Algemene Loopthread

Na goed 2 km begint het lichtjes op te lopen (de oprit naar de snelweg, brug over snelweg) en dan is het dalen tot het diepste punt van de Kennedytunnel, om dan weer redelijk lang te stijgen langs de afrit en de brug over de snelweg om dan weer door een tunneltje te moeten onder het justitiepaleis. Eens je die tunnel uitbent, is het zo vlak als iets, tot aan de Konijnenpijp (= Waaslandtunnel idd).
En in de binnenstad zijn er verschillende stukken op kasseien, wat niet echt aangenaam loopt, dus bereid je daar ook maar op voor :D

Op dezelfde dag wordt in Antwerpen ook de Bollekesloop georganiseerd in Berchem. Weliswaar oude informatie, ik vind niet direct informatie terug of het ook effectief wordt georganiseerd aangezien dus de 10miles ook op dezelfde dag plaats vindt. Iemand een idee?

....

Vorige week is de pedaal van mijn stadsfiets loeihard tegen mijn kuit beland toen de ketting eraf viel als ik op de pedalen stond. Was in het begin wat stijf en stram, maar geen speciale last, dus dit weekend gewoon verder gaan met fietsen & wandelen etc... Tot begin deze week mijn kuit wel enorm veel pijn begon te doen en ook stappen moeilijker werd.

Balen man - zeker met dit weer! En ik weet hoe het voelt om niet of niet voluit te kunnen sporten. Geen idee hoe ik vorig jaar ben doorgekomen doordat ik meer dan een halfjaar niet kunnen lopen heb :eek:! Gelukkig was er toen wel de fiets.

Maar serieus, echt heel erg genieten qua lopen de laatste tijd voor mezelf. Allemaal super easy runs omdat de maanden juni en juli dus in het teken staan van de fiets. Volgende week vertrek ik een 4-tal dagen op fietsvakantie, en dan zal ik een volledig week looprust nemen.
Ondertussen al sinds september vorig jaar zonder echte pauzes aan het lopen wat gegeven mijn loopgeschiedenis verrassend is dat ik die periode zondere blessure ben doorgekomen. ik draai voor mezelf ook hogere volumes dan ooit, maar voorlopig houd ik stand :D.

Maar om de blessures voor te zijn, en er ook geen concrete loopdoelen op het programma staan, dus een weekje looprust.

Laatst bewerkt:
Ik snap het ergens ook wel hoor, maar met die stats/cijfers zijn er toch weinigen die hiervoor gaan opteren denk ik dan. Ultralopers vallen sowieso al af, maar voor anderen kan dit misschien wel een optie zijn.

Garmin mag wel eens met die Fenix 7 komen! Mijn ecocheques moeten op :p

Ik merk een trend op in "loop land" dat er veel bier geinspireerde loopwedstrijden zijn of ligt dat aan mij? :unsure:
Na Dwars door Brugge krijgt ge een Brugse zot en na die van Kortrijk kreeg ek ook een bepaald biermerkt maar schiet me niet meer te binnen welkeen. Vindt het ook vreemd die combinatie maar goed, een mens mag ni klagen als 'm een bierke krijgt :)

Na Dwars door Brugge krijgt ge een Brugse zot en na die van Kortrijk kreeg ek ook een bepaald biermerkt maar schiet me niet meer te binnen welkeen. Vindt het ook vreemd die combinatie maar goed, een mens mag ni klagen als 'm een bierke krijgt :)
na de Duvelmarathon krijg je ook wel wat lekkers ;)

Bij midzomernachtrun een Gentse strop 😁
20km van Brussel was eens een alcoholvrije Maes, eerder gewoon als promo

Vandaag iets bizar gehad met mijn Garmin Forerunner 45, de gegevens over afstand, snelheid, hartslag, ... lijken allemaal te kloppen maar de kaart is er enkel van na het pauzeren. Ook zijn er geen gegevens over de hoogte van voor deze pauze (is een model dat zijn hoogte volgens mij uit de kaart/gps afleid).
Tijdens die "pauze" ben ik wel in een "observatietoren" geweest, dus net daarvoor gepauzeerd en als ik terug beneden was verder gedaan.
Zou die daardoor ontregeld geweest zijn? Of is het door de release van het nieuwere model deze week? :biglaugh:

11 dagen niet kunnen lopen door een verplichte quarantaine (terugkeer Spanje) en een geblokkeerde (zenuw in) nek. Vrijdag eindelijk naar chiropractor kunnen gaan en nu is nek bijna terug 100%. Vandaag direct een LSD van 25km met groepje gepland, waarschijnlijk niet zo'n goed plan, maar we moeten ooit eens opnieuw beginnen hé. Helaas heb ik dus vorige week zondag om die reden niet aan GT42 mee kunnen doen.

Plan is overigens om deze zomer niet te zot te doen op wedstrijden, niet pieken maar gewoon volume opbouwen en blessurevrij blijven. Ik heb oa. een (voor het eerst) ultra van 50km op de planning in de buurt van Brussel. En met de aankomende verhuis en kleine verbouwingen, zal ik mijn energie daar moeten insteken.

Eind augustus begin ik dan al aan 9 weken schema voor sub 3u marathon in oktober.

Heerlijk weer deze ochtend om te lopen, blauwe hemel en fris genoeg. Voor mij terug een klein mijlpaaltje, eerste keer boven de 10k kunnen lopen sinds meer dan een jaar. :) Sinds 2 weken 3x per week beginnen lopen ipv 2x en begint nu een pak vlotter te gaan, hoop op dit elan verder te kunnen bouwen!

Ik vind het wel een leuk weertje. Singletje aan,lekker bruinen en gewoon wat op gevoel lopen. Kijk dan ook eens gewoon niet naar die schema's of jullie HR. Ik heb lang genoeg gesakkerd op dat kloteweer in mei om nu alweer te klagen over die paar mooie dagen.
In dat kloteweer kan ik tenminste deftig lopen.. Gisteren was ook een zeer goeie loopdag met mijn PR op training zelfs. Vanaf vandaag en komende dagen weer stuk warmer weer.. dat is kloteweer om in te lopen.

Met al jullie geklaag over het goede weer was het weer miez
In dat kloteweer kan ik tenminste deftig lopen.. Gisteren was ook een zeer goeie loopdag met mijn PR op training zelfs. Vanaf vandaag en komende dagen weer stuk warmer weer.. dat is kloteweer om in te lopen.
Maar nee gij, vandaag lekker mijn nieuwe Hoka's ingelopen. Kon perfect de 15km afwerken zonder een slokje drank aan één continu tempo.
Laat de zon maar snel terug branden:clap:

Terug
Bovenaan