Algemene Loopthread

Ik kan alle Nike-schoenen aan de helft van de prijs kopen, dus ik zou mij graag een extra paar aanschaffen.

Runner's lab heeft mij destijds een overpronatie model aangeraden. Doe ik er goed aan om dan gewoon een overpronatiemodel van Nike aan te schaffen of zijn er toch nog andere zaken waar je best rekening mee houdt?

Ik kan alle Nike-schoenen aan de helft van de prijs kopen, dus ik zou mij graag een extra paar aanschaffen.

Runner's lab heeft mij destijds een overpronatie model aangeraden. Doe ik er goed aan om dan gewoon een overpronatiemodel van Nike aan te schaffen of zijn er toch nog andere zaken waar je best rekening mee houdt?
misschien weer geen popul antwoord, maar ik zou me daar niet teveel van aantrekken.
Toen ik begin 2012 begon te lopen, volgde ik ook alle advies : antipronatie meneer, zeker nooit ander model nemen meneer..; zeker compressiekousen kopen als je last hebt van je scheenbeenvlies meneer; meneer, steunzolen op maat laten maken en zeker na 1000km laten vervangen ; blessure?direct naar een kiné, een osteopaat, een mri etc

de laatste jaren trek ik me er geen snars meer van aan, koop ik vooral flashy schoenen, liefst in combi met wat korting, en niks van al die andere rest. Ik kijk dus ook al lang niet meer naar antipronatie of niet. Hartslag ook nooit op gelopen, schema evenmin. En de laatste maanden ook 95% gewoon zonder tijdsregistratie. Ook op vlak van blessures moet je jouw eigen lichaam leren kennen en weten wanneer je 'door' blessures kan lopen (actief herstel en betere doorbloeding) en wanneer niet maar de standaardtermijntjes van de standaarddokters bah neen.

En helaas vr de criticasters zijn mijn tijden nooit zo goed geweest als het afgelopen jaar. Al kan het definitieve stoppen met shiftwerken begin van het jaar daar ook niets mee te maken hebben. ben aan het afwijken, koop gewoon die Nikes man ;-)

Welke schoenen heb je nu?
Want niet elke overpronatieschoen is dezelfde natuurlijk.

Het kan zijn dat die Nikes goed zijn, het kan ook zijn van niet. Het kan zijn dat je bij Nike een Pegasus afkan, het kan ook zijn van niet.

Zondag meegedaan met de kerkenloop in Kortessem 13,5km. Had gehoopt onder de 50min te duiken, maar is uiteindelijk 50:40 geworden.

Voor de wedstrijd had ik al 20 keer op de pot gezeten en tijdens de eerste km's bleef mijn maag moeilijk doen en voelde mijn benen pap. Waardoor ik mij heb laten terugzakken tot in de kleine groep van 4 man die 10m achter mij liep om even in hun kielzog te lopen. Na km 4 zijn de buikkrampen weg getrokken en begonnen de benen sterker te voelen en ben ik er terug alleen van door gegaan.

De andere 9 km heb ik een redelijk tempo kunnen lopen maar niet op de limiet zoals in Hasselt. Ik had mijn tempo ondanks oncomfortabel nog een aantal kilometers langer kunnen volhouden na de finish. Maar anderzijds lukte het mij ook niet om die versnelling hoger te lopen.

Niet heel tevreden met de tijd, maar wel met de manier waarop ik het tijdens de wedstrijd heb aangepakt. Denk dat ik ongeveer 15de ben geëindigd.
Was het parcours wat de moeite en waren er veel deelnemers? Ik had even getwijfeld om ook mee te doen omdat ik vlakbij woon, ik zou dan de 5 km gedaan hebben. Maar daar moest je precies 3 van de 5 km gewoon dezelfde baan op en af lopen…

Was het parcours wat de moeite en waren er veel deelnemers? Ik had even getwijfeld om ook mee te doen omdat ik vlakbij woon, ik zou dan de 5 km gedaan hebben. Maar daar moest je precies 3 van de 5 km gewoon dezelfde baan op en af lopen…
Over de 5k kan ik mij niet echt uitspreken, ik weet dat die volledig verhard en vlak was waardoor die ideaal is voor snellere tijden. De 13,5K was 75% onverhard en daar staken toch een paar pittige hellingen in. Zelf vond ik de 13.5K één van de mooiere wedstrijd parcours die ik gelopen heb tot nu toe.

Laatst bewerkt:
Twee rustdagen na de marathon en vandaag toch eens gaan lopen om te kijken wat het gaf. Maandag was ik heel stijf, gisteren viel het mee, vandaag voelde alles normaal dus toch even proberen. 5K gedaan en ging heel goed, weinig tekenen van zware vermoeidheid aan de benen eigenlijk.

Gezien een loaded weekend denk ik dat het voor deze week hierbij zal blijven, maar vanaf volgende week ga ik dan een nieuw programma starten om een paar minuten van m'n HM tijd eraf te krijgen. Benieuwd wat het gaat geven :)

Twee rustdagen na de marathon en vandaag toch eens gaan lopen om te kijken wat het gaf. Maandag was ik heel stijf, gisteren viel het mee, vandaag voelde alles normaal dus toch even proberen. 5K gedaan en ging heel goed, weinig tekenen van zware vermoeidheid aan de benen eigenlijk.

Gezien een loaded weekend denk ik dat het voor deze week hierbij zal blijven, maar vanaf volgende week ga ik dan een nieuw programma starten om een paar minuten van m'n HM tijd eraf te krijgen. Benieuwd wat het gaat geven :)

Ik denk dat het sowieso slim is voor u om deze week verder te rusten. Het is belangrijk om uw volgend blok uitgerust te kunnen aanvangen omdat je anders snel vermoeid zal zijn. Strak plan dus!

Ik heb gisteren losgelopen met de club en loop niet meer tot zaterdag. Zaterdag staat er dan weer een lange training in de Ardennen op de planning om de transitie te maken naar de ultra’s. Eveneens de ideale kans om nog wat paden te checken voor het BG weekend. 😁

Ik mag terug lopen. Wel maar 2 a 3 km op het gemak.

Elke beurt bij de kine brengt iets nieuws naar boven.

Zal wel normaal zijn zeker na een lange periode met amper sport.

Ikke vandaag online Aftershockz Aeropex gekocht. Ben eens benieuwd!

Eergisteren 6k gelopen sub 30min terug voor het eerst. Uiteraard wat sneller dan ik gebruikelijk al doe, maar was heerlijk lopen zonder shin splits pijn. :woohoo:

Iemand trouwens ervaring met massage guns? Zo eentje getest in een lokale sportwinkel en dat ding voelde fantastisch. Was wel eentje van 600euro...

Iemand trouwens ervaring met massage guns? Zo eentje getest in een lokale sportwinkel en dat ding voelde fantastisch. Was wel eentje van 600euro...
Ik heb één van het merk Sabo van bol.com voor 65 euro. Werkt goed, krachtig. Goed om kleine pijntjes in quads en kuiten weg te werken. Batterij moet je wel vaak opladen en verliest kracht naarmate batterij plat gaat.

Heb die ook sinds paar maanden. Zeer tevreden van!
Gebruik met muziek/podcasts?
Zou zelf zoiets willen overwegen als ik ga wandelen met de hond of fietsen. Wil me niet volledig afsluiten, maar kan best wel genieten van een goede podcast terwijl ik zoiets doe.

Zou zelf zoiets willen overwegen als ik ga wandelen met de hond of fietsen. Wil me niet volledig afsluiten, maar kan best wel genieten van een goede podcast terwijl ik zoiets doe.
Beide. met fiets wel nog niet geprobeerd.

Met podcast is dat idd ideaal om toch nog wat omgeving op te nemen. Bij muziek moet ik zeggen dat ik eigenlijk nog weinig van omgeving hoor, ofwel zet ik het gewoon te luid :D

Ik heb de theragun mini. Heel blij mee. Batterij houdt het ongeveer 2uur uit en ik merk geen verlies aan power tijdens gebruik.
Na interval trainingen of wedstrijden is het standaard geworden om mijn benen terug los te masseren. Als ik aan mijn kuiten begin wordt er in het begin wel wat gevloekt... :)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de mijne altijd voor muziek tijdens het lopen zodat ik verkeer rond mij hoor aankomen. Heel tevreden van.

Laatst bewerkt:
Terug van 10 dagen Roemenië (roadtrip Transylvanie, een aanrader), loopschoenen meegenomen en 5 keer gelopen (tussen de 5-12km). Soit conditie onderhouden. Ergens in mei organiseert men daar de Transylvania 100 trail, lijkt me wel de moeite gezien de mooie natuur. Wel opletten voor de beren, drie bruine beren gezien, gelukkig toen we in de auto zaten en niet tijdens het lopen. ;)

Heb die ook sinds paar maanden. Zeer tevreden van!

Cool! Had hem eigenlijk vandaag in een sportwinkel kunnen testen en klonk veel beter dan verwacht. Ik heb ook wel slecht gehoor dus een audiofiel ben ik al helemaal niet. Was op bol.com 120eur voor de rode ipv 170eur in de winkel dus keuze was wel snel gemaakt. Anders betaal ik wel wat meer maar zo'n verschil was een beetje gek.

Ik heb één van het merk Sabo van bol.com voor 65 euro. Werkt goed, krachtig. Goed om kleine pijntjes in quads en kuiten weg te werken. Batterij moet je wel vaak opladen en verliest kracht naarmate batterij plat gaat.

Sanbo? Deze neem ik aan dan?

Sterk genoeg voor quads en zo ook?

Ik heb de theragun mini. Heel blij mee. Batterij houdt het ongeveer 2uur uit en ik merk geen verlies aan power tijdens gebruik.
Na interval trainingen of wedstrijden is het standaard geworden om mijn benen terug los te masseren. Als ik aan mijn kuiten begin wordt er in het begin wel wat gevloekt... :)

Thanks! Ooit die Theragun vergeleken met zo'n goedkoper merk zoals de Sanbo hierboven? Ben wel benieuwd naar wat het prijsverschil rechtvaardigd. 200eur is al schappelijker maar het blijft wel wat geld voor iets dat je normaal met een foamer van 10-30eur probeert te doen. :biglaugh: Zeker als amateursporter natuurlijk.

Ik heb een degelijke via Aliexpress aangeschaft.
Gaat ook lang mee en is ook krachtig.

Top. Heb je nog een link of naam? Dan zoek ik die ook eens op.

Top. Heb je nog een link of naam? Dan zoek ik die ook eens op.
Natuurlijk werkt de link nu niet meer en vind ik hem niet terug in de lijst.
Mijn idee was toen als hij voor een 5e of 10e van de prijs zijn ding ook doet, of indien niet koop ik een andere en nog steeds minder kwijt.

Terug
Bovenaan