Algemene Loopthread

Geen betere manier om pro over te komen dan een camelbak, compressie sokken en zo’n petje zonder bovenkant. :unsure:

Hela, niets tegen de visors van Compressport e!

Ik heb er wel zo’n paar ingehaald aan wie ik echt heb willen vragen of ze hun poles niet waren vergeten voor de tunnels.

Ook veel camelbaks gezien. Ik snap niet goed waarom, drinken aan de posten was genoeg en koekje en gel (niet gebruikt) kan nu ook wel in een subtiele loopgordel.

Zondag de marathon van Brugge! Ofwel ga ik overnachten, ofwel vroeg genoeg daarheen gaan, ik wil tijdig mijn borstnummer ophalen.

Ik zou op parking 't Zand willen staan. Iemand een idee of daar nog plaatsen zullen zijn indien ik pakweg rond 8u aankom?

Ook veel camelbaks gezien. Ik snap niet goed waarom, drinken aan de posten was genoeg en koekje en gel (niet gebruikt) kan nu ook wel in een subtiele loopgordel.

Zondag de marathon van Brugge! Ofwel ga ik overnachten, ofwel vroeg genoeg daarheen gaan, ik wil tijdig mijn borstnummer ophalen.

Ik zou op parking 't Zand willen staan. Iemand een idee of daar nog plaatsen zullen zijn indien ik pakweg rond 8u aankom?
Ik zou eerst proberen gratis te parkeren aan 'Buiten de Gentpoortvest'. Van de Gentpoort is het te voet maar 10 a 15min wandelen naar de start aan de Dijver. Er is daar geen blauwe zone dus onbeperkt gratis parkeren zonder parkeerschijf. Als er daar geen plaats is, kan je doorrijden naar Interparking station of 't Zand. Er zal wel plaats zijn denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik neem enkel een gelletje mee bij afstanden boven de 10+ km's en dan nog maximum ééntje die ik al dan niet gebruik.. Is eerder mentaal bij mij hoor.. ooit eens een zware hongerklop gekregen jaren geleden en wil dat kost wat kost vermijden.

Net de Saucony Endorphine Speed 2 RS gekocht voor mijn langere winter loopjes
saucony-mens-endorphin-speed-2-runshield.jpg

Het viel mij op hoe geluk ik word van loopschoenen te kopen 🥰

Laatst bewerkt:
Heb ook zo'n paar Endorphin Speeds, toch efkes aanpassen want was zo'n hoge schoenen niet gewoon. Op asfalt lopen ze zalig, maar bij oneffen oppervlak vind ik het toch nog altijd speciaal 😅

Ik heb me de voorbije edities altijd achter het station gezet. De Oesterparking als ik het goed voorheb.

Ze voorspellen warmer weer volgende week. Hopelijk is het tegen zondag 24 oktober weer max +- 13 graden want ik zie het niet zitten om bij 20 graden in oktober te lopen...

Ze voorspellen warmer weer volgende week. Hopelijk is het tegen zondag 24 oktober weer max +- 13 graden want ik zie het niet zitten om bij 20 graden in oktober te lopen...
Akkoord, net iets boven 10 vind ik ideaal. In de buurt van (of boven) 20 heb ik altijd gigantische dorst.

Akkoord, net iets boven 10 vind ik ideaal. In de buurt van (of boven) 20 heb ik altijd gigantische dorst.
Nochtans zijn al mijn goeie tijden gelopen toen het goed weer was :P
Anders moet je voor de lol ook eens kijken in uw geval.

Ben eens benieuwd hoe de ervaringen na zondag zullen zijn. Een marathon is minder toegankelijk dan de 10miles. Maar evenzeer heb je daar mensen aan de start die beter thuis waren gebleven hoor.

Nochtans zijn al mijn goeie tijden gelopen toen het goed weer was :p
Anders moet je voor de lol ook eens kijken in uw geval.

Ben eens benieuwd hoe de ervaringen na zondag zullen zijn. Een marathon is minder toegankelijk dan de 10miles. Maar evenzeer heb je daar mensen aan de start die beter thuis waren gebleven hoor.

Afgelopen zondag was ik heel geduldig en verdraagzaam, maar zondag kunnen ze mij best niet voor de voeten lopen of ik ram ze omver. Normaal zal dat wel meevallen denk ik, enkel mogelijks de zeer trage lopers van de 1/2 marathon die voor problemen kunnen zorgen wanneer wij terug aansluiten op hun parcours, maar dan moeten ze al serieus slenteren.

Afgelopen zondag was ik heel geduldig en verdraagzaam, maar zondag kunnen ze mij best niet voor de voeten lopen of ik ram ze omver. Normaal zal dat wel meevallen denk ik, enkel mogelijks de zeer trage lopers van de 1/2 marathon die voor problemen kunnen zorgen wanneer wij terug aansluiten op hun parcours, maar dan moeten ze al serieus slenteren.
Ik wil u met uw 63kg wel eens mensen zijn omver rammen :P
Daar gaat volk naar komen kijken :P

Idem, 10 graden meer of minder heeft een grote (en logische) impact ook op mijn hartslag. Ik kan hitte niet zo goed verdragen.

Dan nog liever in de gietende regen dan onder een bakkende zon van 25°.

In Brugge loopt er alleszins maar een fractie mee van wat er op de 10 miles rondloopt.
In hun eerste editie hadden ze de halve marathon een uur na de marathon laten starten, waardoor halve marathon lopers (zoals ik, m'n eerste keer) bij kilometer 15 ingehaald werden door de snelste marathon lopers, en dat was vooral voor die rappe mannen erg irritant.
Ik zie dat ze nu beide gewoon om 10u starten, dus normaal gezien zou ge dat probleem niet meer moeten hebben als ge op sub 3u mikt? Allez, hoop ik voor u :scream:

In Brugge loopt er alleszins maar een fractie mee van wat er op de 10 miles rondloopt.
In hun eerste editie hadden ze de halve marathon een uur na de marathon laten starten, waardoor halve marathon lopers (zoals ik, m'n eerste keer) bij kilometer 15 ingehaald werden door de snelste marathon lopers, en dat was vooral voor die rappe mannen erg irritant.
Ik zie dat ze nu beide gewoon om 10u starten, dus normaal gezien zou ge dat probleem niet meer moeten hebben als ge op sub 3u mikt? Allez, hoop ik voor u :scream:

Normaal zou dat inderdaad geen probleem mogen zijn. Ik denk dat het buiten de start, die altijd wat chaotisch is, wel zal meevallen.

Hopen dat de wind niet te strak uit het noorden komt denk ik dan vooral :D
Ah, het wordt een zuidelijke 3 beaufort wind. Da's mss nog ambetanter want da's in het 2de deel van uw marathon tegenwind :D

Terug
Bovenaan