Algemene Loopthread

U niet opblazen is het belangrijkste. Direct beginnen met dozeren en niet in de sfeer mee gaan om de eerste helling op te lopen om dan helemaal op te zijn. En sowieso niet kijken naar die tijd of proberen te vergelijken met tempos dat je normaal loopt.

Je zal er wel sowieso van genieten ;)

Trail des Fantomes is ene om duimen en vingers van af te likken, maar geen aanrader als eerste Ardennentrail :D
Vorig jaar de 21k gedaan, best leuk, maar te zwaar imo. Allez, menne loopcollega die meewas vlamde daar de eerste helling op terwijl ik dacht van: "er komen nog zo 7 hellingen aan vriend" en nadien heeft em zich dat wel bekocht :D
Dit jaar dan maar de 24k doen, met een maand extra training wel.
Eventueel ook de Chouffe trail als voorbereiding.

En als ge die vergelijkt met Trail du Barrage, hoe schat ge die twee trails dan in tov Trail du Barrage. Zijn die dan minder lastig?

Allebei in dezelfde streek rond La Roche, ergo: allebei even zwaar. Loopcollega liep zaterdag de 10k van de Trail du Barrage en vertelde me dat het qua hellingen exact hetzelfde was als TDF.
Chouffe weet ik niet, dat is ne nieuwe voor mij :]

Op de 30km van du Barrage segmenten gepasseerd (in de zelfde of tegengestelde richting) als Trail de la Soupe en Trail des Fantomes. Dus ik gok dat die wel even zwaar zijn. La Chouffe ook nog niet gedaan.

Kijk ook uit naar Trail d'orvalle, in die streek al één keer gelopen. Totaal ander soort bos wel (meer loofbomen).

Ik zit te denken aan iets tussen 10 en 20km op La Choufe Trail of Trail des Fantômes, wrs wel dikke aanraders?

Beide zijn absolute aanraders, prachtig parcours en meteen een goede kennismaking met het wereldje. Zoals @Vlitser aangeeft u niet laten vangen en gewoon doseren bergop en niet te zot doen.

Ondertussen zelf ook al gaan loslopen vandaag, voelt eigenlijk al verbazen soepel aan.

Zeer leuk en motiverend om alle loopverslagen te lezen!

Het geeft me direct de zin om een trailwedstrijd te lopen, maar dat zal pas voor eind september of oktober zijn. Zoals eerder geschetst is het nu vnl. easy-loopjes en wat meer fietsen met een paar 'fietsvakanties' in het verschiet als ze doorgaan met Corona. Ik geniet momenteel wel echt van de combo fietsen-lopen en ben ook in staat om zo redelijk wat volumes te verzetten. Vorige week 60k gelopen en 360 gefietst op redelijk uitdagend parcours, dus de beentjes voelen het wel..
Voorlopig denk ik er aan om vanaf juli-augustus op te bouwen naar een wedstrijd. Geen gekke dingen, maar een volgende stap: genre 50-60k. De bear-trail eind oktober zou wel eens in aanmerking kunnen komen. Leuke organisatie en zeer loopbaar parcours

Uw recuperatievermogen is echt wel straf Karry!

Dikke prestaties hier de laatste tijd, zeer inspirerend!

Mijn huidige loopschoenen zijn redelijk versleten dus wil ik er nieuwe kopen. Het is misschien aan te raden voor mij als relatief "nieuwe" loper om naar een speciaalzaak te gaan voor advies op maat, genre Runnerslab? Mijn huidige schoenen heb ik toen zo laten bepalen, maar dat is een hele tijd geleden en ik heb toen een paar jaar ertussen niet gelopen (heb toen gewoon tussendoor nog eens dezelfde schoenen gekocht, maar die zijn uiteraard niet meer te krijgen). Of is dat niet per se nodig voor iemand die voornamelijk zich gaat beperken tot 3x per week 5 km en kan ik dan ook gewoon een Decathlon ofzo binnen stappen?

Heeft er iemand ervaring met 't Sportlab TIME2RUN in Hasselt?
Jep, Kan Time 2 run alleen maar aanraden. Als iemand naar een loopwinkel vraagt, raad ik hen aan :)

Zijn hier mensen die een GPS tracker meenemen om te lopen? Zoja, wat?

Gezien mijn hart"problematiek" is mijn vrouw er niet altijd even gerust in wanneer ik long runs ga doen en ik denk eraan om een GPS tracker te kopen om bij te hebben, zodat ze kan zien waar ik zit en of ik nog beweeg :) . Ik weet dat een smartphone dat kan oplossen maar ik haat het om die mee te nemen, en zo'n GPS tracker kan dan een vele kleinere en lichtere oplossing zijn.

Die resultaten van de GTLC160, nummer 1 is binnen gekomen na 19u37 dat is een tempo van 7:20min/km :shutup: :eek:

Dat is Ivo e, buiten categorie op die afstand. Het straffe aan hem is dat hij eigenlijk nooit echt sneller loopt dan nodig. Loopt heel vaak de eerste 100 à 140km gewoon in de buurt van anderen om iedereen dan naar het einde toe dood te nijpen. Hij kent zijn mogelijkheden zo goed dat hij nooit te snel start of zo, want hij kan zeker sneller dan dit. Echt een machine en grote kampioen. Ik ken hem ondertussen een beetje en het is dan ook nog eens een super sympathieke kerel.

Dat is 1 van de mooiste zaken aan onze sport, het wederzijds respect en de entente tussen de deelnemers is prachtig. Op zoiets als de GTLC voelt dat echt als thuiskomen, met iedereen een klapje doen, wat zeveren, samen genieten van een calypo mid-race, enz...

Het enige spijtige is dat er deze keer blijkbaar wel wat zijn die hebben afgesneden of hebben geprobeerd af te snijden. In Coo moesten we voor de bevoorrading aan de watervallen een lus van 5km doen die je eigenlijk kon skippen. Als je geluk had, merkte niemand dat echt, behalve als ze de tracking in de gaten hielden. Gelukkig slechts een minderheid, maar toch altijd jammer om te zien dat mensen zoiets proberen, ik zou mijn medaille niet willen ontvangen zo.

Zoals altijd had ik op de laatste klim (de skipiste) letterlijk tranen in de ogen en een krop in de keel toen we de boog zagen en werden aangemoedigd. Dat gevoel kan je met niets vergelijken.

Ook lopers hier die het nu al veel te warm vinden? Ik ben geen ochtendloper maar mij vandaag geforceerd om al om 9u mijn training al te doen wegens de warmte.. Ik had al last van enorm zware ademhaling, gutsend zweet en oncomfortabel gevoel..

Zal het niet gewoon worden lopen in warmte..

Ook lopers hier die het nu al veel te warm vinden? Ik ben geen ochtendloper maar mij vandaag geforceerd om al om 9u mijn training al te doen wegens de warmte.. Ik had al last van enorm zware ademhaling, gutsend zweet en oncomfortabel gevoel..

Ik ben ook geen liefhebber, loop liefst tussen 10°-20°. Gisteren nog in het laat gaan lopen en het was nog 22° 🥵

Ja, gisteren rond een uur of 11 was het ook al 23° toen ik ging lopen. Dat pakt direct op m'n adem. Fijn is anders. Maar we moeten doorbijten! Ik loop veel liever bij -10° :]

Eergisterenmiddag 14km gelopen, vooral de zon was hevig, zelfs verbrand. Wel water meegenomen. Vandaag 6km in het park, cava.

Mits tempo aanpassen vind ik ook in de warmte lopen nog leuk. Vorig jaar in Kroatië veel en lang gaan lopen in +30 graden en dat was top. En bij het terugkomen in "normale" temperaturen bleek het ook een serieuze boost gegeven te hebben aan m'n conditie.

Zweten sowieso, maar dat stoort me niet echt.

Gelieve hier echt niet om kouder weer te vragen, het is lang genoeg koud/fris geweest, tijd voor warmere temperaturen en zon!

Het mag voor mij overigens gerust nog wat warmer zijn, indien nodig intensiteit aanpassen en dan is dat geen probleem.

Mag nog een graad of 10 bij 😂.

Nee serieus, ik leef helemaal op bij dit soort weer en kan ook redelijk goed tegen de warmte.
Het valt enigszins te trainen/ gewoon te worden.
Maar ontzettend warm was het nu toch ook niet deze ochtend?

Mag nog een graad of 10 bij 😂.

Nee serieus, ik leef helemaal op bij dit soort weer en kan ook redelijk goed tegen de warmte.
Het valt enigszins te trainen/ gewoon te worden.
Maar ontzettend warm was het nu toch ook niet deze ochtend?

Voila se, een man naar mijn hart!

Terug
Bovenaan