Algemene Loopthread

Nog beter: Op een piste met een club. Wij hebben 2 coaches die tijdens intervallen op 200m van elkaar gaan staan en daar telkens de afstand en splits afroepen, heel gemakkelijk om te weten of je on pace zit zonder naar uw horloge te kijken.

Nogmaals de Hoka Arahi 5 gekocht. De arahi 6 was een slechte schoen volgens de man.

Volgende week echter de Altra Olympus halen voor mijn toekomstige trails.

En daarna maken we de de volledige overstap op Altra.

83km gedaan op 5 dagen, overmorgen komen er nog 15 bij dus dat wordt een week van net geen 100km. Gezien ik pas in januari voor het eerst een maand op 200km afrondde, is dat toch wel een zeer stevig weektotaal voor mij. Heel blij dat het blessure- en pijnvrij gaat, al voel ik de vermoeidheid wel een beetje.

Volgende week weet ik niet goed hoe ik het ga organiseren. Weekend van 5-6 een weekendje weg met de vrouw gepland (daar kan ik het ECHT niet maken om vroeg op te staan om te gaan lopen :LOL: ) en de 8e moet ik een examen gaan doen, dus dat wordt zoeken naar gaatjes om toch de kilometers te maken die Trenara voorschrijft.

83km gedaan op 5 dagen, overmorgen komen er nog 15 bij dus dat wordt een week van net geen 100km. Gezien ik pas in januari voor het eerst een maand op 200km afrondde, is dat toch wel een zeer stevig weektotaal voor mij. Heel blij dat het blessure- en pijnvrij gaat, al voel ik de vermoeidheid wel een beetje.

Volgende week weet ik niet goed hoe ik het ga organiseren. Weekend van 5-6 een weekendje weg met de vrouw gepland (daar kan ik het ECHT niet maken om vroeg op te staan om te gaan lopen :LOL: ) en de 8e moet ik een examen gaan doen, dus dat wordt zoeken naar gaatjes om toch de kilometers te maken die Trenara voorschrijft.
Dan ga je de commentaar krijgen: "Je training niet kunnen afwerken? Foei! Nee, geen probleem, één training zal niet bepalen of je je doel haalt."
En met reden: een paar trainingen missen zullen niet bepalen of het gaat lukken :)

Dan ga je de commentaar krijgen: "Je training niet kunnen afwerken? Foei! Nee, geen probleem, één training zal niet bepalen of je je doel haalt."
En met reden: een paar trainingen missen zullen niet bepalen of het gaat lukken :)
Inderdaad. Om de 2-3 weken een rust week inplannen kan nooit kwaad.

Vandaag voor het werk naar Gent, had mijn loopschoenen bij, toerke rond de watersportbaan (afschuwelijk lelijk net als de omgeving) dan 7km zware hagelbui en wind (terwijl ik tempo moest lopen) ik heb er de brui aan gegeven, doe de rest van training morgen wel.

Ik ben wat snel km's aan het opbouwen vrees ik, had na m'n duurloopje woensdag wat last in m'n heup, das ook weer een nieuw soort pijntje. Ik ga terug naar 3 loopjes per week ipv 4.

Volgende week al HM van Kruibeke, verre van in vorm en uitlopen zal wel loggen maar het gaat pijn doen denk ik :eek2:

Ik ben wat snel km's aan het opbouwen vrees ik, had na m'n duurloopje woensdag wat last in m'n heup, das ook weer een nieuw soort pijntje. Ik ga terug naar 3 loopjes per week ipv 4.

Volgende week al HM van Kruibeke, verre van in vorm en uitlopen zal wel loggen maar het gaat pijn doen denk ik :eek2:
Al eens gedacht aan heup mobilisatie oefeningen? Ik doe regelmatig deze oefeningen:

Bon, terug van de dokter, en een combinatie van goed en slecht nieuws.
Goed nieuws: Geen (grote) spierscheur, want dan was het een kruis maken over KOTK. Minder goede nieuws: Hamstringtendinopathie. Overbelasting van de spier of de pees waarmee de spier aangehecht zit. Maandag naar de kinesist, en dan gaan we bekijken wat we moeten doen. Ik heb wel een weekje gerust. De hoop is dat ik met nog een week rust en daarna vooral fietstrainingen wel klaar raak voor KOTK. Een toptijd zal er dan niet in zitten, maar dat was toch niet de bedoeling. Hè team :unsure: ?

Na wat stil gelegen terug begonnen met stilaan op te bouwen.
Focus ligt nu op km maken.
Zit nu op een tempo van 6:45 op 6,5km
Vanaf hoeveel km kan je je gaan focussen op de snelheid ?

Na wat stil gelegen terug begonnen met stilaan op te bouwen.
Focus ligt nu op km maken.
Zit nu op een tempo van 6:45 op 6,5km
Vanaf hoeveel km kan je je gaan focussen op de snelheid ?

80% rustig en 20% wordt tegenwoordig vaak gebruikt als trainingsmethode. Dus als je 20km per week loopt doe je een kort loopje van 4km aan hoger tempo. De rest die je aan rustig duurloop tempo

Ze hebben mij ooit wijsgemaakt dat echt intervallen pas zinvol zijn als je aan week volumes van 30-40km zit

Een toptijd zal er dan niet in zitten, maar dat was toch niet de bedoeling. Hè team :unsure: ?
Even uitgetest. Gisterenavond, rotslechte benen maar gewoon doorgeduwd tot 10 km (20km met Karry erbij). Daarna laatste 2km tempo laten zakken en gedaan alsof jij dan begon mee te lopen. Zalig om zo te vertragen met rotslechte benen! Dus dat komt wel goed ;)

Op een dag als vandaag zou het verboden moeten zijn om over tempo’s, gewoon naar buiten gaan en genieten van het weer, de rest is van serieus ondergeschikt belang!

Zonnetje deed vandaag toch echt zeer veel deugd, puur genieten dit.

Terug
Bovenaan