Algemene Loopthread

Het parkoers was best pittig. 90% was op bosgrond en het bos lag in de vallei. Het was ook op grote stukken vrij zachte bosgrond. Daardoor kon je niet zo vlotjes en snel lopen tov asfalt en hardere boswegen.

Ik had best een goeie dag, dus mijn schuimproductie was voor de afwisseling nihil en mijn HR was meestal in "lage" zone 3.
Dus ik had nog wel een beetje marge. :tongue:

We waren natuurlijk een team, dus we hebben geprobeerd met 7 samen te lopen en samen te finishen. Helaas was Vlitser ziekjes en heeft hij ons na 20km moeten verlaten. :(

Daarna hebben we geprobeerd het tempo op 6min/km te houden zodat we zouden finishen net onder 4u. Dat lukte aardig tot de laatste 10km en de brandstof bij een aantal lopers begon op te geraken. We waren met 3 nog redelijk fris, de anderen hadden iets meer moeite. We hebben dan een paar keer gewacht, maar we moesten dan een beslissing nemen. De andere 30km loper is dan doorgelopen om nog de 4u te kunnen halen (En dat is gelukt :clap:). Hij zat nog net iets frisser als ikzelf dus de keuze was snel gemaakt.

Ikzelf heb Loser daarna een beetje ondersteund. Door een hardnekkige blessure was zijn voorbereiding verstoord en de laatste 10km waren er wat veel aan. Ik heb dan nog een tijdje bij hem gebleven maar dan aan de zware zandstrook ben ik hem kwijtgespeeld, ik heb nog 2 minuten letterlijk stilgestaan maar hij was te ver achter en ik kreeg het wat 'koud'. Ik heb daarna, dan gewoon rustig uitgelopen en op het einde nog zeker 100 lopers opgeraapt die echt helemaal dood zaten.

Conclusie: Allemaal STERK gelopen. Dat Loser de wedstrijd heeft uitgelopen betekend dat hij zijn naam nu mag wijzigen in 'WINNER'. Eigenlijk waren we allemaal winners hé. Bovendien hebben we als een echt TEAM gelopen. Elkaar ondersteund tot de laatste kilometers en dan gewoon zorgen dat we allemaal de 'finish' bereikten. Rekeninghoudend met 2 zieken en Loser met een blessure, hebben we echt ALLEMAAL SUPER gelopen.

Ik vond het zalig lopen. Voor mij was dit een LSD training van 30+ km en dat is goed gelukt met een degelijke gemiddelde HR. Het moet niet altijd full gas zijn, ik vond het best wel leuk om mensen te ondersteunen en iedereen er pogen door te sleuren. Ik ben nergens over mijn limiet gegaan, eerder veelal eronder ..

In het begin was het wel wat frisjes (zelfs SNEEUW!), maar eens de zon erdoor kwam was het gewoon genieten. Prachtige natuur en ik heb er echt van genoten.

Sorry voor de lange post. :music:

Was inderdaad een heel leuke dag. Boslopen is wel echt niets voor mij heb ik gemerkt en zeker wat jammer van het gebrek aan ambiance langs de kant.
Van de 3 uur in totaal toch 2u30 ofzo gewoon door een bos gelopen zonder al te veel randanimatie of dingen te zien sucks wel.

Leuk om de laatste km's met @Strijkijzer en @Booka Shade nog een versnelling te placeren en ne hoop volk in te halen. Aan het einde was het wel goed pittig maar met 2 hot boys langs mij leek het niets! :love:

Was inderdaad een heel leuke dag. Boslopen is wel echt niets voor mij heb ik gemerkt en zeker wat jammer van het gebrek aan ambiance langs de kant.
Van de 3 uur in totaal toch 2u30 ofzo gewoon door een bos gelopen zonder al te veel randanimatie of dingen te zien sucks wel.

Ah dat is wel jammer. Dat was vorig jaar in Oostende dan toch wel omgekeerd, daar was er best veel animatie en publiek om aan te moedigen.

Ah dat is wel jammer. Dat was vorig jaar in Oostende dan toch wel omgekeerd, daar was er best veel animatie en publiek om aan te moedigen.

Ja, dat zeiden den andere ook inderdaad. Had dat ook véél liever gehad.

Dit was nogal wat eentonig, sjans dat we onderling wat konden babbelen maar moest ik dat alleen lopen ik had me dood verveeld.

Ja, dat zeiden den andere ook inderdaad. Had dat ook véél liever gehad.

Dit was nogal wat eentonig, sjans dat we onderling wat konden babbelen maar moest ik dat alleen lopen ik had me dood verveeld.
Volk om mee te babbelen helpt veel hé. In het begin allemaal samen, daarna in de laatste ronde zijn we een beetje opgesplitst (voor onze tijd en tegelijkertijd iedereen aan de finish te krijgen).

Maar inderdaad alleen lopen was 1, max 2 lussen prachtig maar de 3de lus was natuurlijk meer van hetzelfde, en randanimatie was inderdaad vrij karig ..

Proficiat aan de kom op tegen kanker lopers!
Qua indeling probeer ik altijd vlak te lopen (wat vaak uitdraait in lichte negatieve split meestal). Bij mijn laatste verbetering van mijn record op de halve marathon, liep ik mijn eerste 10km (39m29s) en de tweede 10km (39m51s).

Afgelopen week 80km op de teller, dat gecombineerd met twee kinebeurten, wel goed kunnen voltooien. De halve marathon van afgelopen zondag zat nog wel fel in de benen, kinebeurten hebben wel goed gedaan voor mijn linkerbeen, zaterdag-zondag serieuze verbetering, maar nog niet 100%. Soit nog een weekje van 80km en twee pittige trainingen en dan twee weken taperen.

Met de 30k erbij van gisteren op KOTK met m'n collega's de week geëindigd op 107,6km. Op zaterdag nog een training gehad van 5+4+3km aan 3:47 pace gemiddeld. Dus de rustige duurloop van gisteren was welgekomen.

Nog een viertal zware intervalsessies en 1 lsd van 27km en het zware werk zit er ook weer op. Deze week 3x5km aan +-3:50 pace en een weektotaal van rond de 95km. De voorlaatste week rond de 55km en de laatste week 3 trainingen van respectievelijk 9, 7 en 5km en met de marathon + opwarming erbij kom ik dan op ongeveer 65km.

iedereen is hier mooi aan het werken zie ik!

Zoals al gemeld ben ik gisteren na 20km gestopt, hartslag was hoog en het ging echt niet zoals normaal, 's avonds koorts beginnen krijgen en vannochtend was m'n zelftest positief. Dan maar uitzieken nu. De 3 doelen van het voorjaar (North C trail, KOTK en cretes de spa) zijn dus niet zoals gepland door gegaan. De North C trail ging wel goed, maar de KOTK dus minder en ik ga echt niet volgende week 59km gaan lopen in Spa.

Nu rusten en dan zie ik wel wat m'n plannen worden voor deze zomer. Hoofddoel is gezond zijn en genieten van de sport hé ;)
Veel succes aan al diegene die hier bijna een marathon gaan lopen! Al die specifieke trainingen zijn niet voor mij. Hou ons zeker op de hoogte!

Hier een beetje stilgevallen omdat ik mijn eerste doel niet meer haalbaar zag. Nu de komende dagen de draad terug oppikken. Zonder doel op korte termijn. Gewoon wat lopen en voor de rest naar niet teveel kijken.

Straf dat gij dat na 25km nog in uw benen had! :bow:
Ja zéér sterk van Kay-gell!

Ik had eigenlijk op voorhand beslist minstens 20 km lang te volgen (ik had getraind tot 21 km) en dan te zien hoe ik mij nog voelde om het te laten lopen of nog verder te volgen. Ondanks het feit dat ik een goeie dag had heb ik dus toch besloten het te laten lopen rond km 23, en daar ben ik niet rouwig om.

Maar zowiezo, Kay was duidelijk de beste loper van de dag. Ik heb rond km 23 nog recht naar hem gekeken en ik zag toen dat het goed was.

Enorm knap gedaan van alle deelnemers! Bewonderenswaardig zelf!

Hier is het al een maand totaal niets. Echo en MRI van knie toont wat ontsteking aan de patellapees, maar geen echte verklaring voor de pijn in de knieholte. De scheur/cyste is niet meer zichtbaar.
Een tiental bezoeken aan de kinesist zullen soelaas moeten brengen. in overleg daarmee ook een strak plan opstellen om terug de eerste (pijnvrije) kilometers te maken.

Iemand geinteresseerd in een kortingscode (ik dacht 15%) voor webshop van '4gold' energybars? Ik heb hier een bon liggen die op moet voor mid-april. Vorige week gekregen bij de halve marathon in Gent, kende het merk niet (blijkbaar gelieerd aan Bashir Abdi), zondag zo'n gel uitgeprobeerd en het smaakte verrassend goed.

Amai, wat was dat! Die 20 kilometer waren er 8 te lang voor mij. Echt ook zo te zien op Strava: Mooi op schema tot kilometer 11, 12 ietsjes ingehouden en dan een ravijn. Vanaf kilometer 8 een HR tegen de 190 en vanaf kilometer 12 een nieuwe max gezet (198) en daartegen blijven aanschuren. Nog nooit meegemaakt!

In het begin leek het nochtans goed. Frisse benen door 4 weken niks te mogen doen, en hoewel ik soms een kort steekje voelde in mijn bil, niks last van gehad. Nog lopen onnozel doen, en dat heb ik dan toch dik moeten bekopen achteraf. Maar echt, die zware verkoudheid was nog maar 2d uit mijn lijf, en die leek me nog meer genekt te hebben dan de blessure. Geen adem, geen uithouding, dood. Mààr: uitgelopen. In tegenstelling tot in de Antwerp Night heb ik me niet laten kennen en heb ik geweigerd om te stappen (op 2x na, bevoorrading en net voor de laatste km, toen een man mij vooruit schreeuwde na 50m :D ).
En echt, hier heb ik alles uitgehaald wat ik kon. Niet alleen de eerste keer dat ik zò hard heb afgezien op een loop, maar ook de eerste keer dat ik totaal naast een doel grijp (onder de 2u), maar daar volledig vrede mee heb en ongelofelijk fier ben op wat ik gedaan heb.

Ik ben net op short ski geweest en amai, dat vond mijn knie echt niet leuk. Na dag 1 volledig opgezwollen en heel stijf.
Ook half ziek teruggekomen en dus gisteren mijn 30km duurloop laten liggen en ga die woensdag proberen hernemen.
Hierdoor terug een week verloren, hopelijk niet teveel impact op de knie en houdt die het ook vol bij de lange duurlopen.
Maar er is wel degelijk een probleem voor zijwaartse/rotatie-bewegingen (ski/zaalvoetbal) in de knie. Gelukkig niet teveel nodig tijdens het lopen, maar ga er voorzichting mee moeten zijn, wil ik het einde halen.

Amai, wat was dat! Die 20 kilometer waren er 8 te lang voor mij. Echt ook zo te zien op Strava: Mooi op schema tot kilometer 11, 12 ietsjes ingehouden en dan een ravijn. Vanaf kilometer 8 een HR tegen de 190 en vanaf kilometer 12 een nieuwe max gezet (198) en daartegen blijven aanschuren. Nog nooit meegemaakt!

De hartslag liegt niet*... Vorig jaar had ik het op KOTK ook zitten. Een hartslag die na 5K aan zeer matig tempo al zo hoog zat als was ik voor een 10K PR aan het gaan. Dan crash je op een 30K :/

*behalve makila

De hartslag liegt niet*... Vorig jaar had ik het op KOTK ook zitten. Een hartslag die na 5K aan zeer matig tempo al zo hoog zat als was ik voor een 10K PR aan het gaan. Dan crash je op een 30K :/

*behalve makila
Behalve ik? Mijn HR was gemiddeld 162 = zone 3, Al was het echte gemiddelde vermoedelijk hoge zone 2, want de eerste kilometers was mijn GPS niet echt accuraat (160+ en praten in volzinnen - dat klopte NIET). Als ik in zone 4 loop dan houd ik het ook niet vol op 30 km hoor :tongue: Dan crash ik eveneens.

De wetten van de natuur tarten kan ik ook niet.

Behalve ik? Mijn HR was gemiddeld 162 = zone 3, Al was het echte gemiddelde vermoedelijk hoge zone 2, want de eerste kilometers was mijn GPS niet echt accuraat. Als ik in zone 4 loop dan houd ik het ook niet vol op 30 km hoor :tongue:

Nee ik had gewoon verwacht dat jij met een uitzondering zou komen om mijn hele verhaal teniet te doen 😂

Terug
Bovenaan