Algemene Loopthread

Op een dag als vandaag zou het verboden moeten zijn om over tempo’s, gewoon naar buiten gaan en genieten van het weer, de rest is van serieus ondergeschikt belang!

Zonnetje deed vandaag toch echt zeer veel deugd, puur genieten dit.
Gaat zalig lopen worden morgenvroeg! Lekker fris en zonnig! :clap:

Namiddag een offroad wedstrijd meelopen als vervanging van mijn training vandaag.

Gewoon uitlopen en genieten van het mooie weer.

Wat doen jullie qua drinken tijdens langere loopjes btw? Die kluisberg was fameus warm en had geen beker voor de bevoorrading... Gewoon een paar slokken hadden mij écht wel deugd gedaan.
Ook de langere trainingsloopjes gaan binnenkort 12/13/... km zijn dus dan kan ik wel iets klein verdragen.

Zo een fanny pack met 2 kleine waterflesjes lijkt mij nog het handigste ook al is dat niet mega modieus :shy:.
Volledige camelback lijkt me wat overkill voor zo een afstanden.

12-13k hebt ge toch geen drinken nodig in deze koude omstandigheden? Op voorhand voldoende drinken en gewoon gaan. Moest het nu 30-35° zijn, zou ik ook een klein flesje meepakken, dat wel.

Niet dat het nodig was om voldoende gehydrateerd te zijn, maar had echt een mega droge mond.
Misschien gewoon zo een kleine soft flask kopen die ik vanachter in mijn zak kan wegduwen, dat is voldoende om gewoon eens te verfrissen.

Ik heb hier ook zo’n drinkbelt, gisteren bij mijn duurloop van 30km, sinds lang nog eens gebruik van gemaakt, kwam wel van pas met de zon.

De laatste duurlopen wel wat ‘last’ van mijn linkerbeen. Kan moelijk verwoorden/uitleggen wat ik juist voel. Bij een aantal duurloopje op het begin wat last van krampachtige houding/gevoel in mijn linkerbeen, zowat ter hoogte van mijn quadriceps met ‘uitstraling’ richting linkerzijkant/heup. Het gaat over/verdwijnt/vermindert tijdens het lopen en doet het ook geen pijn. Vandaag voel ik ook hooguit een wat stijf gevoel in mijn linkerbeen. Geen enkel idee naar de aanleiding als er die al is en maak me nog niet al te ongerust, want het is nog allemaal wat vaag, maar iemand gelijkaardige klachten gehad?

Niet dat het nodig was om voldoende gehydrateerd te zijn, maar had echt een mega droge mond.
Misschien gewoon zo een kleine soft flask kopen die ik vanachter in mijn zak kan wegduwen, dat is voldoende om gewoon eens te verfrissen.
Droge mond betekent doorgaans dat je te weinig gehydrateerd bent. Dus meer drinken op voorhand :D

Bon 1ste x 15km gedaan. Deel strand deel beton.
Laatste 3km last van schurende dijen en kuiten die gespannen voelden.

De kuiten Wss gebrek aan ervaring met de afstand, maar dijen? Tips?
Met lange broek ook last van na een uur.

Ik zweet als een rund in het kwadraat dus naast genoeg op voorhand drinken neem ik bij loopjes van meer dan 15k altijd een camelbak van 1,5l mee. Ik vul die meestal niet helemaal op maar die is toch zo goed als leeg tegen dat ik terug ben. Ik denk niet dat je teveel kan drinken tijdens een loopje en beter teveel water mee dan te weinig.
Een volledige loop met iets in je hand vind ik ook superirritant.

Ik ging net ook eens informeren bij jullie wat jullie zoal aanraden qua energy gels bij lange loopjes van meer dan 1,5u.

En wat doen jullie daarna? Wat eten jullie voor herstel? Recovery shakes, edm?

Bon 1ste x 15km gedaan. Deel strand deel beton.
Laatste 3km last van schurende dijen en kuiten die gespannen voelden.

De kuiten Wss gebrek aan ervaring met de afstand, maar dijen? Tips?
Met lange broek ook last van na een uur.
Spannende broek of loszittende broek? Ik draag nagenoeg altijd thights lang of kort. Ziet er mss nt zo modieus uit, maar oh zo comfortabel. Recent heb ik ook zo van die naadloze boxershorts uit de decathlon ontdekt, supermakkelijk en aangenaam zitten rond mijn dijen.

Ik heb zo een klein rugzakske mee. Gaat 1.5 liter in en pak meestal isotone sportdrank van de colruyt mee vanaf +20km.

In dat rugzakje kan ik vooraan mijne gsm kwijt, mijn sleutels gaan daar ook in. Super handig.

Ik ging net ook eens informeren bij jullie wat jullie zoal aanraden qua energy gels bij lange loopjes van meer dan 1,5u.

Allemaal heel persoonlijk denk ik. Hieronder wat voor mij werkt.

Eten: een mix van Clif bars, appelgels (Aptonia), fruit jellies. Enkel vanaf loopjes van 15K en meer.
HM bvb: na +- 45-50 minuten zo'n eerste Clif bar, en dan nog een tweetal gels/jellies.
Op de marathon denk ik dat ik een drietal bars heb gegeten en een tweetal gels. Maar ik weet het niet goed meer.

Na echte long runs (pakweg 18K en verder): recovery shake (chocomelk-achtig), redelijk wat water en wat suikers ook.

Spannende broek of loszittende broek? Ik draag nagenoeg altijd thights lang of kort. Ziet er mss nt zo modieus uit, maar oh zo comfortabel. Recent heb ik ook zo van die naadloze boxershorts uit de decathlon ontdekt, supermakkelijk en aangenaam zitten rond mijn dijen.

Tights lang en kort, wel jaar of 2 oud en bovenbenen die wat smaller zijn geworden.
Nochtans niet de indruk dat ze los aan voelen

Ik zweet als een rund in het kwadraat dus naast genoeg op voorhand drinken neem ik bij loopjes van meer dan 15k altijd een camelbak van 1,5l mee. Ik vul die meestal niet helemaal op maar die is toch zo goed als leeg tegen dat ik terug ben. Ik denk niet dat je teveel kan drinken tijdens een loopje en beter teveel water mee dan te weinig.
Een volledige loop met iets in je hand vind ik ook superirritant.

Cecemel. Er bestaat geen beter (en goedkoper) alternatief voor die dure shakes :D

Terug
Bovenaan