, en met wat input gaat dat snel realistischere schema's en doeltijden opleveren. Denk ik.
Los daarvan: een halve minuut onder je PR is toch al de moeite op de 10km?
Een halve minuut verbetering en tegelijk in betere toestand aankomen dan vandaag zou ook wel al mooi zijn.Dat komt vooral omdat er nog niet veel informatie van jou in zit, denk ik.

Maar jij zit nog in het rustschema na de marathon. Daar is pas een heel lange uitleg over gepost in die Facebookgroep. Komt erop neer dat jouw belasting nu enorm was, en er dus volgens de berekening niet heel veel winst te behalen valt. Dus hoge vermoeidheid. Is dat niet? Ik weet het fijne er ook niet van, 't is maar wat ik ervan heb opgepikt.Ik train nu 5 maand met Trenara, heb onlangs tijdens marathon 53:40 gelopen op 10K dus moet ik echt een pak sneller kunnen, maar 52:30 is volgens Trenara onhaalbaar tegen half mei en hij geeft me 53:10 als hoogst haalbare. Dat is dus maar 3s/km sneller op 10K dan op de marathon![]()