Algemene Loopthread

Ingeschreven voor de marathon van Sevilla op 23 februari 2025. Slechts 75 euro en het meest vlakke parcours van Europa. De kost om te reizen compenseert dan wel de lage ticketprijzen. Doel: sub 2u40?
Meest vlakke misschien wel. Maar niks verslaat toch Berlijn en Valencia als het op tijden lopen aankomt?

Sub 2u40 zou wel hoe dan ook een zeer mooie prestatie zijn!

Ingeschreven voor de marathon van Sevilla op 23 februari 2025. Slechts 75 euro en het meest vlakke parcours van Europa. De kost om te reizen compenseert dan wel de lage ticketprijzen. Doel: sub 2u40?
Leuk! Enkel het weer kan daar serieus tegenvallen. 30-35 graden mid februari zonder hitte adaptatie kan je doel wel eens in de war gooien

Meest vlakke misschien wel. Maar niks verslaat toch Berlijn en Valencia als het op tijden lopen aankomt?

Sub 2u40 zou wel hoe dan ook een zeer mooie prestatie zijn!
Ik schrijf me eind september, wanneer de inschrijvingen open gaan, in voor Berlijn 2025. Drie maal pech gehad met de loting. Aangezien ik een sub 2u45 in Rotterdam (officieel gemeten parcours) gelopen heb, heb ik een gegarandeerd ticket voor Berlijn 2025. Ik heb er hard voor moeten werken! :)

Leuk! Enkel het weer kan daar serieus tegenvallen. 30-35 graden mid februari zonder hitte adaptatie kan je doel wel eens in de war gooien
Als ik de videobeelden en foto's bekeek, was het er toch vrij fris vorige edities. Gemiddelijke max temp lijkt me wel mee te vallen voor feb/maart: https://klimaatinfo.nl/klimaat/spanje/sevilla/

Ook begint de wedstrijd al om 8u (ipv 10u, wat vaak het geval is in Noord-Europa).

Toch een lastige zaak hier.

Laatste 30km nu wel stukjes aan het lopen dat het wat vooruit gaat!

Toch maar iets eenmalig om te doen voor mij. Het nodigt niet snel uit om te lopen vanwege het volk en parcours (ik weet dat het een wandeltocht is qua opzet), maar ik wilde het wel eens gedaan hebben om eens te ervaren.

Het gebeuren leeft wel heel hard en dat maakt het wel fijner.

Ik heb alleszins zombies gezien, niet fitte mensen waarvan ik betwijfel of dat wel een slim plan was dat aan te vatten, maar vooral ook GIGAVEEL mensen langs de kant van de weg met blaren. Ik heb ze niet geteld, maar op de 13k deelnemers zaten er toch een paar duizend met blaren in alle vormen en maten.

Toch maar iets eenmalig om te doen voor mij. Het nodigt niet snel uit om te lopen vanwege het volk en parcours (ik weet dat het een wandeltocht is qua opzet), maar ik wilde het wel eens gedaan hebben om eens te ervaren.

Het gebeuren leeft wel heel hard en dat maakt het wel fijner.

Ik heb alleszins zombies gezien, niet fitte mensen waarvan ik betwijfel of dat wel een slim plan was dat aan te vatten, maar vooral ook GIGAVEEL mensen langs de kant van de weg met blaren. Ik heb ze niet geteld, maar op de 13k deelnemers zaten er toch een paar duizend met blaren in alle vormen en maten.
Hier idem ondanks het fikse aantal loopkilometers op de teller: voor de blaar op mijn klein teentje toch echt naar rode kruispost moeten gaan want stappen was super pijnlijk

Heb alles gewandeld aangezien mijn zoon niet loopt en dat is voor mij toch wel 10x zo zwaar als m lopen. Uiteindelijk iets na 18u gefinished en supertrots dat mijn zoon heeft doorgezet ondanks ontzettend veel pijn in de laatste 15km (die dan ook heel traag gingen - 3,5 km/u)

Hier idem ondanks het fikse aantal loopkilometers op de teller: voor de blaar op mijn klein teentje toch echt naar rode kruispost moeten gaan want stappen was super pijnlijk

Heb alles gewandeld aangezien mijn zoon niet loopt en dat is voor mij toch wel 10x zo zwaar als m lopen. Uiteindelijk iets na 18u gefinished en supertrots dat mijn zoon heeft doorgezet ondanks ontzettend veel pijn in de laatste 15km (die dan ook heel traag gingen - 3,5 km/u)

Knap van hem/jullie!

Wandelen vond ik ook een pak zwaarder/pijnlijker dan lopen.

De dodentocht is dan ook niet te onderschatten. Ik heb het gevoel dat de prestatie soms genormaliseerd wordt door het grote succes. Maar 100km wandelen blijft een immense inspanning en een lichaam is hier naar mijn inzien niet voor gemaakt. Ohja, voor een marathon ook niet echt 😊
Ik ben blij ooit de dodentocht gedaan te hebben. Maar geen haar op mijn hoofd die zegt dit ooit nog opnieuw te doen.

De dodentocht is dan ook niet te onderschatten. Ik heb het gevoel dat de prestatie soms genormaliseerd wordt door het grote succes. Maar 100km wandelen blijft een immense inspanning en een lichaam is hier naar mijn inzien niet voor gemaakt. Ohja, voor een marathon ook niet echt 😊
Ik ben blij ooit de dodentocht gedaan te hebben. Maar geen haar op mijn hoofd die zegt dit ooit nog opnieuw te doen.
Binnen 2 weken de boslandtrail 100km in Lommel: ik weet zeker dat het makkelijker zal zijn dan gisteren gewoon omdat lopen veel sneller vooruit gaat… gerecupereerd geraken tegen dan zal wel een challenge worden ;)

Binnen 2 weken de boslandtrail 100km in Lommel: ik weet zeker dat het makkelijker zal zijn dan gisteren gewoon omdat lopen veel sneller vooruit gaat… gerecupereerd geraken tegen dan zal wel een challenge worden ;)

Ja, mijn heupen/liezen hangen precies maar met naald en draad meer aan elkaar deze ochtend 😱

Mss eens wat losfietsen straks om wat te recupereren...

Ja, mijn heupen/liezen hangen precies maar met naald en draad meer aan elkaar deze ochtend 😱

Mss eens wat losfietsen straks om wat te recupereren...
mijn garmin stelde een recuploop aan 6m45/km voor voor vandaag... dat ga ik precies toch even negeren... voeten helemaal opgezwolllen vanmorgen en ook bizarre rode uitslag rond enkels, misschien van de warmte van gisteren?

anyway, om op positieve noot over Doto te eindigen: bevoorrading was weer absoluut top! Ik had geen honger meer 's avonds :biglaugh: (ook de vele mensen die vanalles aanboden op hun oprit was leuke bonus, dat maakt deze wandeling wel echt uniek vind ik)

Prijs voor grappigste bord langs de weg waren die sjarels op km80 met het bord "Het is nog heel ver"

mijn garmin stelde een recuploop aan 6m45/km voor voor vandaag... dat ga ik precies toch even negeren... voeten helemaal opgezwolllen vanmorgen en ook bizarre rode uitslag rond enkels, misschien van de warmte van gisteren?

anyway, om op positieve noot over Doto te eindigen: bevoorrading was weer absoluut top! Ik had geen honger meer 's avonds :biglaugh: (ook de vele mensen die vanalles aanboden op hun oprit was leuke bonus, dat maakt deze wandeling wel echt uniek vind ik)

Prijs voor grappigste bord langs de weg waren die sjarels op km80 met het bord "Het is nog heel ver"

Heb nog een aantal mensen gezien met uitslag.. Geen idee van wat.

Voor de rest niet alle borden gezien vrees ik 🥲

Hier naar de rode kruispost gegaan in Buggenhout rond half 4 's ochtends, enkel verstuikt op een kasseistrook, einde Dodentocht. Uiteindelijk naar spoed gegaan en als cadeau een gips gekregen. :woohoo: Heel jammer want er zat een goede tijd in, volgend jaar opnieuw present.

Niet vertrokken vanochtend. De voet blijft zeuren en ik had het gevoel dat ik geen 5km zou kunnen lopen zonder de blokkeren. Helaas. Wel bummer na 4 maand intense training. 🥲

Vandaag meegedaan met een lokale loopwedstrijd en oh dat was afzien maar geweldig om nog eens een wedstrijd gelopen te hebben. Had vooraf schrik van de zon en het slecht inschatten van het toch wel golvende karakter van het parcours. M'n eigen doel net niet gehaald maar gelet op het weer hoef ik niet te streng te zijn.

In de HLN krant staat er weer zo'n uit de context gerukte zin
Met lopen of fietsen verbrand je geen vet en val je dus amper af.
Mmm ok ?? :)

Ah wel, dan is den Makila ne vette papzak met ne hele dikke buik maar wel met zeer dunne schrale armpjes en beentjes :)

M'n PR op de 10 miles geklopt, ondanks de hitte en een pittig parcours met best veel hoogtemeters (héél veel bergop en meer in het tweede deel van het parcours).

Een km of 2 voor de finish nog ingehaald door ene die er vol voor leek te gaan, terwijl ik dacht ik ga me gewoon content stellen met nu nog rustig uitlopen aan een iets rustiger tempo, PR was door een straffer begin toch al binnen: lag die gast wel op een tiental meter voor de finishlijn in het gras met de mensen van het Rode Kruis langs hem en even later afgevoerd met de ambulance... Hopelijk komt die terug oké, normaal wel denk ik dan, gewoon gepakt door de hitte denk ik maar toch...

Achteraf via via te horen gekregen dat die gast 42° temperatuur had en blijkbaar zei dat hij nog nooit zo'n lange afstand gelopen had... tja, geeft mij ergens wel schrik om achter de marathon aan te gaan... want nergens in mijn marathonschema staat een afstand langer dan 25km ofzo...
Ik snap dat voor de marathon deels nog, want het is zeer tijdsintensief om daarvoor te trainen natuurlijk. Maar voor een loopwedstrijdje van 10 miles zou je toch al een paar keer een vergelijkbare afstand in de benen mogen hebben.

Terug
Bovenaan