Volgens dokter google
Over het algemeen is de hartslag bij volwassenen in rust tussen de 60 en 100 slagen per minuut.
Ik denk echter dat 95% van de mensen die in deze thread posten, een gemiddelde rust HR hebben van onder de 60.
Maar dat is niet persé ongezond hé. Als je hart door sporten sterker is en daardoor minder hard moet kloppen krijgt je lichaam nog steeds voldoende zuurstof rondgepompt. Heb je van nature echter al onder de 60 zonder dat je aan enige sport doet, dan is je hart zwakker en kan een lage(re) HR 'mogelijks' wel gevaarlijk zijn.
Wat is een langzame of snelle hartslag?

Over het algemeen is de hartslag bij volwassenen in rust tussen de 60 en 100 slagen per minuut.
Ik denk echter dat 95% van de mensen die in deze thread posten, een gemiddelde rust HR hebben van onder de 60.
Maar dat is niet persé ongezond hé. Als je hart door sporten sterker is en daardoor minder hard moet kloppen krijgt je lichaam nog steeds voldoende zuurstof rondgepompt. Heb je van nature echter al onder de 60 zonder dat je aan enige sport doet, dan is je hart zwakker en kan een lage(re) HR 'mogelijks' wel gevaarlijk zijn.
Wat is een langzame of snelle hartslag?
Onder de 50 waarschijnlijk wel ja .. onder de 60? ... in deze thread niet denk ik. Maar ja, de meesten die hier posten zijn sportief en hebben dus een lagere rust HR dan de gemiddelde bevolking héEn laten we wel wezen: rusthartslag onder 50 voor (relatief) jonge mensen is uitzonderlijk. Of er hier nu 5 of 10 met zo'n lage hartslagen zitten.

.
). En dan een paar minuten bekomen, al joggend op heel laag tempo 

Ik moest daar even van bekomen.