Merci iedereen om mee te supporteren! Het mocht helaas niet zijn, maar had hey wel zien aankomen door de blessures in aanloop naar de marathon.
Qua weer was het perfect, amper wind, niet te koud en het zonnetje zat uit, het was zelfs warmer da gedacht! Ik zat lang goed op schema, beetje voor zelfs. Qua positie eigenlijk nooit 'goed' gezeten. Iets te laat in het startvak en kon niet dicht genoeg bij de 3u pacers geraken, ze liepen uiteindelijk lang zo'n 30' voor mij, maar inhalen zat er nooit in. Gevolg was dat ik nooit in een groepje zat onderweg, veel van loper naar loper gelopen, ff aanhaken maar merken dat ze zelf het tempo listen zakken, op naar de volgende dan maar.
Alles ging goed tot de 2e passage op de brug, wat een kutbrug! Is langer dan je denkt en het deed toch pijn, had daar mss het tempo veel meer moeten laten zakken, maar sindsdien liep ik aan een HR van boven de 170, dat deed pijn. Rond km 32 kwam dan de onvermijdelijke man met de hamer en hij kwam hard! Het tempo was ondertussen al gezakt naar 4:30', ik had er al lang vrede mee genomen dat sub 3u gepasseerd was. De quadriceps waren tegen dan al 2 blokken beton geworden, niet meer vooruit te krijgen. Lang op mezelf zitten inpraten want had schrik dat als ik zou stoppen, ik niet meer terug zou kunnen vertrekken.
Uiteindelijk toch moeten toegeven en even de binnen stilgehouden om te bekomen en het was nodig. Ik stond echt niet meer stabiel op mijn benen, heen en weer wiebelend, half draaiend, had even nodig om mijzelf te herstellen. Nadien was het km per km aftellen: 'Kom op man, 8km wa is da nu?', 'Kom op, 6km, das niks'... Maar bij de laatste bevoorradingen gestopt om deftig en veel te drinken en merkte toen echt dat dat een probleem was geweest: zo'n dorst! 2 bekers water, 2 bekers sportdrank, goed naar binnen gekapt en wat deed dat deugd.
Op 2km helaas ingehaald door de 3u10 pacers, was ff een mentaal tikje, maar bon.
Mijn vrouw volgde langs het parcours waar ze kon, hebben elkaar 3 keer gezien en ze zei dat ik er op km 30 nog goed uit zag en het vlot leek te gaan. Het voelde toen ook nog zo, het kan snel keren. Het hielp ook dat er na het rondje rond de kralingse plas, toch nog wat stukken vals plat instaken om terug het centrum in te gaan..
Lessen geleerd:
- meer basis nodig: ik nu in half December begonnen met het schema voor de marathon, met daarvoor eigenlijk al 2 jaar 0 loopkilometers in de benen. Dat deel gaat al weg vallen bij poging 2 dit najaar: nu blijf ik wil de basis onderhouden en verbreden!
- meer drinken: het blijft een grote merde vind ik, deftig drinken uit zo'n beker tijdens het lopen. 2-3 slokjes water per BV genomen, 1 keer serieus verslikt in de sportdrank, waardoor het er allemaal weer uit lag

- meer gels: nu snap ik de 6-7 gels van jullie!

Zo'n suikerklop gehad, niet normaal, onderweg nog een druivensuiker aangenomen, twas nodig! Heb ze al amper reserves, iets wat ik ken van bij het fietsen/mtb'en: als de klop komt, is hij meestal fataal en is het echt volledig op.
- linkerknie laten nakijken: die heeft me in de voorbereiding teveel parten gespeeld, daar is iets niet juist in.. Gelukkig in de marathon geen pijn gehad. Hij begon even op Yr spelen aan km 8 en kreeg al schrik, als die toen al lastig deed, ging het een ramp worden. Gelukkig was he tijdelijk en na km 12 niets meer gevoeld. (vandaag is een ander paar mouwen)
Geen sub 3u, tis uiteindelijk 3u10'40 geworden, maar ben er uiteindelijk wel tevreden mee als marathondebuut! Onder de 3u was altijd zal een droom tijd geweest en had gehoopt die nu al te halen, maar het mocht niet zijn.
Voor alles tot een halve marathon heb ik aanleg genoeg, voor de marathon moet ik toch serieus wat moeite doen, maar heb er wel enorm van genoten! Volgend doel is de 20km van Brussel, daar nog eens een pr proberen zetten. En nadien weet ik het nog niet. Sowieso Brugge half oktober als volledige marathon waarschijnlijk, maar daar tussen moet ik nog eens kijken met welke doelen ik me kan bezig houden.
Sorry voor de wall of text
@MichielD4 : zotte tijd man, das echt top gelopen, hoedje af! Zit er nog marge op denk je? 2u45 haalbaar of nog lager?
@Zubrowka : ik snap je teleurstelling, maar blijft een toptijd e! Als je je progressie ziet, is het toch zalig om zien? Samen in Brugge voor sub 3u?
@kay-gell : echt zuur man, was na mijn wedstrijd nog aan het kijken hoe het ging, jammer om lezen. Het zit er wel in, dat weet je ook, dus inderdaad mss nu ff herbronnen en verder bouwen voor een nieuwe poging?
@Ednolb : ook mooi gelopen! Doel gehaald alvast! Wat ligt er voor jou nog int verschiet?