Eland
Well-known member
Ik las dat ze breder zouden worden en dat je boog iets hoger kon worden, dus normaal zou je voet korter moeten worden niet langer. Ik merk zelf voorlopig niet veel verschil in de structuur van m'n voeten na nu ~1 jaar bijna alleen barefoot schoenen te dragen voor dagelijks gebruik. Ik moet wel zeggen dat veel gewone schoenen altijd al te smal zijn geweest voor mij en ik altijd al last heb gehad met schoenen vanwege m'n hoge wreef. Wat ik wel weet is dat ik -zolang m'n lichaam het toelaat- niet meer terug wil naar gewone schoenen. Barefoots zitten me echt veel beter. M'n voeten doen veel minder (snel) pijn sinds ik barefootschoenen draag, terwijl ik 25 jaar lang steunzolen gedragen heb en ze zogezegd heel m'n leven moest dragen volgens verschillende dokters.Trouwens een interessante vraag, worden je voeten groter van barefoot schoenen? Draag nu ern aantal maanden niks anders meer. Indruk dat mijn loopschoenen te klein zijn geworden sinds een paar weken.

Lopen doe ik wel nog voornamelijk op een loopschoen, wel van Altra (zero drop, wide toebox). Dat is zeker een aanrader is als je barefoot schoenen gewoon bent. Mocht je overstappen, kan je best wel heel rustig overstappen en niet ineens volledig overschakelen. Bij mij heeft het ~6 maanden geduurd om al m'n runs met schoenen zonder drop te doen. Altra heeft sinds een tijd ook schoenen die niet meer de originele 'footshape'-lijn zijn en ze hebben sinds dit jaar helaas ook schoenen met 4mm drop. Ze zijn overgenomen en de filosofie die het merk zijn naam heeft gegeven is aan het verdwijnen.
Laatst bewerkt:

't zal weliswaar met mijn huidige loopschoenen zijn, ik ga niet speciaal trail schoenen kopen voor die ene keer. Een loopvest heb ik al (4L), dus daar kan ik wel het nodige in kwijt.