Algemene Loopthread

Daar kan ik u wel wat zaken aanbieden. Welke afstanden zoek je te doen? En heb je een manier om te navigeren op basis van gpx files? Dan maak ik er enkele aan en stuur ik die door.
Voorlopig +/- 15 km, hopelijk binnen maandje terug 25-40km.

Ik navigeer voorlopig met men garmin edge 800 (fiets gps). Binnenkort hopelijk de fenix 7

Voorlopig +/- 15 km, hopelijk binnen maandje terug 25-40km.

Ik navigeer voorlopig met men garmin edge 800 (fiets gps). Binnenkort hopelijk de fenix 7

Top, ik zal 1 dezer dagen eens wat dingen in elkaar knutselen voor die kanten en dan stuur ik de gpx’en door. Daar zijn echt toffe zaken te doen. De kanten van Holsbeek, Aarschot, enz...

Is er een mogelijkheid om misschien ergens een overzicht post maken met reeds gelopen trail routes aangeraden door 9livers :eek: uhm ik bedoel beyondgamers ?

Pfoe, ik zit aan een weekje rust. Ik was mooi aan het opbouwen en liep het ene PR na het andere :) Maar mijltjes-intervallen hebben me de das omgedaan... Ik voelde al dat ik echt wel diep was gegaan. Maar bij het thuiskomen merkte ik dat er ook iets mis was met de kuit. Geen pees, geen ontsteking of overbelasting. Precies gewoon een tweak in die spier. Maar wel goed pijn. 2d later kon ik het er nog niet gewoon "uit lopen", en dus maar voor de veiligheid de volle week gerust. Maar ik voel het toch nog zitten, diep in die spier. Dus ik ben benieuwd voor straks, zou een 5km aan wedstrijdtempo moeten zijn.

nee, eerst eens rustig lopen om te zien hoe het gaat.
maken dat je niet een maand stil moet liggen hé!

Maar dat zegt mijn schema, hé mannekes! :D
Dat is het klote aan die schema's, zeker als je dichter bij je doel komt. Op 20/03 zou ik een HM lopen, en in het begin was 1u50 de richttijd. Maar mijn Trenara gaf me telkens een betere mogelijke tijd, en nu zit ik al op 1u35. Dat haal ik nooit, hoor. Maar nu zit ik daar wel naar te kijken... En hoe dichter het dan komt, hoe lastiger het wordt om er vanaf te wijken.

Als je een week hebt stilgelegen om om mogelijkse blessure te vermijden zou ik echt geen 5km aan wedstrijd tempo gaan lopen als je nu nog altijd niet 100% pijnvrij bent. Een keertje van uw schema afwijken zal niet zo erg zijn, een maand in de lappenmand wel.

Ik zou het ook rustig aan doen. Je benen zullen misschien fris aanvoelen omdat je een week gerust hebt en je zal zin hebben om te knallen maar die kuitblessure kan natuurlijk makkelijk terug opspelen.

Ik zou zelfs niet weten wat het is. Spierscheurtje? Maar dan zou het blauw moeten zijn of zo. Ach ja, vanmiddag ga ik inderdaad maar rustig doen, en dan zal ik het snel weten. Halfuurtje traag zal moeten genoeg zijn :)

Ik zou zelfs niet weten wat het is. Spierscheurtje? Maar dan zou het blauw moeten zijn of zo. Ach ja, vanmiddag ga ik inderdaad maar rustig doen, en dan zal ik het snel weten. Halfuurtje traag zal moeten genoeg zijn :)
Er is niet altijd een blauwe plek bij een spierscheur. En je uitleg klonk voor mij wel in die richting.
Inderdaad niet te zot doen de eerste keer terug en zien wat dat geeft.

Iemand al besteld via Alpinstore.fr/com? Redelijk wat Hoka's met 25€ korting (of meer), maar de reviews van de website zijn gemixt.
Lijkt me wel legit, maar een slechte klantenbediening als je issues zou hebben.

Maar dat zegt mijn schema, hé mannekes! :D
Dat is het klote aan die schema's, zeker als je dichter bij je doel komt. Op 20/03 zou ik een HM lopen, en in het begin was 1u50 de richttijd. Maar mijn Trenara gaf me telkens een betere mogelijke tijd, en nu zit ik al op 1u35. Dat haal ik nooit, hoor. Maar nu zit ik daar wel naar te kijken... En hoe dichter het dan komt, hoe lastiger het wordt om er vanaf te wijken.
Amai, dat zou wel een scherpe tijd zijn (vind ik toch). Is dat voor een eerste halve marathon?

Ik ben nu 2 keer gaan lopen met de zoon. Het verbaast mij enorm hoe vlot die loopt. Hij is 7 en voetbalt wel (ligt nu stil). Maar hij loopt vlotjes 5k mee tegen een gemiddelde van 8:26/km. Hij moet wel 1 keer in het midden ongeveer een 200-300 m wandelen.

Iemand al besteld via Alpinstore.fr/com? Redelijk wat Hoka's met 25€ korting (of meer), maar de reviews van de website zijn gemixt.
Lijkt me wel legit, maar een slechte klantenbediening als je issues zou hebben.

Dan zou ik het enkel doen indien je zeker bent dat je maat de correcte is. En dat is wel even opletten want dat kan zelfs binnen het merk verschillen (bij Hoka ben ik goed met 48's voor de Clifton, maar 49's voor de Rincon!).

Indien je een 48 hebt is dit wel een proper koopje: https://shop.runnerslab.be/nl/product/detail/clifton-6-breed-heren/3971482?colour=159058
Weliswaar de 6 maar de verschillen met de 7 zijn niet gigantisch.

Mocht ik al niet een 7 klaarliggen hebben, ik zou deze zeker meepikken.

Godverdomme, zeg. Kom ik terug van een rustig loopje, helemaal euforisch omdat ik niks gevoeld heb, behalve een klein naaldje in mijn achilles. Een paar uur na de loop is dat dus opgesteven, en voelt het als een achillesprobleem meer dan een kuitprobleem. Kan een combinatie zijn van de twee, maar dat wordt dus langer rusten, waarschijnlijk.

Terug
Bovenaan