Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar ga je skiën?Deze week rustweek (ik ga skiën - allez, op skivakantie met het werk en ik kan niet skiën dus wandelen) maar vorige week 46km gelopen waarvan het leeuwendeel aan “doelpace + 60-90s/min”. Ik lees 4:59 + 75s = 6:15.
De stap van 160 naar 200 is vooral mentaal groot.Ingeschreven voor Bello Gallico 2.0 100km, nieuwe afstanden dit jaar -> ipv 50 en 100 mijl is het nu 100k en 200k.
Was eigenlijk van plan om hier mijn eerste 100-mijl van te maken, maar 200k door de modder ploeteren zie ik toch echt niet zitten.
Ben aan het kijken naar Trail de Bouillon die 138k is... lijkt me wel ne leuke, iemand daar ervaring mee?
die 138 in Bouillon is blijkbaar al uitverkocht, heb me dus ingeschreven voor de 100k.De stap van 160 naar 200 is vooral mentaal groot.
Bello is misschien de snelste, maar eigenlijk de minst fijne. Heb die nu zelf wel al 4 jaar op rij gedaan (2 x gefinished).
Hier ingeschreven voor de Bello en GE 200km.
Over een maand eerst proberen de Legends te finishen (3de poging).

Helemaal, maar zit echt in het koppeke.Het valt mij wel op dat naarmate een tempoloop langer duurt, dat mijn snelle tempostukken wat krampachterig gaan (ik moet meer snokken en op de tanden bijten) MAAR ik loop deze dan wel (verrassend genoeg) meestal sneller.
Iemand die zich hier in herkent?
. Pff al maanden bezig met specifieke oefeningen. Die hielpen tot op zeker niveau wel. Dan samen met de kiné vastgesteld dat ik veel te veel op mijn hielen landde. Sinds anderhalve maand gewerkt aan mijn loophouding met positieve effecten. Terug mijn lange loop rustig kunnen opbouwen. Maar nu terug last. Zo demotiverend.Scheenbeenvliesontsteking?Tijdens mijn laatste trainingen plots weer last gekregen van mijn schenen. Pff al maanden bezig met specifieke oefeningen. Die hielpen tot op zeker niveau wel. Dan samen met de kiné vastgesteld dat ik veel te veel op mijn hielen landde. Sinds anderhalve maand gewerkt aan mijn loophouding met positieve effecten. Terug mijn lange loop rustig kunnen opbouwen. Maar nu terug last. Zo demotiverend.
Ik had mij bij de préregistratie vorig jaar ingeschreven voor de marathon Brussel-Leuven. Dat doel heb ik al lang laten varen. Ik ga blij mogen zijn als ik de halve tegen dan deftig kan uitlopen.
Achteraf gezien had ik misschien eens een lange periode volledig moeten stoppen met lopen. Maar goed, dat heeft geen zin om dat nu zo te bekijken.

Ik ben ne harde en ik heb al meermaals blijven doorlopen met blessures waarbij deze spontaan genazen zonder enige platte rust te nemen.Scheenbeenvliesontsteking?
Altijd gehoord dat je daar moet doorlopen, blijven lopen en uiteindelijk verdwijnt die pijn. Of het effectiefzo werkt![]()
Ja scheenbeenvlies. Enfin de kiné is er toch vrij zeker van en huisarts achtte het zeer waarschijnlijk. Het is niet vastgesteld met een scan of echo (als dat al kan)Scheenbeenvliesontsteking?
Altijd gehoord dat je daar moet doorlopen, blijven lopen en uiteindelijk verdwijnt die pijn. Of het effectiefzo werkt![]()
Gelijk de echtehier blijkbaar een lopersknie… volgens de eerste 5 websites die ik vond zou ik moeten rusten… ik zoek verder![]()

Huisarts en sportadvies gaat in mijn ervaring niet samen.Ja scheenbeenvlies. Enfin de kiné is er toch vrij zeker van en huisarts achtte het zeer waarschijnlijk. Het is niet vastgesteld met een scan of echo (als dat al kan)
Je vindt zeer veel verschillende meningen terug. Sommige zijn het proberen waard.De kiné gaf altijd aan dat ik kon blijven lopen. Weliswaar aan een rustig tempo, maar zeker niet door de pijn heen lopen.
Best is blijven lopen maar heel lage intensiteit en vanaf het echt pijn doet stoppen.Ja scheenbeenvlies. Enfin de kiné is er toch vrij zeker van en huisarts achtte het zeer waarschijnlijk. Het is niet vastgesteld met een scan of echo (als dat al kan)
De kiné gaf altijd aan dat ik kon blijven lopen. Weliswaar aan een rustig tempo, maar zeker niet door de pijn heen lopen.
Ik heb dat ook gehad 5j geleden (te snel terug lange afstanden hervat toen na 5w out door schouderoperatie). Pijn buitenzijde van de knie.hier blijkbaar een lopersknie… volgens de eerste 5 websites die ik vond zou ik moeten rusten… ik zoek verder![]()
) oefeningen die vooral bovenbeenspieren targetten (soort lunge, weer rechtkomen met enkel dat been, etc.).merci, was sowieso al van plan om lopen te vervangen door bodyweight/krachtoefeningen deze week, zal eens zien naar zo’n kous!Ik heb dat ook gehad 5j geleden (te snel terug lange afstanden hervat toen na 5w out door schouderoperatie). Pijn buitenzijde van de knie.
Ik kreeg van mijn kine (ik had nog sessies over voor mijn schouder) oefeningen die vooral bovenbeenspieren targetten (soort lunge, weer rechtkomen met enkel dat been, etc.).
Ik heb er wel makkelijk 2 maand mee gezeten. 1 a 2w rust zijn uiteindelijk nodig gebleken om er echt van af te raken (in het begin geprobeerd om enkel trainingsbelasting terug te draaien maar de pijn kwam altijd terug opzetten na zo 3 a 5km, en vooral de dag nadien).
Ik heb ook zo'n compressie kniekous gekocht voor stabilisatie tijdens het lopen. Dat hielp wel echt.
Tapen kan ook maar kous is gemakkelijker.
Je kan ook tijdelijk op fietsen overschakelen. Ik had er dan (of met schaatsen) dan weer geen last van.