Zubrowka
Well-known member
Mijne vuurdoop is nu zondag in Antwerpen. Stress begint al te komen
Gisteren nog een stevige loop gedaan van 11km. Nu proberen me kalm te houden.
Marathonafstand? welk nummer/naam en de rest? want ik kom supporteren.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijne vuurdoop is nu zondag in Antwerpen. Stress begint al te komen
Gisteren nog een stevige loop gedaan van 11km. Nu proberen me kalm te houden.

MarathonMarathonafstand? welk nummer/naam en de rest? want ik kom supporteren.![]()
Proficiat!
Hier ook uitgelopen, mijn eerste, ook wel een veel mindere tijd dan die van jou uiteraard. Paar fouten gemaakt waar ik uit leer, en die pak ik mee naar de volgende.
Dik respect voor organisatie en niet in het minst de pacers - heel blij dat ik mijn karretje daar heb kunnen aanhangen op 't einde en dat die mij figuurlijk de laatste 3 kilometer verder getrokken hebben.
@eniac vermeldde het hier een tijd geleden trouwens ook al: confronterend om de mensen van de 1/2e marathon af te zien slaan en te beseffen dat je pas halfweg bent en er nog 21km alleen voor staat. Tot dat punt hing er echt een aangenaam sfeertje en liep je in kolonne, vanaf dat punt was het plots... solo stratenloop. Mijn avg. pace is vanaf dat punt ook met 35"/km gezakt. Pijnlijk.
Na de passage van de eerste ronde in centrum Torhout - enorm veel festiviteiten - ambiance, etc. Helemaal opgezweept. Plots verdwijnt 85% uit wedstrijd door de halve marathon, en moet je vlak na het centrum, met een torenhoge hartslag, om 22u 's avonds aan de tweede "ronde" beginnen. Allemaal kleine boerebaantjes tussen Torhout - Lichtervelde en terug. Ik heb me die komende 2u30m nog nooit zo alleen op de wereld gevoeld. Maar het toch mooi uitgestrompeld. 
Om mezelf eens te quoten. Vandaag de halve marathon van Brugge gelopen.
Zat in een mooi groepje die aan 3:30 aan het pacen waren met een paar 'hazen'.
Helaas na 14km ze moeten laten gaan en eigen tempo gezocht.
Uiteindelijk gefinished in 1:15:36 en super tevreden!
Dus Trenara zat er zowat knal op.
Thx, het hielp toch een beetje
Alleen het goed slapen lukte niet zo goed, regelmatig wakker geweest.
Maar dus wat zorgen voor niets![]()
Van de Orteliuskaai (afhalen nr, kleedkamers, etc) tot de Droogdokkenweg (start) is het nog een dikke km te voet. Voorlopig geven ze een ZW wind van 20km/u met windstoten tot 50km/u. Dat gaat 's morgens zeer koud aanvoelen, waarschijnlijk ook het eerste deel van de race langs de Schelde tot we terug de ring oversteken en het stad intrekken. 't zal geen t-shirt weer zijn denk ik, en misschien ook geen korte broek weer.Het wordt zondag precies wel frisjes tijdens de halve marathon van Antwerpen.Geen idee wat ik best zou aandoen. Ik ben wel van plan om (voor mijn niveau) toch wel aan een stevig tempo te lopen, dus zal het op den duur wel warm hebben zeker.
Een lange loopbroek heb ik zelfs nietVan de Orteliuskaai (afhalen nr, kleedkamers, etc) tot de Droogdokkenweg (start) is het nog een dikke km te voet. Voorlopig geven ze een ZW wind van 20km/u met windstoten tot 50km/u. Dat gaat 's morgens zeer koud aanvoelen, waarschijnlijk ook het eerste deel van de race langs de Schelde tot we terug de ring oversteken en het stad intrekken. 't zal geen t-shirt weer zijn denk ik, en misschien ook geen korte broek weer.
Ik dacht een T-shirt met lange mouwen aan te doen, maar dat zal dan miss wat te fris zijn. Wat is dan aan te raden? Soort van base layer ofzo.Het is nog een dikke vier dagen dus nog even afwachten of er verandering in komt met een betere meteo. Je kan altijd een tweede laag aandoen en je nummer op je broek spelden zodat je de bovenste laag kan uitdoen en rond je middel binden als het te warm wordt. Desnoods zaterdag een nooduitstapje naar een Decathlon of andere sportwinkel mocht een lange broek nodig zijn?Een lange loopbroek heb ik zelfs nietIk dacht een T-shirt met lange mouwen aan te doen, maar dat zal dan miss wat te fris zijn. Wat is dan aan te raden? Soort van base layer ofzo.
Doe ik ook aan hoor. Tijdens het lopen warm je toch snel op.Ik ging mijn Jogclub singlet aandoen.![]()
Dat ik daar niet aan gedacht heb, goed idee!En moest het echt koud zijn door de wind ook nog poncho aandoen. Zo iets goedkoop van de action.
WAW, da's 3à4 km knallen tegen de wind de eerste 5,5kmVan de Orteliuskaai (afhalen nr, kleedkamers, etc) tot de Droogdokkenweg (start) is het nog een dikke km te voet. Voorlopig geven ze een ZW wind van 20km/u met windstoten tot 50km/u. Dat gaat 's morgens zeer koud aanvoelen, waarschijnlijk ook het eerste deel van de race langs de Schelde tot we terug de ring oversteken en het stad intrekken. 't zal geen t-shirt weer zijn denk ik, en misschien ook geen korte broek weer.