Algemene Loopthread

Amai hoe vettig lag het Meerdaalwoud er dit jaar bij 🤯
Kudos aan alle deelnemers van De Bello Gallico in elk geval 😁
Ik liep de 18km Meerdaalwoud Trail met een collega.
Eerste 9km hadden we afgesproken om rond de 5'20" te lopen wegens een recente blessure bij de collega. En dan vanaf de bevoorrading hadden we afgesproken ons eigen tempo te gaan.
Dus helemaal losgegaan voor de laatste 9km. Toch pijnlijk in de diepe modder. Maar wel tevreden met het ontwikkelde tempo in die laatste 9.
Iets sneller dan vorig jaar denk ik, maar Strava ligt plat dus ik kan het niet vergelijken 😁

De longen zijn eindelijk terug volledig open na een zware bronchitis. Dus ik kon vanaf de eerste meter nog eens doorlopen, dus de negatieve splits zijn voorbij. :D

2x stukken gedaan van 14% (Aan de kerk in Heist) en gemiddeld 5:33 gelopen over 11km. Niet slecht ..

Ik wilde op het einde nog versnellen om 11km/u te halen maar de benen liepen vol, dus ik heb rustig uitgelopen.

Nooit nog kies voor coach Amy bij die Garmin coach plannen. Een paar weken geleden heb ik zonder problemen een 10k voltooid met coach Greg. De zwaarste week was daar 23k per week met als langste loop 9.5k en dat ging wel redelijk goed. Mijn 10k "race" gelopen aan 6:30/km. Mijn tempo mag wel wat hoger, dus koos ik voor een 5k programma met als doel 6:00/km. Deze keer heb ik Amy als coach genomen, want de trainingen van Greg waren soms wat te repetitief.

Maar mijn god, dit houd ik niet vol. In week 2 al 25k per week met een 10k loopje waar mijn rechterenkel begon te zeuren. Deze week 23k met weer een 10k als duurloop. De pijn wordt niet erger, maar blijft wel. Ik hoopte dus volgende week op een rustigere week. Ijdele hoop, want ik de km's eens opgeteld: 31k met een duurloop van 11.8k. :crazy: Ga ik uiteraard aan mij voorbij laten gaan. Dat zou zelfmoord voor de enkel zijn. DIt kan toch niet normaal zijn?

Ben nu veranderd naar coach Jeff en volgende week zou ik uitkomen op ongeveer 12k. En terug 3 trainingen per week ipv 4. Hopelijk geeft dat mijn enkel wat meer rust.

Nog iemand last gehad van snel leeg lopen van batterij (garmin forerunner 245 music). Voor de duurloop vandaag stond batterij op 95%, enkele uren later nog maar 31%. Merk de laatste tijd wel regelmatig dat batterij veel sneller leegloopt dan zou mogen. al eens gereset, helpt niet.

Oei, dat is wel heel extreem @Zubrowka .

Mijn forerunner 230 van 2016 begint ook steeds sneller leeg te lopen na circa 200u gebruik sinds deze zomer (en zeer matig actief gebruik voorheen) maar dat vind ik gezien de leeftijd vrij normaal. Na een looptraining of 4 (2-3u) zit die meestal ook op 20-25% en laad ik weer op. Voor mij komt dat neer op 1x/week opladen maar ik heb natuurlijk ook minder opties op de 230 dan de 245 music.

De koude tijdens de winter doet ook wel geen goed aan de batterijduur natuurlijk.

Wat is gebruikelijk voor een forerunner 245 music? Gebruik je muziek, GPS + glonass etc gedurende de training? Best even vergelijken. Indien echt onwerkbaar zou ik sowieso contact opnemen met Garmin zelf indien nog binnen garantie. Zoals hier al eens gezegd ken ik iemand die - binnen garantieperiode - voor een Vivoactive 4 heel vlot een vervanging kreeg van Garmin voor een quasi defecte batterij.

Hier niet veel aan het lopen, sinds de halve marathon van Kasterlee last van plantar fasciitis. Te snel herbegonnen na marathon van Rotterdam, stom van mij.

Ik moet nog bekijken of ik het zelf kan oplossen door even alleen te zwemmen, fietsen en oefeningen te doen of ik professionele hulp nodig zal hebben.

Smorgens 2 min, savonds 2 min. Is like magic.

Nog iemand last gehad van snel leeg lopen van batterij (garmin forerunner 245 music). Voor de duurloop vandaag stond batterij op 95%, enkele uren later nog maar 31%. Merk de laatste tijd wel regelmatig dat batterij veel sneller leegloopt dan zou mogen. al eens gereset, helpt niet.

Ja, onlangs een Forerunner 945 gekocht (tweedehands maar ziet er evengoed uit als nieuw) en toch wat teleurgesteld in de batterij. Vooral idle lijkt hij veel sneller te gaan dan zou mogen. Tijdens runs (geen maps, wel muziek via bluetooth, en externe HR meting) denk ik dat hij rond de 12%/uur verbruikt en idle gaat het richting 1% per uur. Beide cijfers zouden beter moeten maar vooral idle lijkt heel scheef.

Geen speciale watch face actief?
Want dat kan ook een serieus verschil maken als je een custom made hebt die niet geoptimaliseerd is.

Smorgens 2 min, savonds 2 min. Is like magic.

Hey, bedankt Jonas.

Ik deed dit al, maar dan zittend en vaak gedurende lange tijd (werkend aan m'n bureau). Ik kreeg de tip van een PT om me te focussen op bepaalde stretches van de enkel, kuit en voet.

Ik zal proberen minder lang, maar gerichter te rollen, 2x3min. In het instructiefilmpje zie ik dat die persoon van links naar rechts rolt, maar meer op de voorvoet. Moet ik dat zo doen, of vooral rollen waar het pijn doet? Of juist die tere plaats proberen te vermijden en de plaatsen rond de pijnlijke plek rollen? Thx.

Ik had dit weekend een veldcross op het programma staan. Ondanks dat ik in mijne vorige cross enorm diep ben moeten gaan keek ik er wel naar uit. Maar vrijdag ben ik mij slecht beginnen voelen en uiteindelijk heel het weekend ziek geweest. Zaterdag ochtend nog even proberen lopen maar het was al heel snel duidelijk dat het niets zou worden.

Als ik achteraf de uitslagen bekeek had ik waarchijnlijk vijfde geworden op basis van mijn vorige uitslag en huidige vorm. Steekt wel ... 😮‍💨

Voila, het is zover: de kogel door de kerk!
Ingeschreven voor de marathon van Rotterdam!
Finger's crossed op een blessurevrije voorbereiding!

Misschien een raar voorstel, maar kan ik iemand plezieren met een paar Altra Superior 4, maat 45?
170 km mee gelopen, dus zeker nog niet versleten.
Altra gaat denk ik mijn ding niet worden & heb ook niet de ambitie, tijd & goesting om mijn loopstijl aan te passen ifv daarvan, zeker nu het lopen op de achtergrond zit tov fietsen.
Vandaar dus, ze liggen hier stof te happen, maar vind het ook zonde om ze weg te smijten als er zeker nog wat kilometers uit kunnen gehaald worden door iemand anders :)

Runners-lab-ALTRA-superior-4-m-alm1953g-750-neon-blue-geel-trail-loopschoen-heren-1.jpg

Zelf ga ik binnenkort eens binnenspringen bij Runner's lab, mijn Mizuno's zijn aan het laatste km's bezig, over het algemeen was ik er ook niet zo super content van. Lievelingsschoenen tot nu toe waren mijn Nike Air Zoom Structure 22's, 1000km uitgehaald, marathon & regelmatig 20~30 km's mee gelopen zonder ooit te blesseren, dus ga terug op zoek naar iets in die trend :)

Hey, bedankt Jonas.

Ik deed dit al, maar dan zittend en vaak gedurende lange tijd (werkend aan m'n bureau). Ik kreeg de tip van een PT om me te focussen op bepaalde stretches van de enkel, kuit en voet.

Ik zal proberen minder lang, maar gerichter te rollen, 2x3min. In het instructiefilmpje zie ik dat die persoon van links naar rechts rolt, maar meer op de voorvoet. Moet ik dat zo doen, of vooral rollen waar het pijn doet? Of juist die tere plaats proberen te vermijden en de plaatsen rond de pijnlijke plek rollen? Thx.
Het rollen zelf mag niet echt pijnlijk zijn, rol de helft van de tijd van voor naar achter en andere helft van links naar rechts op de bal vd voet. Stretchen/losmaken van voet en kuit zeker goed, focus hier op korte stretches voor losmaken. Ik zou het inderdaad geen half uur ofzo doen maar meer gericht. Heel goede video met veel meer uitleg over zon dingen:

Misschien een raar voorstel, maar kan ik iemand plezieren met een paar Altra Superior 4, maat 45?
170 km mee gelopen, dus zeker nog niet versleten.
Altra gaat denk ik mijn ding niet worden & heb ook niet de ambitie, tijd & goesting om mijn loopstijl aan te passen ifv daarvan, zeker nu het lopen op de achtergrond zit tov fietsen.
Vandaar dus, ze liggen hier stof te happen, maar vind het ook zonde om ze weg te smijten als er zeker nog wat kilometers uit kunnen gehaald worden door iemand anders :)

Runners-lab-ALTRA-superior-4-m-alm1953g-750-neon-blue-geel-trail-loopschoen-heren-1.jpg

Zelf ga ik binnenkort eens binnenspringen bij Runner's lab, mijn Mizuno's zijn aan het laatste km's bezig, over het algemeen was ik er ook niet zo super content van. Lievelingsschoenen tot nu toe waren mijn Nike Air Zoom Structure 22's, 1000km uitgehaald, marathon & regelmatig 20~30 km's mee gelopen zonder ooit te blesseren, dus ga terug op zoek naar iets in die trend :)

Grote Altra fan hier en het is dan nog mijn maat! Ik heb wel al meer dan 10 paar Trailschoenen dus wil ze gerust aan iemand anders laten. Ik kom voor mijn werk overal wat, dus ophalen is geen enkel probleem.

Trakteer u in ruil wel een paar keer dan 😁

Terug
Bovenaan