Algemene Loopthread

Verdomme,gisteren tweede Astraprik en wederom lamlendig vandaag. Bijwerkingen zowat 50pct aan sterkte dan die ik na eerste prik mocht ervaren. Kwam tweemaal pas vele uren erna. En zwaar trainen de uren erna is ook geen denderend idee geweest. Soit, we zijn er even vanaf.

Je bent er tenminste wel van verlost nu!

Eergisteren meegedaan aan de Wienerberger Trail in De Schorre als vervangingen van mijn lange loop. Het was helemaal niet de bedoeling om voor een bepaalde tijd te gaan en heb relatief rustig gelopen. Heel het trail gebeuren moet nog wel wat groeien in mij. Continue tempo wisselingen, continu gehinderd worden door tragere lopers op single tracks ... Ik beuk liever een hele wedstrijd aan 1 tempo :p

Nadat ik vorige week mijzelf gedwongen heb om elke keer op het warmste moment van de dag te gaan trainen, moet ik zeggen dat het vandaag toch opvallend gemakkelijker was om met de hitte om te gaan dan begin vorige week.

Ik ben absoluut geen snelle loper, maar ik kan toch een behoorlijk tempo aanhouden op een langere afstand/gedurende een langere tijd. Vandaag heb ik nog eens een korter segment aangevallen (en gepakt): 600m à 3:01/km en ik zat na die 600m echt compleet kapot. Mijn lichaam is dergelijke inspanningen totaal niet gewend, maar het verbaas me toch hoe hard ik daarvan afzie.

Het betere weer geeft mij wel terug de motivatie om sneller te lopen 😁.

Gisteren direct na mijn werk 16km gaan lopen, gelukkig geen zon, wel warm en ondanks dat ik water meebracht toch de hele avond dorstig. ;)

Ik was die Trenera trainingen echt beu, tempo lag veel te traag zelf voor het 80/20 principe dus even een snelle 10K gedaan om te hercalibreren.
Best tevreden, pace van 5:42. Zeker ruim de helft aan 5:20 kunnen lopen maar in de laatste KM een dipje gehad.

De volgende trainingen zien er plots iets beter uit, ik kan echt wel traag lopen maar 7:45 is wat veel van het goeie.

Ik was die Trenera trainingen echt beu, tempo lag veel te traag zelf voor het 80/20 principe dus even een snelle 10K gedaan om te hercalibreren.
Best tevreden, pace van 5:42. Zeker ruim de helft aan 5:20 kunnen lopen maar in de laatste KM een dipje gehad.

De volgende trainingen zien er plots iets beter uit, ik kan echt wel traag lopen maar 7:45 is wat veel van het goeie.
Voor kalibratie bij trenara moet je een inspanning doen tegen je limiet.

Misschien daarmee dat je tempos zo laag waren.

Laatst bewerkt:
Voor kalligrafie bij trenara moet je een inspanning doen tegen je limiet.

Misschien daarmee dat je tempos zo laag waren.

Het kwam vooral omdat ik door blessure rustig opt gemakje gestart was en Trenera heeft dat gebruikt als basis.
De app is de afgelopen zeer wisselvallig geweest dus ik kon niet herkalibreren, gisteren dus wel en ik dacht eens goed doorknallen en dan komt dat wel slim voor de volgende ;)

Het kwam vooral omdat ik door blessure rustig opt gemakje gestart was en Trenera heeft dat gebruikt als basis.
De app is de afgelopen zeer wisselvallig geweest dus ik kon niet herkalibreren, gisteren dus wel en ik dacht eens goed doorknallen en dan komt dat wel slim voor de volgende ;)
Ja, ze hebben veel updates en problemen gehad de afgelopen tijd.

In het Zoniënwoud geraakt en 10km gelopen met 170 hm. Pittig maar plezant 🙂 Heb wel zin om daar meer te lopen, hopelijk kan ik wat vaker in Brussel geraken met tijd / gelegenheid om mij te douchen voor ik begin te werken.

In het Zoniënwoud geraakt en 10km gelopen met 170 hm. Pittig maar plezant 🙂 Heb wel zin om daar meer te lopen, hopelijk kan ik wat vaker in Brussel geraken met tijd / gelegenheid om mij te douchen voor ik begin te werken.
Zijn er mensen die op tijd in Brussel geraken? :D

Nadat ik vorige week mijzelf gedwongen heb om elke keer op het warmste moment van de dag te gaan trainen, moet ik zeggen dat het vandaag toch opvallend gemakkelijker was om met de hitte om te gaan dan begin vorige week.

Misschien toch iets te veel proberen doen. Eergisteren en gisteren last gehad van een heatstroke ... :wallbash:.
Volgende keer toch af en toe s'ochtends/s'avonds in de koelte gaan trainen.

Ik heb toch precies het gevoel dat de warmte niets voor mij is. Ik loop toch 5-10 seconden trager per kilometer. Nog iemand die hetzelfde ervaart?

Ik heb toch precies het gevoel dat de warmte niets voor mij is. Ik loop toch 5-10 seconden trager per kilometer. Nog iemand die hetzelfde ervaart?

Dat is compleet normaal e, maar als je 5 à 10 seconden per km trager loopt, zou ik toch niet zeggen dat warmte niets voor u is, dat is compleet verwaarloosbaar.

Ik denk trouwens dat er echt veel te veel mensen zijn die zich veel te hard vastpinnen op tempo’s en hartslag. Met dit stralend weer is het toch veel leuker om gewoon naar buiten te gaan en te lopen, laat al die stats los en loop gewoon op gevoel. Niets naar u persoonlijk hoor, gewoon een algemene vaststelling.

Dat is compleet normaal e, maar als je 5 à 10 seconden per km trager loopt, zou ik toch niet zeggen dat warmte niets voor u is, dat is compleet verwaarloosbaar.
Ja amai, daar kunnen sommige mensen alleen maar van dromen. Gisteren ben ik met een maat gaan lopen die normaal gezien 10 km mee kan zonder af te zien ... 2 wandelpauzes en na 8 km de handdoek in de ring gegooid. En dan viel het gisteren nog mee qua weer vond ik.

Soms heb je dagen dat het niet gaat hé, dat heeft niet altijd met de warmte te maken.

Enkele weken geleden hing ik aan de rekker bij mijn looppartner. Tempo? 9km/u. Na 5km moest ik lossen en moest hij achterom kijken. Na 6km moest ik de brui eraan geven. Het was toen 10 graden en ideaal loopweer. De zever hing uit mijn mond, zo slecht ging het. Nochtans was de HR perfekt normaal en liep ik in zone 1.

En dat terwijl ik toen probleemloos 10km kon lopen tegen 11km/u. Maar die ene dag ging het gewoon echt voor géén meter. Ik stop zo goed als nooit vroegtijdig met een loopsessie al zie ik af gelijk de beesten, maar die dag had ik géén keuze, dat had echt géén zin toen.

Nooit geweten waarom het die dag niet ging, twee dagen later liep ik terug normaal.

Laatst bewerkt:
Ja amai, daar kunnen sommige mensen alleen maar van dromen. Gisteren ben ik met een maat gaan lopen die normaal gezien 10 km mee kan zonder af te zien ... 2 wandelpauzes en na 8 km de handdoek in de ring gegooid. En dan viel het gisteren nog mee qua weer vond ik.
Te weinig drinken, niet naar uw lichaam luisteren en te veel willen doen.
En voila daar heb je uw slechte prestaties!

Gisterenamiddag vond ik het wel topweer. Zonnig, maar toch serieus wat wind, waardoor het niet echt warm aanvoelde. Ik had zelfs geen water bij voor een duurloop van 12km en had het niet gemist.

Ik denk trouwens dat er echt veel te veel mensen zijn die zich veel te hard vastpinnen op tempo’s en hartslag. Met dit stralend weer is het toch veel leuker om gewoon naar buiten te gaan en te lopen, laat al die stats los en loop gewoon op gevoel. Niets naar u persoonlijk hoor, gewoon een algemene vaststelling.

Dit!

Terug
Bovenaan