Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thx! Ben ook heel tevreden. Nu met het gezin nog een namiddag in Brugge, ik zal vanavond dan ook mijn indrukken als beginner op deze afstand meegeven

.Vooral dat laatste kan ik beamen. Door teveel problemen op het werk, wat ook voelbaar was thuis, heb ik zelfs het sporten opgegeven. Ik kreeg er geen voldoening uit en moest me echt slepen om er aan te beginnen.Ff vraagje aan de 'kenners' . rustig strandloopje van 6 min de km, (7 km ) hartslag gaat snel naar 170 om dan toch richting 185 te gaan. ( zone 5, max hr 200 , 36j).
Kan een mentale belasting ( moeder ziekehuis, privé minder ) een invloed hebben?
Normaal bij het sporten krijg ik het hoofd leeg, maar de afgelopen maand lukt mij dat niet meer ( met grote frustraties en ergernissen tot gevolg ).
Ff vraagje aan de 'kenners' . rustig strandloopje van 6 min de km, (7 km ) hartslag gaat snel naar 170 om dan toch richting 185 te gaan. ( zone 5, max hr 200 , 36j).
Kan een mentale belasting ( moeder ziekehuis, privé minder ) een invloed hebben?
Normaal bij het sporten krijg ik het hoofd leeg, maar de afgelopen maand lukt mij dat niet meer ( met grote frustraties en ergernissen tot gevolg ).
Vooral dat laatste kan ik beamen. Door teveel problemen op het werk, wat ook voelbaar was thuis, heb ik zelfs het sporten opgegeven. Ik kreeg er geen voldoening uit en moest me echt slepen om er aan te beginnen.
Sinds een 3tal weken terug begonnen met lopen en ik merk dat mij mentaal terug goed doe.
Frustrerend is wel dat ik enkel op hartslag loop en deze veel te snel de hoogte ingaat, waardoor ik heel traag loop. Als er dan mensen van bijna dubbel uw leeftijd u voorbij steken of ge moeite moet doen om een wandelaar voorbij te steken dan krijgt mijn ego toch een deukje.

) is losgeraakt waardoor die toch wat in het bloed zit. Maar goed, valt op zich allemaal mee.Ten tweede:
Why?
.Ook even mijn relaas... Vanmorgen vroeg uit de veren om richting Brugge te gaan met vrouw en kinderen. Eens aangekomen moesten de deuren voor ophalen van m'n borstnummer nog openen, bleek @Karry98 een paar plaatsen verder in het rijtje te staan
Bij ophalen van het borstnummer zouden er armbanden liggen met richttijden voor zowat alle kwartieren van 3u(30?) Tot 5u. Jammer maar helaas, die voor 4 uur bleken er gewoon niet te zijn. Op zich geen probleem, ik had wel in m'n hoofd aan welke snelheid ik zou beginnen.
Nog wat rustig gepraat met Karry en dan was het tijd om elk onze eigen weg te gaan: hij zou sowieso vooraan starten, ik ging richting pacers van 4u.
In de paar minuten voor het startschot stond ik daar precies alle soorten emoties te doorlopen. Euforie, beetje stress, focus, en toen ik m'n gezin zag passeren en zwaaien ook een brok in de keel. Dat zou niet de laatste keer zijn.
En dan gingen we op pad. Benen voelden goed, hart leek goed te reageren, en de hele eerste helft moest ik me voortdurend inprenten om trager te lopen. Dat lukte maar half
Nog even voor halfweg lag heen- en terugweg naast elkaar en kruiste ik de koplopers. Ik zette me daar rechts en begon uit te kijken naar @Karry98 . Uiteindelijk zag ik eerst @MichielD4 op de fiets en herkende ik Karry dan nog op tijd om even de longen uit m'n lijf te brullen om hem aan te vuren. Was wel leuk
Eens halverwege een grappige gedachte. "Tof, halve marathon achter de rug. Nu nog eentje!"
Op de terugweg richting Brugge werd het iets zwaarder. Vooral het opdraaien naar het kanaal, ik denk rond km 26, was lastig. Een voelbare tegenwind kwam erbij, ik zat alleen, en ik besliste op dat ogenblik dat enige richttijd nu bijkomstig was geworden: finishen werd het hoofddoel. Stuk met tegenwind werd goed overleefd, maar het had duidelijk krachten gekost en vanaf kilometer 31 werd het vechten. De kilometers leken trager en trager te gaan, ook al ben ik niet echt ontploft. Bij de 35, 37.5 en 40km bevoorradingen deed ik het wel wijselijk even rustig aan, om dan weer door te zetten. En dan was het afzien en genieten tegelijk bij de laatste passage door Brugge. Vrouw en kinderen stonden te wachten aan de finish en mijn gemoed schoot weer vol. En toen ik ze in mijn armen kon drukken, alweer. Het doet wat met een mens
Ik beaam wat @Karry98 aangeeft: goede organisatie. Meer dan genoeg drinken, afstanden goed aangeduid, parcours wel leuk (al waren de stukken langs de vaart vrij eentonig).
Ook weer veel geleerd over mezelf. Het is duidelijk dat ik heel goed weet wat mijn lichaam doet en kan op een halve marathon, een afstand die ik vaker afleg, maar de marathon was nieuw voor mij en dat bleek ook. Vooral het mentale deel speelt ook veel meer dan de halve marathon. Als je 26-27-28 km achter de rug hebt heb je echt al een pak gelopen, maar er komt nog zoveel aan. Rustig blijven en helder blijven denken, jezelf blijven motiveren terwijl je kilometers niet meer zijn wat ze in het begin waren... Stevig in het koppeke
Achteraf gezien ben ik waarschijnlijk wel wat te snel van start gegaan, maar ach. Ik heb een marathon gefinisht, in een nog niet eens zo slechte tijd (officieel een lage 4:11 voor 42.5 afgelegde kilometers, 4:09:21 volgens benwebb PB Viewer voor de marathon afstand), en heb er toch wel uitgehaald wat er nu in zit.
Fysiek best ok eigenlijk. Quadriceps voel ik wat, waarschijnlijk morgen wat stijf daar. Ook een deftige blaar, en 1 van m'n tepelpleisters () is losgeraakt waardoor die toch wat in het bloed zit. Maar goed, valt op zich allemaal mee.
Mooie ervaring. Dit ga ik zeker nog doen!

Knap relaas van een zeer mooie dag voor u! Ik heb nooit getwijfeld dat je het tot een goed einde zou brengen, dit heb je mooi afgewerkt!
Nu wat tijd nemen om het lichaam wat rust te gunnen en dan een antwoord formuleren op de vraag: Wat nu?![]()

Ik blijf het toch raar vinden dat je daarop zo lekker kunt lopen
Die hoogte, die vorm, nee ik snap het niet
Heb de vaporfly’s al eens getest en dat liep vooral speciaal. Maar was maar vrij kort dus dan kan je niet echt een beeld vormen in een wedstrijd of langere loop natuurlijk.
.