Algemene Loopthread

De "mypage" staat online op de website...
Op 7 punten is er tijdsregistratie. En er staat telkens "foto/video" bij. Ze gaan daar toch niet van iedereen een foto online zwieren? :biglaugh:

De "mypage" staat online op de website...
Op 7 punten is er tijdsregistratie. En er staat telkens "foto/video" bij. Ze gaan daar toch niet van iedereen een foto online zwieren? :biglaugh:
Denk het wel, was bij de 10M ook zo. De tijd kwam er telkens live staan, maar de foto's en filmpjes pas achteraf. De chip registreert elk moment dat je bent doorgekomen, en dus op welke foto je ongeveer staat.

Zeer zeldzaam, ik ga hier is over gear praten.
Na 15000 (plusmin) kilometers in de goedkoopste Decathlon shortjes (ik heb er een stuk of 10, nog nooit eentje moeten wegsmijten) heb ik eens een investering gedaan en Patagonia strider pro shorts gekocht. Op internet steevast bij de top geplaatst.
Dus vandaag direct een vuurdoop met een training van een kleine 4 uur. Eerste indruk: leuke stof, veel handige zakken, korte fit. Komt toch een beetje hoger dan mijn andere shorts want ik kon mijn ‘tan line’ zien. Indruk na 4 uur rustig lopen: toch wel wat schuur-irritatie, meer dan mijn decathlon shorts. Nu, in alle eerlijkheid heb ik de short ook niet gewassen voor ik hem aangedaan heb (was pas deze ochtend toegekomen) en misschien is het zoals nieuwe schoenen, moet je dat toch wat gewoon worden. Waar de Patagonia wel duidelijk beter in is is geur. Let’s face it, als je loopt is het niet bepaald fris daarvanonder en Decathlon heeft een manier gevonden om die ‘eau de balzak’ instant vast te houden in zijn loopshorts.
Dus, die Patagonia short met het netje van Decathlon, of de Decathlon short met meer zakken en minder zakgeur, maar zo’n perfecte short heb ik dus nog niet gevonden.

Succes aan de marathonlopers!

Karry aan het 5km-punt als 30ste doorgekomen in 20min of 4:00/km tempo. Als hij dit aanhoudt zal hij zijn doel halen.
Kan ik op tijd in m’n bed :laugh:

Sorry, van de andere leden ken ik de namen niet. Plaats gerust over hen updates.

@Spooky heeft de 10k in 57min gedaan maar verder ken ik hier ook geen irl namen.

Patagonia strider pro shorts

Die kosten €70, vier keer meer dan een decathlon broekje :eek:
Dan pak ik de geur er met plezier bij hoor. :unsure:

Laatst bewerkt:
Wat. Een klucht.

Super goed gestart, uitstekend gevoel en dan na 17km of zo een eerste keer moeten gaan kakken. Nadien terug vertrokken en mijn tempo kunnen aanhouden, dacht dat het dat was. 4km later een tweede keer gaan kakken, toen werd het mentaal al wat lastiger. Een paar km later een derde keer en uiteindelijk zelfs een vierde keer. Dan is het gewoon gedaan. Het leuke is ook dat ik over hekken ben moeten kruipen om dixies te gebruiken op werven. Want als je €70 betaalt is het wat veel moeite om way dixies te plaatsen. Leve Golazo.

Ik baal echt als een stekker omdat alles aanwezig was om er iets moois van te maken.

Geen idee hoe het komt overigens, want het was zelfs voor de eerste gel. Niet zot gedaan qua eten vandaag (dat van die chips was een grap e) en slechts 1 koffie gedronken.

Wat een strontsport (see what I did there).

Wat. Een klucht.

Super goed gestart, uitstekend gevoel en dan na 17km of zo een eerste keer moeten gaan kakken. Nadien terug vertrokken en mijn tempo kunnen aanhouden, dacht dat het dat was. 4km later een tweede keer gaan kakken, toen werd het mentaal al wat lastiger. Een paar km later een derde keer en uiteindelijk zelfs een vierde keer. Dan is het gewoon gedaan. Het leuke is ook dat ik over hekken ben moeten kruipen om dixies te gebruiken op werven. Want als je €70 betaalt is het wat veel moeite om way dixies te plaatsen. Leve Golazo.

Ik baal echt als een stekker omdat alles aanwezig was om er iets moois van te maken.

Geen idee hoe het komt overigens, want het was zelfs voor de eerste gel. Niet zot gedaan qua eten vandaag (dat van die chips was een grap e) en slechts 1 koffie gedronken.

Wat een strontsport (see what I did there).
ha precies mijn marathon die je beschrijft, ging vlot voor onder 3u30m tot km 19. Plots buik/darmkrampen, paar keer moeten stoppen en wandelen, dan toilet gevonden en darmkrampen waren beter, maar benen vol gelopen, ook pijn aan mijn voeten en voos kotsgevoel. Ik vermoed dat het komt door die iso drank, beter niet genomen, en misschien de combinatie met het vochtige weer, was echt zweten de eerste 19km. In Berchem wou ik er de brui aan geven en naar huis lopen, maar ik had supporters aan de finish en geen sleutel, dus maar verder gesukkeld al wandelend en lopen nuja slenterend, mijn slechtste tijd ooit. Regelmatig mijn naam gehoord, deed mentaal wel nog iets om toch af en toe is te lopen. Na de finish rillen van de kou. Zelfs als notoir gierigaard geen energie meer om drie ipv twee aangeboden wraps van foodmaker mee te nemen.

ha precies mijn marathon die je beschrijft, ging vlot voor onder 3u30m tot km 19. Plots buik/darmkrampen, paar keer moeten stoppen en wandelen, dan toilet gevonden en darmkrampen waren beter, maar benen vol gelopen, ook pijn aan mijn voeten en voos kotsgevoel. Ik vermoed dat het komt door die iso drank, beter niet genomen, en misschien de combinatie met het vochtige weer, was echt zweten de eerste 19km. In Berchem wou ik er de brui aan geven en naar huis lopen, maar ik had supporters aan de finish en geen sleutel, dus maar verder gesukkeld al wandelend en lopen nuja slenterend, mijn slechtste tijd ooit. Regelmatig mijn naam gehoord, deed mentaal wel nog iets om toch af en toe is te lopen. Na de finish rillen van de kou. Zelfs als notoir gierigaard geen energie meer om drie ipv twee aangeboden wraps van foodmaker mee te nemen.

Ik heb 2 wraps en 2 slaatjes meegepakt, ineens eten voor morgen. Van alles dat ik kreeg aangeboden ook minstens 2 stuks genomen, wil mijn geld er wat uithalen.

EDIT: Ondertussen terug thuis en alweer 3 keer de pot op moeten spurten, er zit toch echt iets niet juist…

Laatst bewerkt:
Voor mij was het mijn eerste wedstrijd. Halve marathon meegedaan. Gestart met een collega, vooral op gevoel gelopen en hartslag in de gaten gehouden. Gevoel zat goed! Na 8km merkte ik dat m'n collega het wat lastiger had met het tempo, na kort overleg zijn we elk onze weg gegaan en ben ik versneld.
Bleef goed gaan en ik lag op PR tempo, sfeer zat goed, mijn gezin moedigde me op een viertal plaatsen aan en dat deed deugd.
Rond kilometer 17 ergens @Loser tegengekomen.
Laatste paar kilometer bleek dat er toch nog iets minder jus in de benen zat om m'n tempo vol te houden, denk dat de 30K van vorige week toch nog iets in de benen zat. Maar ik kan echt niet klagen: alles kunnen geven en toch mooi gefinished (voor mij 🙂 ).

Uiteindelijk PR op 10K, 15K en 10M en tweede tijd op 20K en HM. 12xx van de 30xx deelnemers, dik tevreden en zwaar genoten.

Ik heb gisteren ook beseft dat ik nog niet aan marathons moet beginnen - toch niet in wedstrijd. HM was leuk doordat ik goed kan meelopen en goed in het pak eindigen. Dat geeft energie en daar kan ik van genieten.
Als ik echter kijk waar mijn huidig niveau mij in een marathon zou brengen, dan zou het toch een pak meer naar achter zijn en zou ik waarschijnlijk toch eerder alleen lopen waardoor veel van de ambiance verloren gaat. Dat lijkt me minder leuk. Dus blijft het met veel plezier nog een tijd bij de halve 🙂

Laatst bewerkt:
Want als je €70 betaalt is het wat veel moeite om way dixies te plaatsen. Leve Golazo.
Maar echt he! Zelfs aan de start waren de toiletten imo zeer beperkt.

Zelf 2x moeten plassen. Ene keer omdat het echt nodig was. De tweede keer omdat die laatste tunnel zoveel pijn deed, dat ik het leuk vond om nog eens 20sec pauze te nemen 😅

Mijn eerste marathon was echt een super ervaring! Alle twijfels verdwenen aan km 7, bij de eerste bevoorrading. Mijn scheenbeen en kniepijntjes leken niet volledig door te breken door mijn trage start. Uiteindelijk een zalig loopje gedaan.
Maar o wee die laatste 8km is echt tandenbijten! De bovenbenen voelden bijna hetzelfde aan zoals toen ik de dodentocht wandelde. Gelukkig was ik conditioneel niet leeg en kon ik gewoon doorstrompelen (nadien zie ik dat mijn cadans richting 200 ging).

Een steady pace kunnen aanhouden. Versnellen op het einde zat er wel niet meer in. Maar vertragen was ook maar beperkt. Zalig om dan iedereen te kunnen inhalen en wandelaars aan te moedigen, ondanks hun boze blikken soms.

De supporters was ook top! Deze had ik voor geen geld van de wereld willen missen! Ik kan me niet inbeelden dat dit gelukt zou zijn wanneer ik 1 lange rechte loop zou moeten doen zonder zoveel volk (ik denk dan aan nieuwpoort marathon)

Terwijl ik nog aan het nadenken ben hoe ik nu uit mijn bed zal geraken en die trap zal overleven (wonen jullie allemaal in bungalows misschien?) kan ik wel al meegeven dat ik trots ben op mijn tijd:
3:33:00-3:36:00 (door privacy geef ik exacte tijd niet)

Maar echt he! Zelfs aan de start waren de toiletten imo zeer beperkt.

Zelf 2x moeten plassen. Ene keer omdat het echt nodig was. De tweede keer omdat die laatste tunnel zoveel pijn deed, dat ik het leuk vond om nog eens 20sec pauze te nemen 😅

Mijn eerste marathon was echt een super ervaring! Alle twijfels verdwenen aan km 7, bij de eerste bevoorrading. Mijn scheenbeen en kniepijntjes leken niet volledig door te breken door mijn trage start. Uiteindelijk een zalig loopje gedaan.
Maar o wee die laatste 8km is echt tandenbijten! De bovenbenen voelden bijna hetzelfde aan zoals toen ik de dodentocht wandelde. Gelukkig was ik conditioneel niet leeg en kon ik gewoon doorstrompelen (nadien zie ik dat mijn cadans richting 200 ging).

Een steady pace kunnen aanhouden. Versnellen op het einde zat er wel niet meer in. Maar vertragen was ook maar beperkt. Zalig om dan iedereen te kunnen inhalen en wandelaars aan te moedigen, ondanks hun boze blikken soms.

De supporters was ook top! Deze had ik voor geen geld van de wereld willen missen! Ik kan me niet inbeelden dat dit gelukt zou zijn wanneer ik 1 lange rechte loop zou moeten doen zonder zoveel volk (ik denk dan aan nieuwpoort marathon)

Terwijl ik nog aan het nadenken ben hoe ik nu uit mijn bed zal geraken en die trap zal overleven (wonen jullie allemaal in bungalows misschien?) kan ik wel al meegeven dat ik trots ben op mijn tijd:
3:33:00-3:36:00 (door privacy geef ik exacte tijd niet)

Knap gedaan, proficiat!

Het voordeel van mijn wanprestatie is dat ik dan weer helemaal nergens last van heb, ga straks ook alweer lopen om mijn gedachten te verzetten.

Terug
Bovenaan