Algemene Loopthread

Enig idee of die pendelbussen van gent expo wat handig zijn?
Als ik het zo lees zijn er gewoon geen parkeerplaatsen in de nabije omgeving van de start?
Geen idee. Heb mij vorig jaar op de gratis parking van station Drongen gezet en dan de fiets genomen naar Watersportbaan (10 a 15min fietsen).

Een vraagje ivm tijdslimieten op marathons..

Wordt de tijdslimiet echt hard opgevolgd of zijn ze daar een beetje soepel in? Ik loop de marathon in Leuven en daar is de limiet 5,5 uur. Bij andere marathons is dit 6 uur, maar in de uitslag staan wel nog deelnemers boven deze tijd. Aangezien de finish in Leuven op de ring ligt, kan ik me wel voorstellen dat de politie redelijk streng zal zijn.

Vandaag de voorlaatste lange training gedaan in de aanloop naar de Leuvense marathon. Moest ongeveer 2u55' lopen. Vlotjes aan 36,5km geraakt in 2u48. Eerst een dikke 2u chill net boven aërobe drempel en dan nog 40 minuten aan (rapper dan) marathontempo. Schoon route gekozen langs de Dijle. Echt genoten.

Een vraagje ivm tijdslimieten op marathons..

Wordt de tijdslimiet echt hard opgevolgd of zijn ze daar een beetje soepel in? Ik loop de marathon in Leuven en daar is de limiet 5,5 uur. Bij andere marathons is dit 6 uur, maar in de uitslag staan wel nog deelnemers boven deze tijd. Aangezien de finish in Leuven op de ring ligt, kan ik me wel voorstellen dat de politie redelijk streng zal zijn.
De deelnemers zullen op eigen risico en inachtneming van verkeersregels wel hebben doorgelopen. dan afhankelijk of de finishmat er nog ligt, zal het wel geregistreerd worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer verkouden. De weg naar Leuven is een constante strijd met ziekte geworden. Ik zat weer op het juiste pad, maar wat een fucking shitshow.

Weer verkouden. De weg naar Leuven is een constante strijd met ziekte geworden. Ik zat weer op het juiste pad, maar wat een fucking shitshow.
Idem dito. Zondag 8 km de pees er op aan 5:21. Pittig voor mij want het was toch 15-16 graden en volle zon.
Woensdag ging het zo vlotjes dat ik dacht: Eindelijk ben ik terug op (top)niveau.

Donderdag plots verschrikkelijke keelpijn, snotteren ... het is (al)weer om zeep.

OK voor mij is er gene marathon voorzien maar swoit, het is toch kak se.

Ffkes zijn PR gelopen, alles das vliegen wat jij aan doen bent, lopen noem ik dat niet. Proficiat!

Maar voor de duidelijkheid, wilt ge uw WU en uw CD uit uwe Strava laten aub? Mijn PR zijn nog altijd trager dan uw uitloop loopje 😉
Ach Als wij de 100 meter sprint lopen, dan is @MichielD4 al 110 meter ver zonder te ademen. :tongue:

Proficiat met uw loopprestatie he!

Pf, da’s kut. Dat was vorig jaar bij mij, van het ene in het andere virus. Goeie moed! Soms kom je er nog sterker uit dan je zou denken. Een ideale voorbereiding is echt een witte raaf, daar geniet je des te meer van dankzij de vele mindere…

33min22 op de 10k in Lier vandaag (12de plaats). Die Norwegian Single Method lijkt wel goed te werken ja!
Hola. Op dit moment is dat mijn 5k-tijd denk ik ;) Onvoorstelbaar. Wat houdt het single ervan in? Want de Norwegian is toch net soms dubbele thresholdtrainingen?

Pf, da’s kut. Dat was vorig jaar bij mij, van het ene in het andere virus. Goeie moed! Soms kom je er nog sterker uit dan je zou denken. Een ideale voorbereiding is echt een witte raaf, daar geniet je des te meer van dankzij de vele mindere…

Hola. Op dit moment is dat mijn 5k-tijd denk ik ;) Onvoorstelbaar. Wat houdt het single ervan in? Want de Norwegian is toch net soms dubbele thresholdtrainingen?
3 dagen niet getraind en uiteindelijk gaat alles volgens Garmin en coach de goeie kant op. Ik heb meestal weinig aan de hand. Het ergste dat ik tot nu toe had was een tandontsteking een maand voor en de 3 dagen voor tot 2 dagen na mijn Ironman buikloop. Dat is mij ook gelukt. 😅

3 keer per week net onder threshold trainen. Ik heb opgebouwd naar 3 keer 30minuten per week :
5x6min
10x3min
3x10min

Alle andere dagen zone 1 herstelloopjes

Doordat je verschillende lengte intervallen doet, train je dus ook verschillende snelheden, maar wel altijd onder anaerobe drempel, zodat je voldoende herstelt. Want er zit telkens maar 1-2 dagen herstel tussen.

Het heet nsm omdat het idd geen double threshold is, maar 3 losse T-sessies per week.

Vandaag stond er 17 km op de planning waarvan 10 km tegen 5:27. Het is uiteindelijk ne gewone 17 km loop geworden aan 6:22.
Opnieuw ne tegenvaller voor de 10 miles van Antwerpen, ik ga mijne doeltijd zo helaas niet halen. So be it.

De warming up was 5 km in zone 4 aan 6:30/km (!) dat zegt al genoeg zeker? :frown:
M'n lichaam deed na ziekte teken dat het beter was er ne LSD van te maken.

Na veel slijmen op te hoesten ging het nadien iets beter en liep ik de restende 12 km in zone 3 aan 6:10
Qua HR was het zelfs nog te hoog voor ne LSD maar als ik even vertraagde naar 7:00/km dan zakte de HR helemaal 'niets'.

Nu goed, volgende week zal de HR wel terug zakken als de ziektekiemen het lichaam verlaten hebben. Het is wat het is.
Het positieve is dat ik vlotjes 17 km kon lopen. De laatste 12 km kosten niet veel moeite.

Laatst bewerkt:
Alle andere dagen zone 1 herstelloopjes
Ik probeer al 15+ jaar in zone 1 te lopen. Helaas pindakaas: Ik moet dan altijd stukken wandelen of ik zit reeds in zone 2.
Ja ook als mijn basisconditie TOP is.

Dat is echt moeilijk, ik zit snel te hoog. :)

Nu ja zolang je nog in volzinnen 100% van de tijd kan praten is het goed zeker bij trage duurloopjes ..

33min22 op de 10k in Lier vandaag (12de plaats). Die Norwegian Single Method lijkt wel goed te werken ja!
Mmm mijn PR op 1 km is 3:57 :tongue:

Ik probeer al 15+ jaar in zone 1 te lopen. Helaas pindakaas: Ik moet dan altijd stukken wandelen of ik zit reeds in zone 2.
Ja ook als mijn basisconditie TOP is.

Dat is echt moeilijk, ik zit snel te hoog. :)

Nu ja zolang je nog in volzinnen 100% van de tijd kan praten is het goed zeker bij trage duurloopjes ..

Mmm mijn PR op 1 km is 3:57 :tongue:
Ik ga me er aan wagen, maar zone 1 volgens welke methode bepaald? Hoelang heb je dat volgehouden. Ik ben 10j geleden beginnen lopen aan een tempo van 7:30/km waarbij het voor mij ook aanvoelde als half stappen met een hartslag die toen voor mij absurd laag was. Ik was fysiek heel goed in orde maar in een explosieve sport. Het was mijn lichaam dus helemaal omtrainen.

Terug
Bovenaan