Algemene Loopthread

18 km was populair precies gisteren. Hier ook. Vanaf km 5 een rechterkuit van beton. Dacht dat ik het er wel ging uitlopen, maar helaas. De laatste 30' 8 strides van 1' aan 284w gemiddeld deden bijgevolg geen deugd.
Nochtans was het gewoon een LSD loopje aan vetverbrandingsintensiteit en had ik de dagen ervoor amper gelopen.

18 km was populair precies gisteren. Hier ook. Vanaf km 5 een rechterkuit van beton. Dacht dat ik het er wel ging uitlopen, maar helaas. De laatste 30' 8 strides van 1' aan 284w gemiddeld deden bijgevolg geen deugd.
Nochtans was het gewoon een LSD loopje aan vetverbrandingsintensiteit en had ik de dagen ervoor amper gelopen.
Misschien de tijd van het jaar?

Ik voel mij vrij goed maar toch voel ik mij wat slapjes. Gisteren moest ik nog reppen om 10km/u te halen op een uurke tijd (10.02) en HR was ook ineens 20 tellen hoger dan normaal.

En vandaag tijdens het werk ook zo'n fucking slap gevoel (dus dat is niet alleen zo tijdens het sporten).

Dus ik ga even extra rust nemen, ik heb waarschijnlijk toch een viruske opgelopen.

Laatst bewerkt:
Misschien de tijd van het jaar?

Ik voel mij vrij goed maar toch voel ik mij wat slapjes. Gisteren moest ik nog reppen om 10km/u te halen op een uurke tijd (10.02) en HR was ook ineens 20 tellen hoger dan normaal.

En vandaag tijdens het werk ook zo'n fucking slap gevoel (dus dat is niet alleen zo tijdens het sporten).

Dus ik ga even extra rust nemen, ik heb waarschijnlijk toch een viruske opgelopen.
Enkele weken geleden was ik ook futloos en nood aan rust. Ik had nog een tabletje vitamine D liggen die ik momenteel aan het nemen ben. Na enkele dagen was ik al een stuk beter. ;-)

Ik voel mij echt top. Als ik Runalyze er even bijneem wordt dat precies wel bevestigd: vormpeil ligt nu al relatief gelijkaardig aan 1 week voor Rotterdam dit jaar, en ik moet nog beginnen aan de 3 maand specifieke marathontraining (vooral gefreewheeled de voorbije 3 maand).

Fingers crossed dat ik niet ziek wordt, dan kan Gent potentieel echt heel leuk worden als ik van hieruit 3 maand goed kan verder bouwen.

Vanaf 20 december kan je je pre-registreren voor het Europese kampioenschap marathon Brussel-Leuven van april 2025. Recreanten kunnen ook meedoen.

Prijs zou 99 euro zijn voor de marathon voor de vroege beslissers. Enige wat me wat tegenhoudt is de totale D+ van 241m.

Vanaf 20 december kan je je pre-registreren voor het Europese kampioenschap marathon Brussel-Leuven van april 2025. Recreanten kunnen ook meedoen.

Prijs zou 99 euro zijn voor de marathon voor de vroege beslissers. Enige wat me wat tegenhoudt is de totale D+ van 241m.
't is geen mooi parcours en ook niet snel dus ik twijfel ook...

Ik twijfel louter omdat het vrij episch is om daar te lopen. Ik plan altijd wat loopwedstrijden vroeg op het jaar om mijn winter gemotiveerd door te komen, dus deze valt ideaal.

Ik ga mij daar ook voor inschrijven, het is eenmalig en ook wel uniek parkoers, met de tijd dan minder bezig. Ik blijf hier wat last ondervinden aan mijn wat is het? peroneus juist onder of in de buurt van de knobbel aan de buitenkant van de voet. Geen idee waarom ik daar last van heb en wat ik daar kan tegen doen..

Na twee weken rustig aan doen door een sluimerende en niet volledig doorbrekende infectie en een gebrek aan kwalitatieve slaap, heb ik gisteren weer meegetraind op de club. Ik heb nog wel met overschot gelopen. De kortere intervals liep ik op gevoel waarbij het tempo achteraf bekeken niets verschilde van wat ik anders loop op die afstanden op training (🎉), en bij langere tempoblokken sloot ik aan bij een groepje dat normaal 15-20"/km trager loopt dan ik en ook dat voelde ontspannen aan.

Het betert net op tijd, want ik wilde komend weekend nog eens een wedstrijd meepikken. 😀

Ik voel mij echt top. Als ik Runalyze er even bijneem wordt dat precies wel bevestigd: vormpeil ligt nu al relatief gelijkaardig aan 1 week voor Rotterdam dit jaar, en ik moet nog beginnen aan de 3 maand specifieke marathontraining (vooral gefreewheeled de voorbije 3 maand).

Fingers crossed dat ik niet ziek wordt, dan kan Gent potentieel echt heel leuk worden als ik van hieruit 3 maand goed kan verder bouwen.

En hoe staat het met de huidige voorspelde tijd met trenara? Heb je het gevoel dat dit realistisch is momenteel?
Al eens een all-out gedaan om te zien hoe je staat ten opzichte van de voorspelde tijden de laatste tijd?

Ik had na mijn HM van Brugge het herstelschema gevolgd. Eens het herstelschema afgelopen was mijn marathon als volgend doel ingesteld met de HM als kalibratie en met tussenin 2 10km wedstrijden. Één afgelopen weekend en één begin januari.
Met nog 4 maand te gaan tot de marathon gaf Trenara mij al een huidige tijd op van 2u37, wat mij niet realistisch leek. Mijn eigen ingesteldoe doel is 2u40 in april.

De 10km wedstrijd van dit weekend heb ik door omstandigheden niet kunnen doen, maar mijn bedoeling was wel op deze op mijn eentje dan te doen (wat uiteraard nooit hetzelde is als een wedstrijd).
Het is uiteindelijk een 5km 'all-out' geworden. Gewoon gelopen tot het vet van de soep was.
Ik zat nu wel in mijn laatste week voor de herstelweek dus geen toptijd.

Mijn huidige voorspelde marathontijd is nu na herkalibratie 2u47. Lijkt me op zich al realistischer.
Op zich op basis van mijn vorige tijd kon ik wel alle trainingen afwerken. Nu zijn ze gewoon iets 'makkelijker' te volbrengen.

Laatst bewerkt:
En hoe staat het met de huidige voorspelde tijd met trenara? Heb je het gevoel dat dit realistisch is momenteel?
Al eens een all-out gedaan om te zien hoe je staat ten opzichte van de voorspelde tijden de laatste tijd?

Ik zit natuurlijk op mijn eigen niveau en dat ligt wel ver van het jouwe... :)
Vandaag zegt Trenara 4u02 en dat lijkt niet onrealistisch voor huidig vormpeil. In Rotterdam liep ik 3u58 (toen ik begon aan training voor Rotterdam zei Trenara > 4u10 denk ik). Dus als ik nu 3 maand goed bouw zou ik echt weer vooruitgang moeten maken tov Rotterdam.

All-out kalibratie heb ik al over nagedacht maar ga ik niet doen denk ik. Die heb ik dit jaar op 2 maand voor Rotterdam nog gedaan, waarna Trenara me aangaf dat mijn doel van 4u onhaalbaar was. Ik ben echt slecht/traag op kortere afstanden maar mijn verval naar langere afstanden lijkt dan kleiner. 5 kilometer lang 5:00/km of sneller lopen is voor mij echt een enorme uitdaging terwijl ik over de marathon dan wel weer 5:40 kan lopen.
Daardoor skewen die kalibraties in mijn nadeel.

Praktisch voorbeeld: https://sporttracks.mobi/labs/race-finish-time-predictor
Als ik hier mijn PR op 5K van 24:45 ingeef, dan krijg ik een voorspelde marathontijd van 4u26 🙂

Laatst bewerkt:
All-out kalibratie heb ik al over nagedacht maar ga ik niet doen denk ik. Die heb ik dit jaar op 2 maand voor Rotterdam nog gedaan, waarna Trenara me aangaf dat mijn doel van 4u onhaalbaar was. Ik ben echt slecht/traag op kortere afstanden maar mijn verval naar hogere afstanden lijkt dan kleiner. 5 kilometer lang 5:00/km of sneller lopen is voor mij echt een enorme uitdaging terwijl ik over de marathon dan wel weer 5:40 kan lopen.
Daardoor skewen die kalibraties in mijn nadeel.

Praktisch voorbeeld: https://sporttracks.mobi/labs/race-finish-time-predictor
Als ik hier mijn PR op 5K van 24:45 ingeef, dan krijg ik een voorspelde marathontijd van 4u26 🙂

Dat is inderdaad een vrij groot verschil.
Komt natuurlijk ook voor de stuk door je toe te leggen op de lange afstand. Maar ik deel ook wel dat gevoel.

In mijn geval nu komt er ook bij dat je bij een All-out of tussentijds doel niet naartoe werkt zoals een A-race.
Maar op zich vind ik de huidige prognose wel beter als de voorgaande.

Dat is inderdaad een vrij groot verschil.
Komt natuurlijk ook voor de stuk door je toe te leggen op de lange afstand.

Klopt waarschijnlijk. Ik doe al jaren vooral langere afstanden omdat ik daar veel meer van geniet. Ik ben ondertussen al maanden bezig met een wekelijkse HM en het wordt stilaan een van de hoogtepunten van mijn week.
Ik zou er waarschijnlijk bij gebaat zijn, en meer uit mezelf halen, door wat meer te focussen op snelheid en af en toe eens een trainingsschema te volgen om daarop sneller te worden, maar het doet me eerlijk gezegd niets of ik nu 23, 24 of 25 minuten doe over 5K...

In mijn geval nu komt er ook bij dat je bij een All-out of tussentijds doel niet naartoe werkt zoals een A-race.
Maar op zich vind ik de huidige prognose wel beter als de voorgaande.

Klinkt idd alsof die kalibratie voor jou wel OK zit.
Kanontijd trouwens... Waw :)

Straks begint de Gallische Oorlog weer in het nationaal park Brabantse Wouden. Succes aan allen die meedoen!
toch beetje zenuwen voor straks, opgestaan met wat keelpijn en lichte verkoudheid, eigenlijk al gans de week wat aan het sukkelen...

body battery slechts 85% bij opstaan, HRV middelmatig... 't zal dus pittig worden vannacht!

we tof om op die live tracking te zien aan wat voor een zot tempo die eersten aan het gaan zijn :oops: (https://bellogallico100.legendstracking.com/)

Terug
Bovenaan