Algemene Loopthread

Alles met vezels zou ik vermijden de ochtend van een wedstrijd. Alleen al van de spanning werken de darmen toch al beter dan gewoonlijk en ge wilt niet te veel tijd doorbrengen op een dixie voor (of tijdens) een wedstrijd :scream:

Ik wil gewoon vermijden dat iemand die net z'n eerste wedstrijd loopt gaat beginnen twijfelen of hij een kwartier voor de start een gelletje zou nemen of niet.
Sowieso ga ik hier altijd dwarsliggen als het op de 'gellification' van hardlopen aankomt :woohoo:
Ik begrijp dat je de dingen niet als een must wilt voorstellen. Toch, sinds ik toegegeven heb aan mijn raceweek routine en vooraf mijn maag train heb ik me altijd wel meer comfortabel gevoeld in een race dan toen ik nog veel minder gels etc nam. Ik doe nu in de winter wel eerder peperkoek of haribo dan gels, alleen al voor de prijs en de afwisseling.

Ik wil gewoon vermijden dat iemand die net z'n eerste wedstrijd loopt gaat beginnen twijfelen of hij een kwartier voor de start een gelletje zou nemen of niet.
Sowieso ga ik hier altijd dwarsliggen als het op de 'gellification' van hardlopen aankomt :woohoo:

Je kan het ook anders bekijken.
Als je van plan bent om 1u45 op de baan te zijn dan kan het zeker wel nuttig zijn om voldoende koolhydraten in uw lichaam te hebben en te krijgen. Kort voor je begint nog even wat koolhydraten innemen zodat het tijdens opgenomen kan worden is dan nuttig.
Een gel is gewoon een zeer nuttig product, gaat snel naar binnen en bevat bijna hoofdzakelijk hetgeen je nodig hebt, zijnde de CHO.

Voeding is echt wel iets dat ondergewaardeerd wordt. En vaak frowned upon is.
Nu ook door jou. Terwijl voeding net kan bijdragen tot uw prestaties, en tot het plezier van het sporten. Door goed en voldoende te voeden presteer je makkelijker en voelt het makkelijker.
Niks zo vervelend als leeg geraken omdat je niet goed of voldoende gevoed bent.

En sportvoeding is vooral zeer doelgericht voor zijn functie. Vlot te consumeren zodat je voldoende binnenkrijgt.
Leuk als jij een mattetaart of peperkoek binnenkrijgt tijdens het lopen, maar veel mensen krijgen dat niet weg en dus consumeren ze weinig tot niks. Dan is het dus beter om een gel te nemen die vlot binnengaat tijdens en je dus goed gevoed bent.

Maar ik ben 100% akkoord dat tijdens niet altijd nodig is. Goed op voorhand en erna is in veel gevallen al voldoende.

Iemand vraagt tips en kan alsnog zijn eigen goesting doen met de gegeven tips nadat hij verschillende tips van verschillende mensen krijgt? Je zoekt spijkers op laag water.
Ja ik merk op dat jij voor wedstrijden met andere schoenen loopt als tijdens uw trainingen ?
Ik geef daar geen reet om. Ik heb één paar en that is it.

Dat ik hierdoor xx sec per km mee verlies? Ik win of verlies er nog steeds geen medaille mee he. :tongue:

Maar als het jou blij maakt? Waarom niet. Ieder zijn ding hé. We lopen voor ons zelf niet voor een ander. :)

Ja ik merk op dat jij voor wedstrijden met andere schoenen loopt als tijdens uw trainingen ?
Ik geef daar geen reet om. Ik heb één paar en that is it.

Dat ik hierdoor xx sec per km mee verlies? Ik win of verlies er nog steeds geen medaille mee he. :tongue:

Maar als het jou blij maakt? Waarom niet. Ieder zijn ding hé. We lopen voor ons zelf niet voor een ander. :)
Het past voor mij in de beleving naar een wedstrijd. Zoals ik op training niet geef om mijn kledij (10j oude Decathlon legging en windstopper), denk ik na over welke kledij ik op een wedstrijd ga dragen. En niet om die op Instagram te posten. 😂

Het past voor mij in de beleving naar een wedstrijd. Zoals ik op training niet geef om mijn kledij (10j oude Decathlon legging en windstopper), denk ik na over welke kledij ik op een wedstrijd ga dragen. En niet om die op Instagram te posten. 😂
Ik heb ook een aparte racekit. Geeft me mentaal toch iets meer een boost voor in racemodus te komen merk ik.

Hier zondag de HM van Gentbrugge op het programma. Vorige week in Lier een conditietest gedaan op de 10k gedaan die vrij slecht ging maar ik hoop toch rond de 1:18 te lopen.

Ik heb mij in Spanje in de Sprinter een loopbroek , shirt, ondershirt en 3 paar sokken gekocht voor 23 euro.
Voor het fietsen hebben ze niet zo veel kledij. Ik vraag mij af of ze daar geen vergelijkbare winkel hebben waar je goedkoop kunt fietskledij kopen :)
OK Decathlon en zo zal wel iets betere kwaliteit zijn nog, maar het is voldoet als reserve, als ik eens een 10K training loop buiten voldoet dat prima.

Om te lopen valt dat verschil reuze mee vanaf de lente.

Op de fiets heb je liever geen flapperende kleren, maar ook geen te kleine maat. Dus heb je een fabric nodig met veel stretch. Maar toch bereikbare zakjes. Een goeie rits. Voldoende uv-bescherming (want je rijdt ook vaak 3,4,5u). Een goed zeem (want je rijdt ook vaak 3,4,5u). En wat extra zichtbaarheid kan ook geen kwaad op onze fietspaden.

Zeiknat lopen is soms leuk, zeiknat fietsen is horror

Daarstraks dry needling gehad in mijn kuit. Ik kan niet meer stappen... nog nooit zo erg geweest dan nu. Hopelijk morgen beter want zou moeten gaan werken.
Bij mij vandaag net hetzelfde, nog nooit zoveel last gehad van mijn na die dry needling. Hopelijk helpt het, want nu mank ik gewoon :tongue:

Bij mij vandaag net hetzelfde, nog nooit zoveel last gehad van mijn na die dry needling. Hopelijk helpt het, want nu mank ik gewoon :tongue:
Hier hielp het alvast bij een blessure in de bilstreek. Maandenlang last, dan amper 2x een dry needle sessie = blessure volledig weg.
Het kan helpen net zoals bij elke behandeling. Maar het helpt niet bij 'alles / elke soort blessure'.

Als uw spier echt verkrampt is in een soort van '(permanente) knoop' dan kan dry needle die knoop eruit halen (of zo maakte de kine mij toch wijs).

Vandaag stond dus voor de eerste keer de Bashir Run op het programma. Op zich wel fijn dat ze zoveel tijd tussen de snelle lopers en de tragere laten, het was aangenaam druk om 8u30 maar alles ging zeer vlot. Heel goed georganiseerd.

Onderweg 2x gestorven, waarvan de eerste al heel vroeg maar tot km 16 wel mijn doeltempo van 4:00/km kunnen aanhouden. Daarna wat moeten vertragen en onder de boog stond er 1:25:14 op de klok :sop: Dat was vanaf gun time, mijn horloge gaf 1:25:09 dus ik had me er al bij neergelegd dat mijn sub 1u25 niet gelukt was.
Maar op de website stond 1:24:10 want blijkbaar lag de meet aan het opdraaien van de piste.
Ben dus super tevreden :biglaugh: en veel vertrouwen voor mijn marathon begin April.

knappe prestaties!
was het parkoers dan anders dan vorig jaar? is toch wel wat amateuristisch, want bij abdi bashir was er ook wat verwarring las ik.

Hetzelfde hier. Uiteindelijk chiptijd 1:18:06 dus had die 6 seconden er nog wel afgekregen...

Wel een mooie dag. Het idee was te vertrekken aan 3:42 en stabiel dat tempo kunnen volhouden tot het einde. Quasi ideale omstandigheden. Ik vond ook het water in flesjes heerlijk. Me wel bij de start wat te ver naar achter gezet omdat ik dacht dat alles sub 1:20 was. Waardoor ik de eerste kilometer (en vooral bij het uitlopen van de piste) wat verstopt zat.

Voor de rest was alles heel vlot geregeld. Enkel dat die chiptiming niet volledig duidelijk was en dat de pacers (die er wel waren) totaal niet duidelijk waren (behalve John 🤣). Start was ook onverwacht omdat ze niet afgeteld hadden.

knappe prestaties!
was het parkoers dan anders dan vorig jaar? is toch wel wat amateuristisch, want bij abdi bashir was er ook wat verwarring las ik.
Denk dat het anders langer langs de Schelde is; jaagpad is onderbroken tot ergens einde van 't jaar omdat ze een nieuwe fiets/voetgangersbrug bouwen. Misschien dat er dus iets meer bochten in het parcours zaten.

Zondag voor het eerst es de North-c trail doen. Ben benieuwd.
Best wel pittig zo 42k op strand & door duinen. Ik wist zelfs niet dat er zoveel duinen waren aan de belgische kust 😯😅

Maar mooie trail & tevreden met mijn prestatie. Beweegtijd van 4u25 (totaal was wel iets hoger) op zo'n parcours ben ek meer dan tevreden mee.

Terug
Bovenaan