Algemene Loopthread

1200_05308979_3245414021068_00.jpeg

Als het is om wat te carbloaden is zoiets wel goed, veel koolhydraten (76g/100g), weinig vet, weinig vezels, ...

In die voorgebakken pannenkoeken zit volgens mij ook wel al een hoop vet in.
valt nog wel mee, heb eens vergeleken met die pretzels en is nauwelijks iets meer... maar het is wel heel makkelijk om er snel enkele op te warmen in microgolf, wat suiker over en je bent all set!

ik zie mij de ochtend voor een marathon echt geen doos pretzels opeten :biglaugh:

valt nog wel mee, heb eens vergeleken met die pretzels en is nauwelijks iets meer... maar het is wel heel makkelijk om er snel enkele op te warmen in microgolf, wat suiker over en je bent all set!

ik zie mij de ochtend voor een marathon echt geen doos pretzels opeten :biglaugh:
Voor de duidelijkheid, ik heb het over de dagen voordien, niet 's morgens 😅

Ik ben aan het denken om een loopband te kopen. Nu ik ben beginnen lopen eind juni en de eerste 5km gedaan van start to run.
Merk nu wel met het school dat terug bezig is en de hobby's van de kinderen en vrouw. Dat ik zelf minder rap geneigd ben om nu het sneller donkerder wordt te gaan lopen.

Iemand die wat tips kan geven waar op letten gaat waarschijnlijk een 2de hands worden of een kleinere die je makkelijk kunt opbergen en niet te duur is.

Wat is de makkelijkste manier om een training te integreren of aan te maken met apple watch.
Hiermee bedoel ik dus vooral intervallen, in mij geval als beginnend loper tussen lopen/wandelen.
Maar misschien naar later toe om te switchen tussen bepaalde snelheden/hr zones.
Gewoon met de workout van de applewatch zelf of zijn er goede (gratis) third party apps?
WorkOutDoors is een eenmalige aankoop, maar is wel echt goed voor zo'n zaken. Je kan zelf kiezen welke data je wilt bekijken tijdens het lopen (custom screens, dus zo simpel of ingewikkeld als je zelf wilt), achteraf meer data om te bekijken, en je kan tijdens het lopen een kaartje bekijken op je horloge mocht je je op onbekend terrein begeven (ook gpx ondersteuning).

Iemand aanrader voor in de donkere te lopen? Is een hoofdlamp voldoende?
Niet dat ik vaak in het donker loop, maar een fluo vestje (zo'n) eentje speciaal voor het lopen, is voldoende. Een hoofdlamp heb je toch niet nodig, tenzij je diep in Ardense of Limburgse bossen loopt ander is er toch altijd genoeg licht.

Niet dat ik vaak in het donker loop, maar een fluo vestje (zo'n) eentje speciaal voor het lopen, is voldoende. Een hoofdlamp heb je toch niet nodig, tenzij je diep in Ardense of Limburgse bossen loopt ander is er toch altijd genoeg licht.
Zo lang ik langs de verlichte straten loop is dat inderdaad voldoende.

Ik gebruik wel een hoofdlamp, liever iets meer opvallen dan te weinig. Dan weet ik tenminste dat ik gezien ben. Nu ja.. soms zijn er alsnog blinde mollen die op het laatste pas uitwijken.. Maar ik loop dan ook op straten tussen de velden waar er meestal geen gescheiden voetpad is. Plus, als je enkel met een fluo vest loopt in een bocht zien de bestuurders je pas wanneer hun koplampen je reflecterende elementen belichten.

Vandaag een test training gedaan. 15k aan halve marathon tempo. Heb 4:45/km proberen aanhouden en dat ging vrij goed. PR verbroken op de 15K & 10 miles zelfs :D Op het einde ging de hartslag ietsje omhoog. Ik ga mij hieraan vasthouden en de komende vier weken gebruiken om dit tempo te consolideren. Misschien dat het nog iets sneller kan, maar dan start ik liever met een negatieve split om naar het einde toe er alles uit te persen als er nog reserve is.

Toch niet mee akkoord.
Sommige straten zijn misschien nog oké verlicht, maar op veel plaatsen is de straatverlichting echt niet voldoende om te zien waar je loopt en wat er eventueel op de weg ligt.

Toch niet mee akkoord.
Sommige straten zijn misschien nog oké verlicht, maar op veel plaatsen is de straatverlichting echt niet voldoende om te zien waar je loopt en wat er eventueel op de weg ligt.
Dit maar ook om zeker gezien te worden zoals @Zane schreef is een lamp (voor en achter) wel handig.

Dus wat zijn leuke aanrader? Paar pagina's terug stond een hoofdlamp.
Ik heb deze vorig weekend gekocht.

Ik loop gewoon met zo een hoofdlampje uit de Gamma van 10 euro, werkt (voor mij) prima. 🤷‍♂️
Maar als je het budget hebt, zijn er uiteraard betere alternatieven te vinden.

Ik heb deze vorig weekend gekocht.

Daar heb ik de oude van. Ga dat systeem niet meer kopen. Vandaar mijn vraag

Terug
Bovenaan