Algemene Loopthread

Na een overbelasting terug met regelmaat drie trainingen per week aan het draaien.

Interval - lsd - duurloop. Tussen den 30 en 40 km per week. Weliswaar in een voorbereidende week van Trenara. Vanaf volgende week begint de specifieke voorbereiding van 12 weken. Eens zien wat dat geeft.
Ik heb op 9 weken tijd na een rustpauze van 3 weken (Wegens een kleine operatie aan de dikke teen) - 2 tempo lopen gedaan en in feite 0 intervals. Max afstand tot op heden 13km. 2 of 3 keer per week lopen. Max weekafstand 31km. Week 4, 7 en 8 waren rustweken. (Week 8 wel verplichte rust vanwege kuit problemen door een potje padellen).

Als je conditie niet betert (of je krijgt die indruk), dan loop je misschien iets te veel per week, bouw je iets te snel op of last je onvoldoende rust in? :support:

Ik heb de indruk dat mijn conditie er niet op vooruit gaat. Ligt dat aan het feit dat mijn trainingen niet intensief genoeg zijn?

Of is 3 trainingen niet voldoende om op te bouwen?
Vermoedelijk zijn je trainingen té intensief.

Ik loop nu trager dan ooit en mijn conditie gaat veel sneller omhoog.

Een pr lopen op de 10 km aan 5'35 en dan wordt dat niet geregistreerd op uw horloge waardoor het ook niet op Strava komt. En als het niet op Strava staat is het niet gebeurd he.

Kan je dat niet als manuele activiteit toevoegen en dan bij PR de link naar het officiële resultaat?

Toch wel excited voor Berlijn, benieuwd wat Kipchoge kan doen vandaag. En benieuwd naar de Belgen ook natuurlijk.

Geen PR/WR voor Kipchoge, die mythische sub-2 wedstrijd blijft voorlopig in de kast.
En Somers 1 fucking seconde onder de limiet voor de OS. :biglaugh:

Ik vrees dat Kipchoge zijn allerbeste tijd misschien wel voorbij is (dont get me wrong, hij is nog steeds de beste), al ben ik er zeker van dat die mythische 2 uur ooit verbroken wordt.

De vraag is door wie? Ik ben niet meer zeker dat Kipchoge die man zal worden. Hij wordt er ook niet jonger op he.

Volop aan het trainen om 10/12 een wedstrijd van 6K tegen 4min/km gemiddeld te lopen.
Geen idee of het gaat lukken tho. Ik denk dat ik momenteel 5K rond de 4:25min/km kan lopen, maar dat is toch nog een heel pak eraf + 1k langer.
Ik houd mij wel enorm strak aan het schema van Garmin en ik voel wel dat er nog heel veel marge op zit, maar ik heb schrik dat de tijd te kort gaat zijn :/

En Somers 1 fucking seconde onder de limiet voor de OS. :biglaugh:

Ik vrees dat Kipchoge zijn allerbeste tijd misschien wel voorbij is (dont get me wrong, hij is nog steeds de beste), al ben ik er zeker van dat die mythische 2 uur ooit verbroken wordt.

De vraag is door wie? Ik ben niet meer zeker dat Kipchoge die man zal worden. Hij wordt er ook niet jonger op he.

Kiptum. Tweede snelste tijd ooit gelopen en is een stuk jonger. Zal op termijn de nieuwe poster boy van Nike worden.

Kiptum ging normaal ook Berlijn lopen, maar dan toch zijn zinnen gezet op Chigaco marathon. Of Nike wil Kipchoge voorlopig nog beschermen tot het momentum volledig keert in het voordeel van Kiptum.

Kiptum. Tweede snelste tijd ooit gelopen en is een stuk jonger. Zal op termijn de nieuwe poster boy van Nike worden.

Kiptum ging normaal ook Berlijn lopen, maar dan toch zijn zinnen gezet op Chigaco marathon. Of Nike wil Kipchoge voorlopig nog beschermen tot het momentum volledig keert in het voordeel van Kiptum.
Voor Tadese Takele zijn eerste marathon nu een 02:03:24 is ook niet slecht (understatement lol), én is 2,5 jaar jonger dan Kiptum. Misschien is hij ook een kanshebber, alhoewel het misschien nog wat vroeg is voor speculatie.

Vandaag 10km Dwars door Mechelen gelopen - Chiptijd: 38:09. Mijn Pr is 37:18 maar dat was wel in perfecte omstandigheden. Vandaag had ik geen verwachtingen, wou me gewoon amuseren en er een snelle training van maken (had al 54km in de benen - Weektotaal 71km)

Was vrij rustig gestart, maar toen iemand z'n borstband had laten vallen, heb ik die opgeraapt en een versnelling ingezet om de eigenaar terug te vinden. Ben dan maar meteen blijven gas geven tot aan de finish.

Zeer blij over de inspanning op een vrij traag parcours met bochten (vooral in het park) en kasseien en voor mij iets te warme temperaturen.

Volgende 2 weken nog wat meer lopen en dan gaat de riem er voor 10 dagen af op vakantie.

Na de geboorte van onze tweede wilt vrouwlief het sporten terug oppakken en daarvoor zou ze graag een loopband kopen (ik Zwift in de winter in de kelder en dan zou zij mee kunnen lopen dan + dan moet ze het huis niet verlaten als ze wilt sporten als de kindjes slapen/dutten). Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van de loopbanden, ook een Google levert me niet direct de gewenste informatie op, dus dan eindig ik hier :D

Iemand hier ervaring met loopbanden?
Enige vereiste zou zijn dat ze haar activiteit erna op haar Garmin horloge kan syncen en max. toegelaten gewicht mag > 100kg zijn, dan kan ik hem misschien ook nog gebruiken :)

Zeer blij over de inspanning op een vrij traag parcours met bochten (vooral in het park) en kasseien en voor mij iets te warme temperaturen.

Echt een kutparcours eerder :p Mij zien ze daar niet meer.
De inschrijfprijs viel nog mee. Maar als je daar 25€ voor 5km moet dokken ben je goed geript :p

Na de geboorte van onze tweede wilt vrouwlief het sporten terug oppakken en daarvoor zou ze graag een loopband kopen (ik Zwift in de winter in de kelder en dan zou zij mee kunnen lopen dan + dan moet ze het huis niet verlaten als ze wilt sporten als de kindjes slapen/dutten). Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van de loopbanden, ook een Google levert me niet direct de gewenste informatie op, dus dan eindig ik hier :D

Iemand hier ervaring met loopbanden?
Enige vereiste zou zijn dat ze haar activiteit erna op haar Garmin horloge kan syncen en max. toegelaten gewicht mag > 100kg zijn, dan kan ik hem misschien ook nog gebruiken :)
Wat is het budget? Want daar heeft veel van af.

En 100kg en lopen zou ik persoonlijk niet aanraden :p
Zeker als je niet loopt en fietser bent. Risico op blessure is dan heel groot.

Ja, het nieuwe parcours is geen verbetering. Vroeger had je nog de lange rechte stukken langs de rivier.

Gekeken voor een wedstrijd in Mallorca op m'n verlof en er is toevallig een marathon (met halve marathon en 9k). Ik dacht eraan de 9km te doen, maar de kostprijs is 35 euro dus nee, laat maar :/

Vandaag pacer (1u40) voor de halve marathon Wevelgem (alpro lei halve). Is toch een stukske van Antwerpen, had het op voorhand eens moeten checken, ligt echt in een uithoek, hoog 'Nonkels' gehalte ;) Samen met een ervaren medepacer, zeer constant kunnen lopen, uitgekomen op 1u39m; ging supervlot. Parkoers bestond uit twee rondes, met een zowaar een hill challenge, met veel gevoel voor verbeelding was dat inderdaad een klim van 1km. Op het einde van de ronde, wat draaien en keren en een paar strookjes onverhard.

Vandaag pacer (1u40) voor de halve marathon Wevelgem (alpro lei halve). Is toch een stukske van Antwerpen, had het op voorhand eens moeten checken, ligt echt in een uithoek, hoog 'Nonkels' gehalte ;) Samen met een ervaren medepacer, zeer constant kunnen lopen, uitgekomen op 1u39m; ging supervlot. Parkoers bestond uit twee rondes, met een zowaar een hill challenge, met veel gevoel voor verbeelding was dat inderdaad een klim van 1km. Op het einde van de ronde, wat draaien en keren en een paar strookjes onverhard.
Das al de moeite ja, kanten van Kortrijk. Chapeau als Antwerpenaar 😜 deftig gelopen.

Ik ga terug beginnen voor de HM van Gent in mei.

10% extra per week is wel fel om eerlijk te zijn. Dat is een verdubbeling van je load op 8-9 weken… dat ga je niet volhouden zonder blessures. Ik zou toch echt iets voorzichtiger omspringen er mee
Dit is mijn schema in detail qua afstanden. Maar ik ga tussendoor nog op reis dus ik ga dit streefdoel NIET halen - maar dat is allemaal niet erg he ;)

22,9km - 25,1km - 27,6km - Max 20 km - 27,6 km - 30,3 km - 33,3km - Max 23 km - 33,3km - 36,6km - 40,2km - Max 28 km - 40,2km - 44,2km - 48,6 km
--> 15 weken en dan zit ik (best case) pas aan een verdubbeling van mijn load en dus NIET na 8-9 weken hoor :)
Het is het volgende geworden tot op heden
22,9 km - 25,1 km - 27,6 km - 19,2 km - 27,6 km - 31,0 km - 21,0 km - 21,0 km - 31,5 km

Dus ietsjes trager opbouwend dan voorzien - maar best wel 'ok' denk ik. Ik voel mij goed.
De kuit die ik licht blesseerde op vakantie 2 weken geleden is nog wel een beetje stijfjes. Voor het overige voel ik niks speciaals.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan