Algemene Loopthread

Even ter info, de start is nu omgedraaid. In 2019 startten we aan de Dijver en gingen we meteen naar Mariastraat+Katelijnestraat, waar de kasseien er echt verschrikkelijk bij lagen.

Nu is de start aan de Dijver waar vroeger de laatste wave stond aan te schuiven en ga je via de Garenmarkt richting de Vesten.

De straten met kasseien in volgorde zijn:

Nieuwe Gentweg
Oude Gentweg
Katelijnestraat (onlangs heraangelegd met plattere kasseien dus ok)
Coupure

Bij het binnenkomen in de stad, na passage in Zeebrugge etc heb je enkel nog de Spiegelrei/Jan van Eyck plein die kasseien hebben.

Als er veel volk aan de kant van de weg staat, ga je niet overal op het voetpad kunnen lopen. Ik raad aan om zeker eens via Google street view te kijken. Ik zou dus goed focussen en niet te veel met krachten woekeren daar. Zeker met Vaporfly's is een enkel omslaan snel gebeurd.

Klachten zijn weg.

Maar bij het doen van de oefeningen, valt links helemaal door het ijs en voelt het niet goed.

Ik mocht lopen maar na vandaag beslist om toch maar even uit te stellen tot er meer balans is tussen de beide kanten.

Nochtans zijn al mijn goeie tijden gelopen toen het goed weer was :p
Anders moet je voor de lol ook eens kijken in uw geval.
Ik train niet gericht en loop helemaal niet snel, dus wrs geen referentie, maar mijn snelste 5K was begin maart en snelste 10K midden januari.

Ik train niet gericht en loop helemaal niet snel, dus wrs geen referentie, maar mijn snelste 5K was begin maart en snelste 10K midden januari.
Heb je al veel wedstrijden in de zomer gelopen?
Als ik zie rondom mij dan is het zomerseizoen vooral de moment dat iedereen goed loopt. Hangt van meerdere factoren natuurlijk, maar de meeste trainen heel het jaar door.

Pas op bij tropische temperaturen gaan de prestaties achteruit. Maar zo rond de 19-23 graden is het in feite ideaal.

Vandaag laatste sleutelsessie gelopen. 5+4+3km @ rond marathon pace. Het ging goed, maar het was wel even wennen omdat ik de meeste intervalsessies een stuk sneller dan MP gelopen heb. Ik moest me dus wel wat inhouden vandaag. Hartslag kwam amper boven 160 uit, ondanks stukken wind tegen.

Wel een paar pijntjes in achillespezen en quadriceps, maar dat masseer en stretch ik er de komende 10 dagen wel uit. Foam roller en massage gun zullen goed van pas komen. Ook goed dat ik net volgende week verlof heb.

10 days out, tijd om te taperen.

Ik wou dat ik Karry zijn recuperatie vermogen had. Gisteren 4 dagen na mijn 10K wedstrijd deden mijn benen nog altijd pijn. Ik ben gewoon de reverse-Karry op dat vlak... 😭.

Na een marathon kan ik waarschijnlijk 6 maand op krukken rondlopen ... :p

De zenuwen voor zondag zijn hier toch stilaan aan het opsteken. Na 33-34km volgt een heel groot vraagteken voor mij. Finishen zonder te moeten stappen wordt het doel, maar er zit toch ergens een tijdsdoel in m'n hoofd ook. We zien wel, ik heb er alleszins gigantisch veel zin in.

Zijn er nog veel die in Brugge zullen meedoen, naast @Karry98 ? Veel succes alvast.

Vraagje aan de parcourskenners: ik heb het hoogteprofiel via de GPX al eens bekeken, lijkt erop dat het wel heel vlak is. Klopt dat?

Ik wou dat ik Karry zijn recuperatie vermogen had. Gisteren 4 dagen na mijn 10K wedstrijd deden mijn benen nog altijd pijn. Ik ben gewoon de reverse-Karry op dat vlak... 😭.

Na een marathon kan ik waarschijnlijk 6 maand op krukken rondlopen ... :p
Haha, ik ook hoor. Ik heb eergisteren wat calf raises gedaan tijdens m'n training en daarnet verkrampte mijn kuit ineens. :laugh:

Gisteren heb ik eens een hele dag stilgelegen. Ik heb het idee dat elke dag een minimum een paar kilometer lopen of op de eliptical trainer gaan veel beter werkt tegen stijfheid dan rusten.

De zenuwen voor zondag zijn hier toch stilaan aan het opsteken. Na 33-34km volgt een heel groot vraagteken voor mij. Finishen zonder te moeten stappen wordt het doel, maar er zit toch ergens een tijdsdoel in m'n hoofd ook. We zien wel, ik heb er alleszins gigantisch veel zin in.

Zijn er nog veel die in Brugge zullen meedoen, naast @Karry98 ? Veel succes alvast.

Vraagje aan de parcourskenners: ik heb het hoogteprofiel via de GPX al eens bekeken, lijkt erop dat het wel heel vlak is. Klopt dat?
Ja, je loopt naar zee en terug langs een kanaal en door de velden. Geen helling te bespeuren (tenzij een klein verhoogje langs de Brugse vesten aan de molen :p)

Ik kom supporteren

Ik zou graag een mopje maken over immodium en toiletpapier maar ik ga het laten voor wat het is, ik denk aan m'n karma :lol:

Succes gasten, komt allemaal goed!

Graag gedaan Karry.

Deze ochtend om 3u wakker geworden en niet meer in slaap kunnen vallen. Dan maar The last milestone documentaire over recordpoging Eliud Kipchoge op de marathon gekeken. Aanrader.

Vandaag ook email gekregen met mijn startnummer en wave (1) voor de marathon in Rotterdam.

Effe niet lopen voor mij. Ik heb wat last van een overbelasting achteraan mij knie (ik denk hamstring). Tijdens het fietsen voel ik het ook.
Kloowte.

Ik heb hetzelfde voor. Zo'n raar gevoel (gekraak wil ik het niet noemen maar is gelijk iets aan een peesaanhechting of zo). Wel niet tijdens het fietsen.

Van eergisteren veel te snel te willen lopen na te weinig opbouwen. 4:23 4:40 en 4:48 in eerste km's, dom dommer domst. :unsure: Denk door te grote passen die mijn lijf niet gewoon is. Bon, gelukkig zo verstandig geweest om dan efkes te stoppen en de volgende km's trager te lopen. Eerst maar eens aan die LSD's werken de komende weken/maanden.

Eigenlijk erg waar jonge mensen allemaal mee weg komen. Pas als ge ouder wordt besef je wat je had. Niet dat ik mag klagen, maar toch...

Op 10 augustus ben ik begonnen met lopen 3x in de week.

Eerst 3x gewoon gelopen om te kijken of ik 30 min aan een stuk kon lopen.

Dit lukte, dan ben ik gewoon per loopsessie 2minuten langer beginnen lopen tot ik aan 1h lopen zat.

In september ben ik dan op de dagen dat ik niet loop wat “kracht spier oefeningen” beginnen doen.

Maar eens ik 2x 10km loop in 1 week, merk ik wel dat er kwaaljes aan mijn benen beginnen te komen. (Ik vermoed shin splints)
Vandaag wou ik voor de 3de gaan, maar toch maar gestopt om erger te voorkomen.

Vind het wel jammer, opzich loop ik alleen omdat ik niet dik wil worden, en gewoon omdat het leuk is om PR, te lopen.

Nochtans ga ik steeds op een finse piste lopen om mijn benen te sparen. Maar wonderen doet dit toch niet heb ik de indruk
En om een duur heb ik het daar wel gezien.

Die meeste loopschema’s die ik vind zijn toch wel voor getrainde mensen heb ik de indruk.
Ofwel heb ik zeer gevoelige benen.

Dit is mijn beste prestatie tot zover.

FCAC85-F9-8-E50-49-CC-8-DA2-AC4142-F1-B8-AE.jpg

Die meeste loopschema’s die ik vind zijn toch wel voor getrainde mensen heb ik de indruk.

Als ik je tijden zie, vind ik je toch redelijk getraind, deed je er voor iets van sport?

Om blessures te vermijden trainen mensen vaak volgens het 80/20 principe, 80% van je loopjes zijn "traag" en de andere 20% kan je wat meer gas geven. Die procenten zijn natuurlijk niet absoluut.

Terug
Bovenaan