Algemene Loopthread

Veilig en wel na 16km lopen aangekomen op mijn werk :woohoo:

Hartslag was wel zeer hoog vanaf minuut één, misschien omdat ik geen ochtendmens ben :unsure:
Misschien extra bagage mee?
Ik vond dat altijd wel fijn spaart je de reistijd ook uit omdat je al aan het lopen bent.

Misschien extra bagage mee?
Ik vond dat altijd wel fijn spaart je de reistijd ook uit omdat je al aan het lopen bent.

Een rugzakje met kleren en wasgerief niet te overdreven.

Hier viel het lichtjes tegen, enerzijds de hoge hartslag maar vond de route wat saai, langs de dijken van de Schelde dus liep vooral rechtdoor, alé er zijn slechtere routes hoor maar er kwam precies geen einde aan :p

Beter wat minder verdienen en een goede looptraining kunnen doen, is goed voor de mentale gezondheid. 😉
Als ik nu moet kiezen tussen geld verdienen of lopen dan is de keuze toch snel gemaakt :p
Ik loop graag, maar ik steek er meer aan toe dan dat ik eraan verdien. Ik skip dus graag eens een training om geld te verdienen. Alleen moet de balans wel correct zijn, werken volledig ten koste van het lopen is een no-go.

Beter wat minder verdienen en een goede looptraining kunnen doen, is goed voor de mentale gezondheid. 😉
Dat ik mijn gezin voorzie van al het nodige en iets extra is ook goed voor mijn mentale gezondheid.
Als ik nu moet kiezen tussen geld verdienen of lopen dan is de keuze toch snel gemaakt :p
Ik loop graag, maar ik steek er meer aan toe dan dat ik eraan verdien. Ik skip dus graag eens een training om geld te verdienen. Alleen moet de balans wel correct zijn, werken volledig ten koste van het lopen is een no-go.
Gezin komt op de eerste plaats. Werken als tweede en lopen als derde voor als er tijd is.

Knap dan!
Geen benul wat die flexijobs schuiven eigenlijk. Heb daar sowieso geen zin in. 1 werkplaats is al meer dan genoeg.
Ik zit nu aan 12 euro per uur. Groenten en fruit verkopen. Van 6h tot 14h is dat dan met opbouwen en afbreken. Het is harder werken dan mijn vaste nacht als verpleegkundige.

Gemiddeld 8 dagen van 8 uur per maand doe ik bij. Maak ik het mezelf makkelijk? Absoluut niet. Ik doe dat voor mijn gezin en ik werk gelukkig graag... als zelfstandige had ik gemiddeld 1 vrij weekend per 3 maanden. Dan ben ik nu gelukkiger en heb ik nog meer tijd dan toen voor de mensen rond mij. Ook de reden waarom ik gestopt ben als zelfstandig verpleger trouwens.

Voor het eerst terug 7km gelopen langs de nete. (wat echt niet veel is hé)

Maar door al die regen onlangs, had er iemand hooi gestrooid, dus eigenlijk liep ik 7km lang over een nat hooiveld.
Shit man! Ik dacht echt dat ik doodging. Hijgen gelijk ne ketter, enorm mottig, zo slap als een vod en ik kon het tempo totaal niet strak houden.

Dan besef ik pas, hoe slecht mijn conditie momenteel is, maar nog erger: hoe weinig loop spiermassa ik momenteel nog over heb. :cry:

Maar door al die regen onlangs, had er iemand hooi gestrooid, dus eigenlijk liep ik 7km lang over een nat hooiveld.
Shit man! Ik dacht echt dat ik doodging. Hijgen gelijk ne ketter, enorm mottig, zo slap als een vod en ik kon het tempo totaal niet strak houden.

Dan besef ik pas, hoe slecht mijn conditie momenteel is, maar nog erger: hoe weinig loop spiermassa ik momenteel nog over heb. :cry:
Maar hoe lang heb je niet gelopen?

Maar hoe lang heb je niet gelopen?
Ja ik weet het, ik verwacht te veel ineens. :tongue: Bijna 2 maand niet gelopen hé, dus dat wreekt zich.
10km/u lukte me dan ook niet op dat hooiveld, ik heb echt héél rustig gelopen.

Wel grappig dat ik op strava zie staan: 'Dit ging gemakkelijker dan normaal.' :cry:

Hoe vaak kan iemand denken dat ie doodgaat? Lt eens een bodyscan maken,weet je gelijk hoeveel spier-en vetmassa je hebt
Ik ga elke keer sinds ik terug ben gaan lopen 'figuurlijk' echt gewoon dood. :tongue:
Dat zal tijd kosten om terug een goed gevoel te hebben.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Als jij een jaar niet loopt, dan sta je de dag erna waarschijnlijk nog steeds op het podium van een lokale 10km.
Maar gij zijt dan ook gene normale. ;)

Laatst bewerkt:

Bizar dat je dat gevoel had want een gem HS van 146 is toch ok?

Ja ik heb op strava gekeken, ik zag te hard af daarstraks om steeds mijn GPS te controleren.
En als je je niet goed voelt, dan zit een versnelling/snel(ler) lopen er natuurlijk ook niet in.

Dan is het toch niet echt conditioneel maar eerder spieren/pezen/gewenning ..

Dit was ook mijn 9de loopsessie na mijn verplichte rustperiode. Misschien tijd voor een rust(iger)week. Ik zit nu aan week 4.
2 maanden niet (kunnen) lopen, doet wat met ne mens.

Laatst bewerkt:
Hoe vaak kan iemand denken dat ie doodgaat?

Ik gisteren toch 3x :unsure:

Terug tocht van m’n werk verliep ook niet heel vlot, meteen een hartslag van 180 terwijl ik aan dat tempo meestal maar rond de 165 zit. Wel niet deftig opgewarmd, misschien heeft dat er iets mee te zien, geen idee.

Soit dan toch 26km in de benen op één dag, volgende week zal cruciaal zijn en bepalend of ik al dan niet de marathon loop, voorlopig zie ik het niet zitten. :headshake:

Vanmorgen op het gemakje 10k gaan doen. Lekker rustig zo om half 8 s morgens.

Toen zag ik op strava dat een kennis na 80k gestopt is op de utds. Te warm

En net zag ik een kennis die de 100 miles afgewerkt heeft en als 19de geëindigd is.

Vanmorgen op het gemakje 10k gaan doen. Lekker rustig zo om half 8 s morgens.

Toen zag ik op strava dat een kennis na 80k gestopt is op de utds. Te warm

En net zag ik een kennis die de 100 miles afgewerkt heeft en als 19de geëindigd is.

Mooie vrienden heb jij :thumb:

Vandaag ging het vlotter. Ik zag even hard af, maar ik voelde mij wel goed / het gevoel was beter. Dan is het wel plezant.
T'was nu wel grotendeels over de asfalt, al heb ik toch ook 1 km weer langs de nete gelopen ..

Mooie vrienden heb jij :thumb:
Mijn doel is om erbij te geraken en eens zo een ervaring te delen.

Ik heb nog een lange weg te gaan. Ooit eens gedacht vele jaren terug. Ik ga de dodentocht uitlopen. Momenteel aan het opbouwen naar de 60k. Einddatum 10 juni 2022. 5 jaar getrouwd die dag en dat vieren we met een 60k loopje met de vrouw op de fiets. Misschien niks romantisch aan maar wel een doel voor allebei.

Als die 60k lukt. Breien we verder voor de 100k. Tegen die tijd zal er wel een trainingsschema beschikbaar zijn op Trenara.

10k op Trail des Fantômes gedaan. Veel tijd verloren met onnozele zaken: aan het begin de eerste pijl niet vinden, aan de helft effe staan mopperen omdat ik blijkbaar met het 2e deel begonnen was, dan teruggekeerd en mijn maat gaan uitleggen wat er gebeurd is, samen gewandeld naar de “finish” en staan twijfelen om het 1e deel te doen. Toch maar gedaan en blijkbaar werden onze tijden nog geregistreerd.

Heel plezant, weinig echt kunnen doorlopen maar heb de smaak alvast te pakken 😎

Terug
Bovenaan