Algemene Loopthread

Iemand hier die al de marathon van Rotterdam gelopen heeft? Is volgend jaar op 10 april en zou voor mij wel een leuk nieuw doel kunnen zijn, ik vind het ook een heel leuke stad.
Ik vermoed weinig hoogtemeters, maar mogelijk regelmatig redelijk veel wind?

Ik weet het je zondag (of maandag) te zeggen :) Van wat ik gehoord heb, heel vlak en snel parcours. De enige hoogtemeters loop je over de Erasmusbrug (2x).

Blijkbaar heel zot qua supportersaantallen (+900.000 langs de weg in totaal). Zelfs met een korreltje zout nog heel indrukwekkend.

Mensen met die dure Vaporfly schoenen van Nike, gekocht op aanbevelen van een erkend labo (Runners Lab) of gewoon zomaar gekocht?

Ik heb de mijne 'blind' gekocht, gewoon de gebruikelijke schoenmaat genomen (44) en ze zitten als gegoten. Ik heb geen overpronatie dus ik hoef niet telkens een loopanalyse te laten doen. Meeste standaard (neutrale) schoenen werken wel voor mij.

Mensen met die dure Vaporfly schoenen van Nike, gekocht op aanbevelen van een erkend labo (Runners Lab) of gewoon zomaar gekocht?
Indien uw loopstijl “goed” is zou je daar geen last van mogen ondervinden.
Maar het wilt niet zeggen omdat ze u goed ondersteunen dat het gevoel ermee goed is. Dat was het probleem dat ik ermee had, het gevoel lag mij niet.

Ik heb die van mij online gekocht. Ondanks dat ik er niet graag mee loop, doe ik er wel al mijn wedstrijden mee want de energy return is unmatched ten opzichte van andere schoenen.

Enkel de Asics Metaspeed Sky kan met die schoen concurreren

Laatst bewerkt:
Twee paar Vaporfly's kopen. Zelfde kleur zodat m'n vriendin denkt dat ik maar één paar heb :unsure:

img_20211018_171123e2kkc.jpg

Vooral dat laatste kan ik beamen. Door teveel problemen op het werk, wat ook voelbaar was thuis, heb ik zelfs het sporten opgegeven. Ik kreeg er geen voldoening uit en moest me echt slepen om er aan te beginnen.

Sinds een 3tal weken terug begonnen met lopen en ik merk dat mij mentaal terug goed doe.

Frustrerend is wel dat ik enkel op hartslag loop en deze veel te snel de hoogte ingaat, waardoor ik heel traag loop. Als er dan mensen van bijna dubbel uw leeftijd u voorbij steken of ge moeite moet doen om een wandelaar voorbij te steken dan krijgt mijn ego toch een deukje.

Dat kan zeker een impact hebben, vaak heb je tijdens dergelijke periodes ook nog eens te weinig slaap, wat niet helpt. Ben je overigens zeker dat uw hartslagmeting correct is? Want 185 voor een rustig loopje is echt absurd veel, zelfs al ga je door een mentaal zware periode, dat is echt bijna een all-out inspanning en dan zou je zeker niet meer kunnen praten en zo.

Dacht al wel zoiets... Blijven doordoen en hopen dat het betert. Ivm mijn mama, nog 2 maand wachten op resultaat. Niet goed voor het moraal.
Karry, ik bleef aan hetzelfde tempo lopen maar HR toch de hoogte in. ( toegegeven al een maand niet meer gaan lopen ), mijn HR doet raar voor de moment ( in rust ook ). Oja, ivm HR meting was aan de pols, zal eens lopen met de band.

Praten met het nodige gehijg zou nog wel gelukt zijn. Enfin we zien in de komende weken wel als het fietsen minder zal zijn en 2 a 3 loopjes in de week hoe ver we staan eind november.

Laatst bewerkt:
Iemand hier die al de marathon van Rotterdam gelopen heeft? Is volgend jaar op 10 april en zou voor mij wel een leuk nieuw doel kunnen zijn, ik vind het ook een heel leuke stad.
Ik vermoed weinig hoogtemeters, maar mogelijk regelmatig redelijk veel wind?
Yup, toevallig heb ik een aantal jaar geleden ook eerst Brugge gelopen als eerste marathon en dan Rotterdam :) Goed geregeld (ik kon vlot parkeren op een P+R, als je geen overnachting zou doen), véél volk om aan te moedigen, tof parcours (ik weet niet of het nog hetzelfde is). Wind kon ik me niet speciaal herinneren. Vond 'm leuker dan Brugge, natuurlijk ook een pak drukker. Maar ik zou 'm zeker aanraden.

Ook leuk, als je supporters hebt kunnen ze de metro nemen en je op een paar plaatsen zien passeren (al was het wel druk).

Zondag meegedaan met de kerkenloop in Kortessem 13,5km. Had gehoopt onder de 50min te duiken, maar is uiteindelijk 50:40 geworden.

Voor de wedstrijd had ik al 20 keer op de pot gezeten en tijdens de eerste km's bleef mijn maag moeilijk doen en voelde mijn benen pap. Waardoor ik mij heb laten terugzakken tot in de kleine groep van 4 man die 10m achter mij liep om even in hun kielzog te lopen. Na km 4 zijn de buikkrampen weg getrokken en begonnen de benen sterker te voelen en ben ik er terug alleen van door gegaan.

De andere 9 km heb ik een redelijk tempo kunnen lopen maar niet op de limiet zoals in Hasselt. Ik had mijn tempo ondanks oncomfortabel nog een aantal kilometers langer kunnen volhouden na de finish. Maar anderzijds lukte het mij ook niet om die versnelling hoger te lopen.

Niet heel tevreden met de tijd, maar wel met de manier waarop ik het tijdens de wedstrijd heb aangepakt. Denk dat ik ongeveer 15de ben geëindigd.

Yup, toevallig heb ik een aantal jaar geleden ook eerst Brugge gelopen als eerste marathon en dan Rotterdam :) Goed geregeld (ik kon vlot parkeren op een P+R, als je geen overnachting zou doen), véél volk om aan te moedigen, tof parcours (ik weet niet of het nog hetzelfde is). Wind kon ik me niet speciaal herinneren. Vond 'm leuker dan Brugge, natuurlijk ook een pak drukker. Maar ik zou 'm zeker aanraden.

Ook leuk, als je supporters hebt kunnen ze de metro nemen en je op een paar plaatsen zien passeren (al was het wel druk).

Thx voor de info. Helaas mag ik dat doel al opbergen en een jaar uitstellen, ik heb de avond ervoor dansoptreden van m'n dochters en dat kan ik niet skippen. En dan kan ik de ochtend erna echt niet fris in Rotterdam staan :/

Ik vind wel wat anders om me op te focussen :)

Zondag meegedaan met de kerkenloop in Kortessem 13,5km. Had gehoopt onder de 50min te duiken, maar is uiteindelijk 50:40 geworden.

Voor de wedstrijd had ik al 20 keer op de pot gezeten en tijdens de eerste km's bleef mijn maag moeilijk doen en voelde mijn benen pap. Waardoor ik mij heb laten terugzakken tot in de kleine groep van 4 man die 10m achter mij liep om even in hun kielzog te lopen. Na km 4 zijn de buikkrampen weg getrokken en begonnen de benen sterker te voelen en ben ik er terug alleen van door gegaan.

De andere 9 km heb ik een redelijk tempo kunnen lopen maar niet op de limiet zoals in Hasselt. Ik had mijn tempo ondanks oncomfortabel nog een aantal kilometers langer kunnen volhouden na de finish. Maar anderzijds lukte het mij ook niet om die versnelling hoger te lopen.

Niet heel tevreden met de tijd, maar wel met de manier waarop ik het tijdens de wedstrijd heb aangepakt. Denk dat ik ongeveer 15de ben geëindigd.

De wedstrijden die niet helemaal lopen zoals gewenst zijn vaak wel wedstrijden waar je ook veel uit kan leren, dat heb ik toch met alle ultra’s die niet lopen zoals verwacht. Hoe dan ook toch nog zeer knap gelopen, best een mooi tempo om op een mindere dag te lopen.

Thx voor de info. Helaas mag ik dat doel al opbergen en een jaar uitstellen, ik heb de avond ervoor dansoptreden van m'n dochters en dat kan ik niet skippen. En dan kan ik de ochtend erna echt niet fris in Rotterdam staan :/

Ik vind wel wat anders om me op te focussen :)

Gewoon zeggen “De papa heeft wat beters en vooral belangrijker te doen” is geen optie zeker!?

Nee serieus, er zijn meer dan voldoende leuke wedstrijden om te lopen. Aangezien je nog maar aan het begin staat van uw loopcarrière heb je nog tijd zat.

Zelf begin ik stiekem toch ook al wat rond te kijken voor marathons in 2022. Ik ben nog altijd ontzettend tevreden van mijn prestatie gisteren en ik bezie het nog steeds als mijn grootste sportieve prestatie, maar ik weet dat ik nog sneller kan mits een iets specifiekere voorbereiding. Realistisch gezien denk ik dat een tijd van 2u45xx (tempo 3:55) op middellange termijn zeker mogelijk moet zijn.

Het komende jaar blijf ik sowieso trainen met de club en die gerichte trainingen moeten zeker kunnen helpen.

Ik ben er ook zeker van dat die snellere marathons mij op de ultra’s ook beter zullen maken.

Gewoon zeggen “De papa heeft wat beters en vooral belangrijker te doen” is geen optie zeker!?

Ik vrees ervoor 😀

Nee serieus, er zijn meer dan voldoende leuke wedstrijden om te lopen. Aangezien je nog maar aan het begin staat van uw loopcarrière heb je nog tijd zat.

Zeker. Kan het ook in 2023 doen. Volgend jaar dan misschien Antwerp Port meepikken - ik vermoed dat die volgend jaar ook weer zal doorgaan en qua sfeer en parcours vond ik het daar best wel leuk (de halve dan toch). Tijd genoeg om er wat over na te denken.

Zelf begin ik stiekem toch ook al wat rond te kijken voor marathons in 2022. Ik ben nog altijd ontzettend tevreden van mijn prestatie gisteren en ik bezie het nog steeds als mijn grootste sportieve prestatie, maar ik weet dat ik nog sneller kan mits een iets specifiekere voorbereiding. Realistisch gezien denk ik dat een tijd van 2u45xx (tempo 3:55) op middellange termijn zeker mogelijk moet zijn.

Het komende jaar blijf ik sowieso trainen met de club en die gerichte trainingen moeten zeker kunnen helpen.

Ik ben er ook zeker van dat die snellere marathons mij op de ultra’s ook beter zullen maken.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan