Algemene Loopthread

TWEEHONDERDVIJFTIG??? Gij zijt echt knettergek he :laugh:

Mooi verslag @MichielD4 hopelijk kan ik volgende jaar m'n eerste eens afwerken, zulke dingen lezen werkt zeker als inspiratie!

Yes, 250km, enfin minimum, want afhankelijk van het parcours kan het iets meer zijn (260). Het ergste is niet zozeer de afstand, maar wel de omstandigheden. Eind februari in de Ardennen/Hoge Venen heb je gewoon bijna zeker zeer slechte omstandigheden. Sneeuw, regen, wind, modder, koude temperaturen,… Het passeert mogelijk allemaal de revue. Oh ja, het is ook niet gemarkeerd dus moet je zelf nog navigeren. Compleet van de pot gerukt, maar oh zo cool.

Met het oog daarop gaan we ook terug met wat mannen wat lange trainingen doen. De eerstvolgende na de Grizzly is het parcours van de Ardennes Mega Trail, 100km met 6000hm, gaan we op 12/11 met 3 doen, wordt ook leuk.

Veel succes in ieder geval als je beslist een marathon te lopen, het blijft een zeer leuk doel.

Leuk om te lezen, dat werkt inderdaad zeker inspirerend. Ook al moet ik niet dromen van dat soort tijden, het geeft wel wat inzicht weer in de aanpak. Kunnen we weer wat van leren 🙂

Hmm ik kom net (weer) tot de conclusie dat ik voor de tweede keer vader wordt volgend jaar, niet echt de moment voor een marathon schema.

Enige optie lijkt de thuismatch op de marathon van Kruibeke maar das al op 6 maart , dan zou ik idealiter volgende week al moeten starten om 16 weken voorbereiding te hebben.

:help:

Hmm ik kom net (weer) tot de conclusie dat ik voor de tweede keer vader wordt volgend jaar, niet echt de moment voor een marathon schema.

Enige optie lijkt de thuismatch op de marathon van Kruibeke maar das al op 6 maart , dan zou ik idealiter volgende week al moeten starten om 16 weken voorbereiding te hebben.

Proficiat!

Ideaal toch. :D

edit: en ja, proficiat!

Heeft er iemand ervaringen met rugzakken waar borelingen in kunnen? Softflask met pap, een gelleke op basis van fruit en dan kan hij er wel tegen voor een uur of 4 he :unsure:

Heeft er iemand ervaringen met rugzakken waar borelingen in kunnen? Softflask met pap, een gelleke op basis van fruit en dan kan hij er wel tegen voor een uur of 4 he :unsure:
Hier genoeg gaan lopen met 2 baby's in een fietskar met 4 wielen. Niet ideaal maar het gaat.

Mooi verslag Michiel.

Klein vraagje, op briefing van Beartrail staat er dat er een isolatiedeken meegenomen moet worden.

Waar koop je zoiets?
Online vind ik het wel, maar als het te laat geleverd wordt heb ik geen...

Zelf nog aan het twijfelen wat eten ik ga meenemen. Ik denk wat wafels en wraps. Als er iemand tips heeft... Alle info is nuttig :)

Mooi verslag Michiel.

Klein vraagje, op briefing van Beartrail staat er dat er een isolatiedeken meegenomen moet worden.

Waar koop je zoiets?
Online vind ik het wel, maar als het te laat geleverd wordt heb ik geen...

Zelf nog aan het twijfelen wat eten ik ga meenemen. Ik denk wat wafels en wraps. Als er iemand tips heeft... Alle info is nuttig :)

AS Adventure, Decathlon,…

Ik heb er zo massa’s liggen, als je wil kan ik er nog eentje geven moest je er geen kunnen kopen.

Wie gebruikt hier regelmatig energy gels tijdens zijn training/wedstrijden? Ik heb dat nog nooit gebruikt en ben dat nu toch wel aan het overwegen om te leren gebruiken.

Welke merken gebruiken jullie?
Nemen jullie die altijd met water in?

Wie gebruikt hier regelmatig energy gels tijdens zijn training/wedstrijden? Ik heb dat nog nooit gebruikt en ben dat nu toch wel aan het overwegen om te leren gebruiken.

Welke merken gebruiken jullie?
Nemen jullie die altijd met water in?
Awel, ik ben er toevallig net ook over aan het opzoeken :D Ik heb het in mijn wedstrijden doelpogingen boven de 10M wel gebruikt. En heb maar een paar ervaringen, maar wel wisselende :)

In mijn eerste HM had ik Maxim Drinkgels. Eigenlijk omdat ik de gels die ik wou nergens vond. Maar die waren me érg goed bevallen. Gingen vlot weg, geen maag- of darmklachten. Ook niet met water ingenomen, maar met Isostar. Ik had geteld op 1 gel per 5km en 1 flesje isostar ter vervanging van 1 gel. Dus 2 gelletjes + 1 Isostar voor een HM. Ging prima.

Tweede, de Night Marathon, dacht ik dat dan maar te herhalen, maar dan zonder de Isostar die ik mee had. Maar ik had 1 gel te kort, en heb toen 1 Isostar Fruit Gel erbij gedaan. Die was véél papperiger en amper weg te krijgen. Die heeft nog de hele tocht op m'n maag gelegen en toen ik stopte, kreeg ik gigantische darmkrampen. Dat doe ik dus nooit meer.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar de tips, maar dan vooral voor de drinkbare, vloeibare gels. Niet zozeer de Maurten drinks, hoewel ik daar veel goeds over hoor, want lopen met een drinkbus vind ik dan weer te onhandig, maar de drinkgels dus.

Wel van tijdens het fietsen, maar ik zweer bij gels van SIS. Die gaan vlot binnen (zonder dat je moet doorspoelen met water), vrij lekker en 0.0 darmkrampen.

Ik heb meestal vanaf 15km wel wat eten mee, meestal een mix van bars en gels. Ik probeer steeds te beginnen met bars, maar die opeten kost ook wel wat tijd en moeite plus vallen mij ook wel iets zwaarder dus schakel ik na 1 of 2 bars meestal over op gels. Ik gebruik appelgels van Aptonia (Decathlon). Vind ik lekker en gaan goed binnen, nog geen maaglast gehad. Plakken wel een beetje dus water nodig bij/na innemen :)

Indicatief voor mij:
10 miles => 1 bar, 1 gel
HM => 2 bars of 1 bar en 2 gels
Marathon => 2 bars en 4 gels genomen (denk ik)

Ik eet altijd cafeïne/koolhydratensnoepjes van Isostar tijdens wedstrijden. En dat is precies voldoende. Wel goed doorspoelen met water, want redelijk zoete brol :D Effect voel ik altijd superhard ongeveer 15' na het opeten.
Tegenwoordig koop ik ook wel eens een gelleke van BOOOM in de supermarkt hier en dat gaat ook wel vlot binnen.

Ik heb die vruchtenreepjes van den decathlon, geen krampen icm met water, als ik isostar mee heb rommelt het wel soms in de buik.
Ik gebruik ze wel amper, zondag ben ik twee uur op de baan geweest zonder iets, wat water had wel welkom geweest :p

Terug
Bovenaan