Algemene Loopthread

Ik kleed me altijd zo licht mogelijk. Vandaag was het voor mij zomerweer om te lopen.
Afgelopen dagen droeg ik een ondershirtje van Craft (Craft ADV Active Intensity T-shirt Heren) en shirtje met lange mouwen. 99% van de tijd is dat icm een korte broek. Wel handschoenen en ook muts gezien mijn kaal hoofd :cheer:

Alé, mijn coach heeft n.a.v. mijn wedstrijd vorig weekend mijn loopzones dan toch aangepast.

threshold zit nu op 3:45 (16km/h), nu dus meer in lijn wat een aantal suggereerden na mijn test.

Ingeschreven voor marathon in Brugge 😃 zal de eerste wegmarathon ooit zijn maar hoop toch wel meteen sub 2h55 te lopen. Ongeveer maandje na de 70.3 in Knokke

Ik heb nog eens 2 km liggen snelwandelen aan tempo 8:40/km
Gemiddelde HR was dan 115 wat netjes in het midden is van zone 1.

Om in zone 1 te lopen moet ik dus rond die snelheid lopen en dat is mmm lastig ... :D

Meestal kies ik ervoor om tijdens LSD's een tempo tussen 6:20 en 7:00 te lopen. Je zou dan denken: Oei ruim 2 min/km sneller (!) dat is dan zeker zone 3 of 4. Hmm neen. Het hangt wat van dag tot dag af maar dat is meestal (99%) dan zone 2.

5km in Lier (ale 4,81km volgens mijn Garmin) direct bij de start lag het tempo op 3m15s en dan werd langs alle kante voorbij voorbij gestoven, na de piste is dat wat draaien en keren waardoor het tempo wel terug stokte, ik zat daar achter een paar triathlonmeisjes, die voorbij gegaan, en uiteindelijk nipt voor de eerste vrouw geëindigd in 17m29s, gemiddelde van 3m38s, ok, niet slecht, niet top. toch wel frisser dan gedacht, ik had uiteindelijk een korte broek en shirt met korte mauwen en dan nog van arm verwarmers, dat viel wel mee, maar die wind was wel koud vandaag..
Op de halve liep er ene zelfs zonder shirt, die weirdo wel al vaker zien shirtloos zien lopen..

Laatst bewerkt:
Iets oudere relatief zongebruinde kerel?

Die heb ik ook al een paar keer zo tegengekomen daar. :D
Magere man met lang haar in een staart? Die doet al z'n trainingen zonder t-shirt en in korte short. Ik zie hem vaak in Vordenstein / Peerdsbos lopen, ook in de winter shirtloos. Altijd een WTF-momentje voor mij.

Ik heb nog eens 2 km liggen snelwandelen aan tempo 8:40/km
Gemiddelde HR was dan 115 wat netjes in het midden is van zone 1.

Om in zone 1 te lopen moet ik dus rond die snelheid lopen en dat is mmm lastig ... :D

Wat is concreet uw doel of uw insteek om dan in die zone te lopen?
Gezien het dermate traag is en zoveel moeite kost.

Ik heb de 10KM gelopen van Lier vandaag.

Het orginele idee was om voor sub 35 te proberen. Na de hectische start kwam ik in het spoor van iemand die 3:31 aan het lopen was met daarvoor een stuk niemand. Omdat ik niet alleen wou lopen besloten dat tempo te volgen. Ik merkte echter al vroeg dat versneller naar 3:29 net dat tandje teveel zou zijn. Na een kilometer of 5 heb ik die persoon laten gaan en was ik afgezwakt naar gemiddeld 3:33 wat ik dan volgehouden heb tot het einde. Gefinisht in +-35:30.

Een PR maar toch niet helemaal tevreden. Had nog wat over op het einde en het gevoel dat ik gedurende de wedstrijd niet diep genoeg ben gegaan. De persoon voor mij ook veel te vroeg laten gaan want die liep eigenlijk tot het einde 20-30 meter voor mij en dan had ik niet alleen moeten lopen.

Wel een mooie wedstrijd. Spotgoedkoop (7 euro), correcte afstand (mijn garmin gaf 10,04) , buiten wat lastige bochten een mooi/aangenaam parcour om te lopen, ...

Ben aan het twijfelen om in februari terug mee te doen aan de 10KM ter voorbereiding op de HM van Gentbrugge.

Ik heb morgen een trail. Alles staat aangeduid met pijlen maar ik ben toch graag safe want het is ver van huis. Ik heb de gpx maar hoe werkt dat nu? Ik kan deze openen met GPX viewer op iPhone maar die weet denk ik niet waar ik ben.

Is er een gpx app waar je ook met locatievoorzieningen jezelf kan volgen in functie van de gpx route?

Ik heb nog niet één loopje gedaan dit jaar! Deze keer geen blessures, maar het ene virus na het andere :D
Net voor de 10M gaat wel te dicht bij KOTK zijn om goed te zijn :eek: Maar 5km zou wel nog eens kunnen. 16/3 is die...
Derde virus 😭 weer koorts. Ik begin stilletjes wel schrik te krijgen voor het EK! Nu weer een week weggegooid en ik zat nét weer op de plek dat ik 3x/w en 17-20km/w zou aandurven. Dat gaat echt nog nipt worden.

Vorige maandag 20km, afgelopen woensdag 18km, vandaag 22km.
De Zwitserse berglucht heeft een positieve impact op mijn loopvermogen. Ook wel leuk met het onderstaande als loopomgeving

corseaux-lake-geneva-view-villeneuve-spring-scaled.jpg

Terug
Bovenaan