Algemene Loopthread

Bedankt.

Ik heb nu deze op het oog die iets betere ratings heeft dan die Sanbo van Michiel:

Heeft wel geen koffertje tegenover die zwarte die 10eur meer is.
Deze lijkt qua uiterlijk
helemaal op diegene die ik kocht maar dan zonder dat merk er op enzo.

Thanks! Ooit die Theragun vergeleken met zo'n goedkoper merk zoals de Sanbo hierboven? Ben wel benieuwd naar wat het prijsverschil rechtvaardigd. 200eur is al schappelijker maar het blijft wel wat geld voor iets dat je normaal met een foamer van 10-30eur probeert te doen. :biglaugh: Zeker als amateursporter natuurlijk.
Nee. Maar ik geloof niet dat die goedkopere modellen (sub 100 euro) in de buurt komen van de kwaliteit van een Theragun of hypervolt.
Bij die goedkopere modellen gaat ge altijd aan zwakkere batterij hebben waardoor ge minder kracht hebt, veel moet opladen en kracht verliest eens uw batterij niet meer volledig opgeladen is.

Als dat ok voor jou is, dan is een goedkoop model meer dan goed genoeg.

Nog een week voor de Beartrail 100.

Ik voel me er totaal niet klaar voor. Vooral de vele hoogtemeters (3k) schrikken me wat af want heb er helemaal niet op getraind.

Was wat hectisch op het werk laatste weken waardoor ik mentaal vermoeid was (ook al doe ik fysiek werk). Hierdoor zelf mijn laatste lange training vorig week afgebroken, de zin was even weg.

Ik weet dat ik zal kunnen finishen. Maar toch zitten de twijfels hoog in welke toestand.
Heb het gevoel dat ik te weinig tijd heb gehad.

Eerste keer dat ik met onzekerheden zit voor zoiets. Bizar :)

Morgen nog een laatste keer uitlopen en da vertrek ik naar Rotterdam. Ik verblijf toevallig in het officiële atletenhotel van de marathon. Wie weet kan ik een praatje slaan met Abdi Bashir. Kipchoge doet helaas niet mee dus die zal ik daar niet tegen het lijf lopen.

M'n bib-nummer is trouwens 1516 voor zij die geïnteresseerd zijn in mijn uiteindelijke tijd.

Fijn loopweekend iedereen.

Morgen nog een laatste keer uitlopen en da vertrek ik naar Rotterdam. Ik verblijf toevallig in het officiële atletenhotel van de marathon. Wie weet kan ik een praatje slaan met Abdi Bashir. Kipchoge doet helaas niet mee dus die zal ik daar niet tegen het lijf lopen.

M'n bib-nummer is trouwens 1516 voor zij die geïnteresseerd zijn in mijn uiteindelijke tijd.

Succes!

Ik voel me er totaal niet klaar voor. Vooral de vele hoogtemeters (3k) schrikken me wat af want heb er helemaal niet op getraind.

Was wat hectisch op het werk laatste weken waardoor ik mentaal vermoeid was (ook al doe ik fysiek werk). Hierdoor zelf mijn laatste lange training vorig week afgebroken, de zin was even weg.

Ik weet dat ik zal kunnen finishen. Maar toch zitten de twijfels hoog in welke toestand.
Heb het gevoel dat ik te weinig tijd heb gehad.

Eerste keer dat ik met onzekerheden zit voor zoiets. Bizar :)

Komt helemaal goed, je hebt de laatste tijd stevig getraind! En anders mij gewoon volgen e! 😁

Veel succes e! Hopelijk wordt het een even groot succes als bij mij in Brugge!

Idealiter had ik ook wat meer kilometers gemaald (voor de 58k weliswaar). Door omstandigheden mijn lange loop vorige week niet kunnen doen, dus morgen en en vnl. zondag nog een laatste blok leggen. Of het slim is, is iets anders maar toch ga ik het doen :p.

We pieken dan maar op BG-weekend 🤣

Veel succes man!
Met al die marathon verhalen hier begint het toch ook te kriebelen om het eens op die afstand te proberen. Maar ik heb me voorgenomen om het enkel te proberen als sub 3u realistisch is. Dus misschien in het voorjaar is een trainingsblok inlassen en op een halve marathon testen om dan in het najaar te beslissen of we er voor gaan.

Kwestie van mijn 'jonge snelle jaren' nog te kapitaliseren :)

Klein verhaaltje voor mensen die al eens willen overreachen :smile:

Een collega van me leert in het begin van de zomer een dame kennen, het is een sportieve griet die loopt, fiets en zwemt. Hij heeft zelf ook nog aan wielrennen en triatlon gedaan in zijn jongere jaren. De laatste jaren rijdt hij vooral met de mtb, soms maanden niet en dan weer een tijdje veel, het is ongelofelijk hoe snel hij in conditie is. Bon, hij begint dus geregeld mee te lopen met haar. 5k, 10k, na een goeie maand gaat dat al naar 25k sub 2u. Voor iemand die al jaren geen loopschoen meer aangeraakt heeft is dat toch wel meer dan aardig. Zij is aan het trainen voor de marathon van Antwerpen ... je voelt em al komen. Hij beslist na lang twijfelen om ook mee te doen. Na een kilometer of 15 krijgt hij wat last aan zijn been, enkele kilometers laten gaat het op heel korte tijd naar immense pijn en stopt hij er mee.
Wat volgt zijn enkele dagen met enorme pijnen, niet kunnen stappen. Vervolgens beginnen ze te zoeken waar het probleem zit. Zijn been zit quasi volledig vast, overal ophoping van vocht. De weken gaan voorbij en het wordt telkens wat beter, alleen blijft hij met een pijn zitten in zijn onderbeen. Uiteindelijk laat hij een scan maken en nu blijkt er een breuk te zitten in zijn scheenbeen. Gelukkig een mooie breuk die al goed aan het herstellen is, mits nog enkele weken rust zou alles van de baan moeten zijn.

Als je de volgende keer denkt van je lichaam toch nét wat verder te pushen als je voelt dat het al op de limiet zit, toch maar mee oppassen :)

met hoeveel doen we hier de beartrail volgende week? :p
@Karry98 , @Semi , @parabellum en mezelf, zijn er nog?

Ik denk dat het bij mij wel vooral een training wordt met het oog op de Bello Gallico, net iets te dicht bij mijn marathon om echt al goed te zijn. Maar leuk wordt het sowieso!

Idealiter had ik ook wat meer kilometers gemaald (voor de 58k weliswaar). Door omstandigheden mijn lange loop vorige week niet kunnen doen, dus morgen en en vnl. zondag nog een laatste blok leggen. Of het slim is, is iets anders maar toch ga ik het doen :p.

We pieken dan maar op BG-weekend 🤣

Veel succes man!
Met al die marathon verhalen hier begint het toch ook te kriebelen om het eens op die afstand te proberen. Maar ik heb me voorgenomen om het enkel te proberen als sub 3u realistisch is. Dus misschien in het voorjaar is een trainingsblok inlassen en op een halve marathon testen om dan in het najaar te beslissen of we er voor gaan.

Kwestie van mijn 'jonge snelle jaren' nog te kapitaliseren :)

Komt zeker helemaal goed, het is niet zo’n zwaar parcours, die afstand kan jij ook wel aan. Het parcours op ons weekend is hoe dan ook technischer, dus ideaal om daar in vorm te zijn 😁.

Klein verhaaltje voor mensen die al eens willen overreachen :smile:

Een collega van me leert in het begin van de zomer een dame kennen, het is een sportieve griet die loopt, fiets en zwemt. Hij heeft zelf ook nog aan wielrennen en triatlon gedaan in zijn jongere jaren. De laatste jaren rijdt hij vooral met de mtb, soms maanden niet en dan weer een tijdje veel, het is ongelofelijk hoe snel hij in conditie is. Bon, hij begint dus geregeld mee te lopen met haar. 5k, 10k, na een goeie maand gaat dat al naar 25k sub 2u. Voor iemand die al jaren geen loopschoen meer aangeraakt heeft is dat toch wel meer dan aardig. Zij is aan het trainen voor de marathon van Antwerpen ... je voelt em al komen. Hij beslist na lang twijfelen om ook mee te doen. Na een kilometer of 15 krijgt hij wat last aan zijn been, enkele kilometers laten gaat het op heel korte tijd naar immense pijn en stopt hij er mee.
Wat volgt zijn enkele dagen met enorme pijnen, niet kunnen stappen. Vervolgens beginnen ze te zoeken waar het probleem zit. Zijn been zit quasi volledig vast, overal ophoping van vocht. De weken gaan voorbij en het wordt telkens wat beter, alleen blijft hij met een pijn zitten in zijn onderbeen. Uiteindelijk laat hij een scan maken en nu blijkt er een breuk te zitten in zijn scheenbeen. Gelukkig een mooie breuk die al goed aan het herstellen is, mits nog enkele weken rust zou alles van de baan moeten zijn.

Als je de volgende keer denkt van je lichaam toch nét wat verder te pushen als je voelt dat het al op de limiet zit, toch maar mee oppassen :)

Het is daarom dat ik zoveel rust pak en niet veel train, ik luister zeer goed naar mijn lichaam en push het absoluut niet. 😂

Het is inderdaad wel een goed voorbeeld van te snel te veel willen doen, zelfs voor iemand met een sportieve achtergrond.

Om nog even op massage guns terug te komen, is dat even onaangenaam als foamrollen?

Begin weer wat last in de knie te ontwikkelen en dan helpt het rollen van mijn quads wel maar dat is wel vrij pijnlijk.

Om nog even op massage guns terug te komen, is dat even onaangenaam als foamrollen?

Begin weer wat last in de knie te ontwikkelen en dan helpt het rollen van mijn quads wel maar dat is wel vrij pijnlijk.

Het is anders. Van mijn quadriceps heb ik na het trainen meestal niet zoveel last, dus bij het uitmasseren zijn er hier en daar wat puntjes waar ik wat langer op zit maar pijn doet het daar nooit. Mijn kuiten zien daarentegen de eerste 10 seconden van de massage wel enorm af en dat is toch even op mijn tanden bijten maar daarna valt dat heel goed mee.

Ik vind het vooral fijn dat ik het vanuit de zetel kan doen, terwijl ik een serie aan het kijken ben :p

Bah slechte sessie achter de rug, HR ging meteen torenhoog, 10 minuten gewandeld en ik zat nog op 160.

Morgen opt het gemak een LSD’tje ze

En wat was het gevoel?
Dat ik direct op m'n maximum zat, stevig buiten adam en zelfs een miltsteek en die veel te hoge hartslag. Die was 173 gemiddeld terwijl dat op vergelijkbare trainingen 157 is.

Geen idee waarom, nochtans goed opgewarmd. Misschien wat warm aangekleed, het was nog best warm in het zonnetje.

Vanmorgen de Miradal Trail (Heverlee bos) meegelopen, 22.2km.
Ging best vlot, nu op naar de 30km als tussenstop naar de marathon.
Ha ik deed de 12 (12,44) km vandaag. Aangenaam lopen in Meerdaalwoud altijd 🤩
6e geëindigd op die afstand, tevreden, want op voorhand wat snotkwaaltjes gehad😏

Veel succes, jij en iedereen in Rotterdam! Hopelijk is het ergens op tv te volgen :D

Terug
Bovenaan