Vanmiddag direct na mijn bord spagetti vertrokken voor een loopje 16K. De combo met het warme weer, waar ik nog niet helemaal gewend aan ben, zorgde voor een iets tragere start.
Hout vasthouden, maar het gaat echt goed.
We bouwen super traag op, volg bewust geen schema, doe af en toe krachttraining, en probeer ook wat slimmere mtb tochtjes te doen.
Deze week running index van 71 gehaald. En vandaag ondanks de omstandigheden ook een 69 gehaald, terwijl het toch >50% offroad bos was.
Volgende week nog een goeie werk afronden, en daarna een weekje meer rusten. Daarna bouw ik terug wat intervallen in.
We zitten nu op een dikke 30K per week. Vanaf september wil ik >40K zitten. Maar incl intensief mtb’en deze week een 12uren week achter de rug.
We zitten naar mijn gevoel op schema richting sub 3u in Valencia (december). Maar ik wil bewust geen loopschema volgen deze keer, en puur naar lichaam luisteren. Ondertussen weet ik van vorige 2 marathons dat het gewoon belangrijk is de lange duurtrainingen goed af te werken boven 20K (20k -24K - 28K - 32K) de laatste 2 maanden. En me niet zozeer te focussen op aantal trainingen per week …
Tussentijdse doelen? sowieso tijdslimiet lopen voor startbox: sub 1:30 op halve marathon. Wat sowieso al mijn doel was.
Waarschijnlijk in september in flanders fields halve marathon een eerste poging wagen, wat misschien nog te vroeg zal zijn. En oktober in Brugge ook deelnemen als herkansing en voor de fun als het reeds gelukt is.
Daarvoor probeer ik een sub 20min op 5K en sub 40K op 10K te doen op training.