Algemene Loopthread

Trail gedaan vandaag, maar het was er wat over. 30-40cm modder en dat 10km lang

Heavy 😎

Zijn er nog trails die aan te raden zijn? Deze was in Ronse en ik heb me ingeschreven voor die van Oudenaarde. In die streek heb je sowieso fantastisch mooie bossen en de nodige hellingen

Ik vandaag de Houffa trail gedaan, 62 km, 2050 hoogtemeters, absolute aanrader: heel mooi en gevarieerd parcours , prachtige natuur!! (En ook veel modder)

Ik heb morgen een trail. Alles staat aangeduid met pijlen maar ik ben toch graag safe want het is ver van huis. Ik heb de gpx maar hoe werkt dat nu? Ik kan deze openen met GPX viewer op iPhone maar die weet denk ik niet waar ik ben.

Is er een gpx app waar je ook met locatievoorzieningen jezelf kan volgen in functie van de gpx route?
Je kan een gpx importeren in google maps (google even op "google maps gpx navigatie").
Ik denk dat je zo'n opgeslagen route in de appook kan navigeren.

Garmin heeft ook tools om gpx te importeren en aan te passen. Heb je een horloge met de functie (genre fenix, epix) dan kan je die route inladen op het horloge en routebegeleiding starten.

Ik vandaag de Houffa trail gedaan, 62 km, 2050 hoogtemeters, absolute aanrader: heel mooi en gevarieerd parcours , prachtige natuur!! (En ook veel modder)

Mooie streek inderdaad, ik ben er nog nooit in de winter geweest maar ik kan me voorstellen dat het zelfs nu erg mooi is.

Enkele mensen van hier uit het dorp hebben ook meegedaan aan de 62K met z'n allen na 9:30 over de meet. 🥵 .

Hier straks Tempoduurloop, heb er zin in want de zon schijnt nog eens.

Garmin heeft ook tools om gpx te importeren en aan te passen. Heb je een horloge met de functie (genre fenix, epix) dan kan je die route inladen op het horloge en routebegeleiding starten.
Ik heb een iWatch, maar ik kan toch moeilijk de route bekijken op mijn horloge denk ik dan?

Ik heb een iWatch, maar ik kan toch moeilijk de route bekijken op mijn horloge denk ik dan?
Natuurlijk wel. Is natuurlijk niet zo handig als een smartphone als het neerkomt op navigeren maar om een route te volgen is het goed te doen.

Mooie streek inderdaad, ik ben er nog nooit in de winter geweest maar ik kan me voorstellen dat het zelfs nu erg mooi is.

Enkele mensen van hier uit het dorp hebben ook meegedaan aan de 62K met z'n allen na 9:30 over de meet. 🥵 .

Hier straks Tempoduurloop, heb er zin in want de zon schijnt nog eens.
toevallig een zeer luide, jonge bende uit het Antwerpse? ik was zeer traag gestart, in de buurt van ene die voor Legends aan het voorbereiden was en ook rond 9u30 geeindigd was. Die groep had zeer veel plezier en continue aan het roepen en ambiance etc, maar had niet het gevoel dat die de finish zouden halen 😉

Ben wel content van mijn aanpak: vorig jaar in ongeveer elke ultra mezelf te vroeg opgeblazen waardoor je uitgeput over de finish strompelt: deze keer mezelf koest gehouden vanachter in de race, aan km25 nog steed op positie 135 maar wel in top100 gefinished in iets van een 8u45

garmin wel 3x random uit zichzelf herstart waardoor ik 1,5 km en 300hm tekort heb op strava… blijkbaar zijn ze aan een fix aan het werken want is het een wereldwijd probleem

Kijk even onder google maps.
Ik heb deze optie niet:

Open daarna op je smartphone de Google Maps app en klik rechtsbovenaan op jouw account symbool. Kies daarna voor “Mijn plaatsen”.

toevallig een zeer luide, jonge bende uit het Antwerpse? ik was zeer traag gestart, in de buurt van ene die voor Legends aan het voorbereiden was en ook rond 9u30 geeindigd was. Die groep had zeer veel plezier en continue aan het roepen en ambiance etc, maar had niet het gevoel dat die de finish zouden halen 😉

Zou wel eens kunnen. Antwerpen stad is maar een Kennedy-Tunnelvan ons verwijderd en jong als in 35'rs.

Naar de finish toe zal dat roepen wel minder geweest zijn. :lol:

Doe je ook veel hoogtemeters of zoek je dat niet echt op?
Als ik ga hiken: dan zoek ik de hoogtemeters op, je hebt hier redelijk wat bergen om op te klimmen (Mont Blanc is een uurt met de bus bijv.).
Voor te lopen: dan mijd ik de hoogtemeters. Je hebt hier veel trail runners die enkel een berg op- en aflopen, dat zijn dan puur hoogtemeters.

Ik probeer het lopen te beperken tot de weekdagen, in de weekends ga ik skiëen/snowshoeing (toch minstens om het weekend).

Op zoek naar hoogtemeters in Antwerpen toch een degelijke optie gevonden: de trappen van de fietstunnel aan het Zuid omhooglopen en vervolgens in één trek de brug op richting het Kiel.

Vandaag voor het eerst in een duurloop van 16km gestoken, maar in de toekomst ga ik daar wel mijn hill repititions van maken.

Ik heb dagelijks deze week +- 10 miles gewandeld (tijdens een weekje op reis)
Ik heb wel niets gelopen waardoor de belasting volgens Polar gezakt is naar nul komma nul. :tongue:

Gisteren onderuit gegaan op een finse piste/modderpoel. Val opgevangen met mij arm/schouder, toch wel blijvende last. Morgen naar de dokter en aangifte doen bij de verzekering, ge weet maar nooit.

Nog 5 weken en het is Marathon Van Kruibeke. Trenara verwacht dat ik de HM kan lopen aan 5:06min/km, veel sneller dan ik ooit gelopen heb en veel sneller dan ik in gedachten had. Afgelopen zondag stond er een tempo duurloop op het programma dus een uitgelezen kan om de benen eens te testen. PR op de 15km en 10km zijn gesneuveld, de eerste 5km was nog opwarming dus het PR was niet echt "royaal" te noemen maar het deed toch deugd om goeie benen te voelen.

Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat 5:06 een realistisch doel is maar 5:15-5:20 zou al een enorm PR opleveren dus ik ben heel blijf op de moment!

Hier van zaterdag op zondag buikgriep gehad. Nog wast last van de spieren maar was wel aan het trainen voor een HM begin maart.
Algemene regel van wanneer terug te lopen of ken uzelf? Misschien donderdag of vrijdag testje doen.

Deze namiddag wel eens naar buiten voor een wandelingetje om te zien hoe de benen reageren. Gisteren ook eens naar buiten geweest, maar was precies mijn opa van 90 jaar na 100m...

Zondag nog eens een halve marathon. In Murcia voor de verandering. Start om 9u30 om de warmte voor te zijn :p (het zou naar de 20° gaan, gisteren was het er 28°!)
Na de Corridag eind december een beetje geminderd in intensiteit qua lopen, max 3 loopjes per week en nooit echt heel diep gegaan. Toch aan +100km geraakt in januari. Benieuwd hoe ik de wedstrijd zondag ga verteren. Alleszins wel helemaal voluit gaan, dat wel :D

Iemand ervaring met Trail des Sangliers?

Was voorheen een duo-race maar nu kan je individueel deelnemen, nu Houffa 62km goed gelukt is gaan we dus eens voor 75km in de Ardennen -> ga wel nog wat extra heuvel/trappentraining doen voordien, ik kan het duidelijk gebruiken. Ook mijn stokken eens meepakken op training want mijn armen zijn nu 3 dagen na de wedstrijd nog steeds stijf 🤪

hallo,
Vanaf morgen gaan de inschrijvingen open via Tui Nederland open voor de New York marathon (2 nov 25). Je kan via hen een gegarandeerd startbewijs boeken voor de wedstrijd maar je moet ook de reis boeken via hen dan.
Op een andere manier aan een startbewijs geraken voor de New York marathon is bijna onmogelijk.
Tui Belgie zal normaal snel volgen.
Iemand die interesse heeft om een 2p persoonskamer te delen? prijs +- € 2700 voor 7 nachten incl hotel en vlucht + € 650 startbewijs.
1 persoonskamer is snel € 1000 duurder. Ikzelf ben 37 man.
PM indien interesse! :)

Terug
Bovenaan