Algemene Loopthread

Zijn hier mensen die een GPS tracker meenemen om te lopen? Zoja, wat?

Gezien mijn hart"problematiek" is mijn vrouw er niet altijd even gerust in wanneer ik long runs ga doen en ik denk eraan om een GPS tracker te kopen om bij te hebben, zodat ze kan zien waar ik zit en of ik nog beweeg :) . Ik weet dat een smartphone dat kan oplossen maar ik haat het om die mee te nemen, en zo'n GPS tracker kan dan een vele kleinere en lichtere oplossing zijn.

Nieuw speelgoed van Garmin is misschien iets voor jou? Ingebouwde LTE!

Ik mag helemaal niet lopen, de eerstvolgende 4 weken.

Ik ben gisteren geopereerd aan een driedubbele hernia en medische besnijdenis (allemaal tegelijkertijd). Mijn HR is momenteel al vrij hoog zonder te lopen lol.

Ik voel mij momenteel 'ok'. Ik heb maar een paar mini complicaties (vochtophopingen en bloeduitstortingen), evenwel ik recupeer vrij snel. Voordeel van af en toe te sporten zeker? Ik zit nu natuurlijk wel volgepropt met pijnstillers ..

Straffe prestaties hier trouwens! Proficiat! En nu ga ik rusten (lees pogen wat te slapen).

Jou kennende was het was het dus éen hernia en een accidentje tijdens het scheren? :unsure:
just kidding, veel beterschap!!

Net hetzelfde probleem.. hartslag ook heel hoog met warm weer, last van ademhaling, benauwd gevoel.. bij koud vriesweer, sneeuw, regen.. loop ik veruit het beste..
Hier hetzelfde, mijn hartslag vliegt meteen de lucht in als ik ga lopen bij warmer weer. En ik voel me ook niet goed als ik ga lopen bij dit weer, is gewoon snakken naar adem. Morgen als het regent ga ik wss wel gaan lopen.

Ik mag helemaal niet lopen, de eerstvolgende 4 weken.

Ik ben gisteren geopereerd aan een driedubbele hernia en medische besnijdenis (allemaal tegelijkertijd). Mijn HR is momenteel al vrij hoog zonder te lopen lol.

Ik voel mij momenteel 'ok'. Ik heb maar een paar mini complicaties (vochtophopingen en bloeduitstortingen), evenwel ik recupeer vrij snel. Voordeel van af en toe te sporten zeker? Ik zit nu natuurlijk wel volgepropt met pijnstillers ..

Straffe prestaties hier trouwens! Proficiat! En nu ga ik rusten (lees pogen wat te slapen).
Veel beterschap, hopelijk snel terug in form

Vanaf een graad of 10 durf ik in shirt te lopen dus dan kan je wel bedenken hoe ik mij met dit warme weer voel. Vooral de eerste warme dagen is mijn energieniveau nul dus ik ga nu gewoon niet lopen, tis toch harken en ploeteren en zero fun. Na een tijdje raak ik dat wel wat gewoon maar ik ben echt veel beter bestand tegen de kou dan tegen de warmte. Sukkelde nog wat met mijn hamstring na twee zware Ardennendagen twee weken geleden dus het ideale moment om die volledig te laten herstellen.

Fantastisch, ik had echt een reden nodig om nog een nieuwe watch te kopen. 😂
Nee serieus, ziet er inderdaad interessant uit. Ook met de exacte functionaliteiten die ik nodig zou hebben: live sharen + noodfunctie.

Alleen aan €650 wel stevig geprijsd tov mijn Venu die in principe nog wel voldoet.

Misschien afwachten tot er een leuke deal op komt en ondertussen toch nog even een standalone tracker gebruiken.

Fantastisch, ik had echt een reden nodig om nog een nieuwe watch te kopen. 😂
Nee serieus, ziet er inderdaad interessant uit. Ook met de exacte functionaliteiten die ik nodig zou hebben: live sharen + noodfunctie.

Alleen aan €650 wel stevig geprijsd tov mijn Venu die in principe nog wel voldoet.

Misschien afwachten tot er een leuke deal op komt en ondertussen toch nog even een standalone tracker gebruiken.

Ziet er inderdaad wel een toffen uit!
Hoop toch ergens dat deze functionaliteiten ook op de fenix 7 komen :) (en dat die dit naajaar beschikbaar wordt)

Ziet er inderdaad wel een toffen uit!
Hoop toch ergens dat deze functionaliteiten ook op de fenix 7 komen :) (en dat die dit naajaar beschikbaar wordt)

Net snel even dat artikel van Tweakers gelezen en de batterijduur van die 945 LTE in navigatiemodus zou 7u zijn. Ik hoop dat dat verkeerd is, want anders is dat de grap van de eeuw.

Net snel even dat artikel van Tweakers gelezen en de batterijduur van die 945 LTE in navigatiemodus zou 7u zijn. Ik hoop dat dat verkeerd is, want anders is dat de grap van de eeuw.

Ja, met die LTE zal de batterij wel minder zijn dan normaal. Maar een optie wanneer je die wel wilt en wanneer niet zou al kunnen helpen.
Maar als LTE zo drastisch is qua batterij dan zullen ze het niet in de fenix steken.

4g enkel met abonnement bij Garmin zelf en ge kunt met dat abonnement/horloge geen berichtje sturen of bellen. Vind ik nogal prijzig en beperkt eerlijk gezegd.

jawadde, gisteren eerste prik Pfizer gekregen ... vandaag lopen gaat er niet echt inzitten ... precies flanellen benen

Ik vind het wel een leuk weertje. Singletje aan,lekker bruinen en gewoon wat op gevoel lopen. Kijk dan ook eens gewoon niet naar die schema's of jullie HR. Ik heb lang genoeg gesakkerd op dat kloteweer in mei om nu alweer te klagen over die paar mooie dagen.

Op zich snap ik wel dat dat met LTE niet zo lang meegaat, veel plaats voor batterij is er toch ook niet. Elders het volgende tegengekomen:
Battery lifeSmartwatch Mode: Up to 2 weeks GPS mode with music: Up to 12 hours GPS mode with music and LTE LiveTrack: Up to 7 hours GPS mode without music: Up to 35 hours See Details

Op zich snap ik wel dat dat met LTE niet zo lang meegaat, veel plaats voor batterij is er toch ook niet. Elders het volgende tegengekomen:
Battery lifeSmartwatch Mode: Up to 2 weeks GPS mode with music: Up to 12 hours GPS mode with music and LTE LiveTrack: Up to 7 hours GPS mode without music: Up to 35 hours See Details

Ik snap het ergens ook wel hoor, maar met die stats/cijfers zijn er toch weinigen die hiervoor gaan opteren denk ik dan. Ultralopers vallen sowieso al af, maar voor anderen kan dit misschien wel een optie zijn.

Heel straffe prestaties hier de laatste tijd, prachtig om mee te volgen :)
Ik geniet ook zelf echt wel meer van lopen in het zonnetje zoals de laatste dagen. Helaas werkt het lot me wat tegen.

Aangezien ik dus sukkelde met mijn peesontsteking door overbelasting had ik besloten van even te wachten met terug te lopen tot na mijn fietsvakanties en me toe te leggen op koersen. Alles goed en wel en draaide een mooi volume van 200~300km per week met de fiets tussen het thesissen door.

Vorige week is de pedaal van mijn stadsfiets loeihard tegen mijn kuit beland toen de ketting eraf viel als ik op de pedalen stond. Was in het begin wat stijf en stram, maar geen speciale last, dus dit weekend gewoon verder gaan met fietsen & wandelen etc... Tot begin deze week mijn kuit wel enorm veel pijn begon te doen en ook stappen moeilijker werd. Gisteren kon ik amper mijn hiel tegen de grond krijgen en dus naar de dokter gegaan en meteen doorverwezen voor een echo. De dokter vreesde voor een spierscheur, maar dat is het gelukkig niet. De kuit is wel zwaar ontstoken, dus ik zit weer in het standaard rust, ijs, ontstekingsremmers en been omhoog leggen verhaal... De dokter was er redelijk optimistisch in dat ik tegen volgende week wel weer in orde zou zijn, maar zolang stappen moeilijk gaat zie ik het allemaal wat somber in... Allemaal wat kut, aangezien ik net morgen van mijn thesis verlost ben, had ik veel leuke plannen die nu wat in het water zijn gevallen. Soit, we houden de moed er in en hoop tegen volgende week weer volop al sportend te genieten van het zonnetje!

Hopelijk snel beterschap, @picasso123

Ik ben vandaag begonnen met op te bouwen naar 3 x 5 km ipv 2x per week. Ging eerst een tijdje 5-3-5 doen, maar het gevoel zat goed dus heb ik er meteen 4 km van gemaakt. Was aan’t grommelen toen de wekker ging maar nu toch blij dat ik de moeite gedaan heb om vroeger op te staan, hopelijk niet te veel last van de benen tijdens het werk.

Waarschijnlijk minder spannend voor velen hier maar de inschrijving voor mijn tweede "wedstrijd" is ook een feit. Na de HM tijdens de Port of Antwerp Night Marathon op 11 september ga ik op 10 oktober meedoen aan de Antwerp 10 miles. Dat was er eentje die al wel langer in mijn hoofd zit, en via het werk kon ik nu gratis inschrijven. Ik loop al met minstens 1 collega en het zal niet voor PR's of iets dergelijks zijn (we hebben een steady 1:30 als richttijd opgegeven), maar ik wil toch eens meegedaan hebben. :)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk minder spannend voor velen hier maar de inschrijving voor mijn tweede "wedstrijd" is ook een feit. Na de HM tijdens de Port of Antwerp Night Marathon op 11 september ga ik op 10 oktober meedoen aan de Antwerp 10 miles. Dat was er eentje die al wel langer in mijn hoofd zit, en via het werk kon ik nu gratis inschrijven. Ik loop al met minstens 1 collega en het zal niet voor PR's of iets dergelijks zijn (we hebben een steady 1:30 als richttijd opgegeven), maar ik wil toch eens meegedaan hebben. :)
Vooral genieten van de sfeer tijdens de 10 miles :D En nog een beetje in de tank laten voor de laatste anderhalve kilometer waarvan goed 750 meter bergop is in de Konijnenpijp.

Vooral genieten van de sfeer tijdens de 10 miles :D En nog een beetje in de tank laten voor de laatste anderhalve kilometer waarvan goed 750 meter bergop is in de Konijnenpijp.

Ja dat eerste, dat is sowieso het doel :)
Goede tip alvast, ik was sowieso van plan om nog wat tips te komen vragen over het parcoursverloop. Vermoed dat het op de Kennedytunnel en de Konijnenpijp (da's de Waaslandtunnel zeker?) na zeer vlak is?

Terug
Bovenaan