Algemene Loopthread

Wat is het budget? Want daar heeft veel van af.

En 100kg en lopen zou ik persoonlijk niet aanraden :p
Zeker als je niet loopt en fietser bent. Risico op blessure is dan heel groot.
800-1000€.

100kg op 1.98m valt wel mee hoor. Ik ga ook niet beginnen met 10km tegen 15kph op die loopband te forceren hoor :)

Iemand ervaring? Ik heb een vrij zwaar en vol weekend gepland, maar op zich kan ik me hier nog wel voor inschrijven voor de 6km om al eens een eerste teen in het water te doen qua wedstrijden.
Ik vind geen online resultaten tegen van vorig jaar. Wat zou het nodige niveau zijn om gewoon mee te kunnen op die korte afstand?

Iemand ervaring? Ik heb een vrij zwaar en vol weekend gepland, maar op zich kan ik me hier nog wel voor inschrijven voor de 6km om al eens een eerste teen in het water te doen qua wedstrijden.
Ik vind geen online resultaten tegen van vorig jaar. Wat zou het nodige niveau zijn om gewoon mee te kunnen op die korte afstand?
Niets van aantrekken, inschrijven en zien! Enige manier om uit te proberen :)

Wat zou het nodige niveau zijn om gewoon mee te kunnen op die korte afstand?

Daar zou ik me weinig van aantrekken. Normaal doen er overal wel mensen mee met alle soorten niveaus. Jij loopt ondertussen afstanden van 15K confortabel onder de 6:00/km dacht ik, dus ik vermoed dat je 6K tempo ook al wel rond of onder de 5:30 gaat zitten. Er gaat nog genoeg volk een stuk trager zijn dan dat, lijkt me...
Maar dat terzijde: je doet het voor jezelf, als je daar goesting in hebt: doen! Ik ben zelf niet bepaald bij de snelle lopers, maar ik geniet wel keihard van dat gevoel aan de start te staan van een wedstrijd, omdat het elke keer toch weer een overwinning is alleen al om daar te staan (zeker gezien wie ik was in het verleden). Kan zeker geen kwaad om ook al eens door de praktische rompslomp te gaan die erbij hoort, zodat het al bekender is en minder stress oplevert eens je naar je grote doel toewerkt en daar van start gaat.

Gewoon doen :)

Status hier: nu ik de marathon van Antwerpen heb laten varen loop ik wat meer op eigen gevoel en goesting voor ik richting eind dit jaar weer specifiek ga beginnen trainen. Ik vermoed meer en meer dat ik in Spanje iets heb opgelopen (Covid?) waardoor mijn conditie een enorme duik heeft genomen. Dat ik de week na Spanje in een loop na 11 kilometer al moest wandelen, dat was echt niet normaal.

Ondertussen gaat het weer de goede richting uit. Dit weekend toch weer in totaal 35K gedaan, gisteren een 18K, en het voelt weer goed. Niet "ik kan binnen 4 weken een marathon lopen"-goed, maar wel weer een basis om op te bouwen.

Daar zou ik me weinig van aantrekken. Normaal doen er overal wel mensen mee met alle soorten niveaus. Jij loopt ondertussen afstanden van 15K confortabel onder de 6:00/km dacht ik, dus ik vermoed dat je 6K tempo ook al wel rond of onder de 5:30 gaat zitten. Er gaat nog genoeg volk een stuk trager zijn dan dat, lijkt me...
Maar dat terzijde: je doet het voor jezelf, als je daar goesting in hebt: doen! Ik ben zelf niet bepaald bij de snelle lopers, maar ik geniet wel keihard van dat gevoel aan de start te staan van een wedstrijd, omdat het elke keer toch weer een overwinning is alleen al om daar te staan (zeker gezien wie ik was in het verleden). Kan zeker geen kwaad om ook al eens door de praktische rompslomp te gaan die erbij hoort, zodat het al bekender is en minder stress oplevert eens je naar je grote doel toewerkt en daar van start gaat.

Gewoon doen :)

Yep, mijn ochtendloop deze ochtend was 8km aan 5:20. Ik schrok wel omdat ik heel erg het gevoel had dat ik werd teruggehouden door mijn benen alsof er een rekker me weerstand gaf. Ik kijk niet statistieken onderweg tijdens die loopjes en loop puur op gevoel.
Ik weet dat dat niet traag is, maar zo een korte afstanden zou ideaal zijn voor mensen die stevig doortrekken aan een tempo van 3:50/km of minder. En dan begin ik te twijfelen aan wat een figuur ik zou slaan :unsure:

Maar ik zit het allemaal wat te groot te maken voor mezelf, of dat begint nu toch zo te lijken. Nog even zien hoe mijn zaterdag evolueert qua planning zodanig dat het niet te laat wordt en dan misschien toch afzakken. Ofwel loop ik tegen de muur en is het een goede les voor de volgende keer, ofwel loop ik flink mee en is het een les voor de volgende keer.

En dan begin ik te twijfelen aan wat een figuur ik zou slaan :unsure:
Borst vooruit en kin omhoog aub. De collega's die bij mij op het werk buiten adem zijn na twee verdiepingen met de trap te doen slaan pas een mal figuur in mijn ogen. Vorige week was er popemieke aan het klagen dat ze verzuurde benen had door van het gelijkvloers naar het 4e te gaan met de trap.

Niets van aantrekken als er volk bij loopt die sub 4 minuten lopen, die zijn al bovengemiddelde (of betere) prestaties aan het neerzetten.

Mag ik eens een warme oproep doen aan alle kilometer-vreters op dit mooie forum?

Een collega op het werk, en tevens voorzitter van de Lymfklierkanker Vereniging Vlaanderen, wees mij op een campagne die momenteel loopt in het kader van bloedkankermaand.
Door simpelweg een overzicht van de sportieve prestaties van de maand september door te sturen naar [email protected] (dat mag een screenshot zijn van Strava, GarminConnect, Fitbit,...) kun je een aanzienlijke bijdrage leveren aan de strijd tegen bloedkanker. Per afgelegde km wordt er immers 1 euro geschonken aan vijf betrokken patiëntenverenigingen!

MheEAejl.jpg

Yep, mijn ochtendloop deze ochtend was 8km aan 5:20. Ik schrok wel omdat ik heel erg het gevoel had dat ik werd teruggehouden door mijn benen alsof er een rekker me weerstand gaf. Ik kijk niet statistieken onderweg tijdens die loopjes en loop puur op gevoel.
Ik weet dat dat niet traag is, maar zo een korte afstanden zou ideaal zijn voor mensen die stevig doortrekken aan een tempo van 3:50/km of minder. En dan begin ik te twijfelen aan wat een figuur ik zou slaan :unsure:

Maar ik zit het allemaal wat te groot te maken voor mezelf, of dat begint nu toch zo te lijken. Nog even zien hoe mijn zaterdag evolueert qua planning zodanig dat het niet te laat wordt en dan misschien toch afzakken. Ofwel loop ik tegen de muur en is het een goede les voor de volgende keer, ofwel loop ik flink mee en is het een les voor de volgende keer.
Je bent nog altijd beter dan al diegenen die aan de zijlijn staan te kijken op uw loopprestaties.

Door simpelweg een overzicht van de sportieve prestaties van de maand september door te sturen naar [email protected] (dat mag een screenshot zijn van Strava, GarminConnect, Fitbit,...) kun je een aanzienlijke bijdrage leveren aan de strijd tegen bloedkanker. Per afgelegde km wordt er immers 1 euro geschonken aan vijf betrokken patiëntenverenigingen!
Ik stuur het over een weekje door ;) De maand is nog niet voorbij :D

Ik ga wel mijn yahoo email account gebruiken om het door te sturen, ik wens geen extra spam te verkrijgen op mijn hoofd email account.

Laatst bewerkt:

Je gaat je helemaal niet belachelijk maken. Als ik naar de resultaten van Dwars door Mechelen kijk op de korte afstand (5k): 787 finishers in totaal waarbij de mediaan (plaats 394) aan een snelheid van 9.49 km/u loopt. Met jouw snelheid van 5:20 (en op wedstrijd wss nog een stuk sneller) ga je met sprekend gemak in de eerste helft eindigen.

Gisteren meegedaan aan de Long Course Weekend Halve Marathon van Nieuwpoort. Mijn eerste halve marathon ooit.
Als causal loper had ik geen concreet doel voor ogen, wel zat ik met onder de 2u in mijn hoofd…
Gefinished op 1:56:21 chip tijd :love: :love: :love:
Volgens Strava 1:56:05 + PR op de 10 Miles (1:27:48) en 10km (54:17).

Toch serieus afgezien! Parcours ging voornamelijk landinwaarts via smalle padjes naar de open vlaktes en er stond toch redelijk veel wind. De laatste 4-5km vol in de wind deden echt geen deugd! But we made it !

En nu hopen om niet in een zwart gat te vallen :unsure:

Laatst bewerkt:
De laatste 4-5km vol in de wind deden echt geen deugd! But we made it !

Dan heb je echt wel fantastisch ingedeeld voor je eerste halve, want je hebt sowieso weinig verval gekend en dan had je nog eens tegenwind in de laatste 5K?

Top hoor, proficiat.

Mag ik eens een warme oproep doen aan alle kilometer-vreters op dit mooie forum?

Een collega op het werk, en tevens voorzitter van de Lymfklierkanker Vereniging Vlaanderen, wees mij op een campagne die momenteel loopt in het kader van bloedkankermaand.

MheEAejl.jpg
Ideaal, ik heb van september mijn allereerste 100km maand gemaakt. Bedankt voor de melding!

Hier ook overzichtje doorgestuurd, 170km :smurf:

Screenshot-2023-09-26-at-11-34-51.png

Gisteren simulatietraining voor de marathon (6:03 pace), ging goed. Nu begint de tapering-periode denk ik? Training load zakt wel wat (qua kilometers), maar stilzitten is het zeker niet.

Vorige week was het een recup week met 42km. Zondag stond er 16km op het programma, vanaf het moment dat ik begon te lopen kreeg ik ineens een pijnlijke linkerbil. Geen flauw benul wat de oorzaak kan zijn op het einde van een recup week.. Op zich viel die pijn perfect te verdragen en dacht ik dat het ging goed komen door verder op te warmen. Heb de volledige 16km uitgelopen met een lichte last. Gisteren tijdens het bewegen/wandelen continue wel pijn ondervonden, maar verdraagzaam.

Vandaag ging het beter maar mijn buikgevoel zei om thuis te blijven, om tegen beter weten in toch gaan lopen op een traag tempo. Uiteindelijk vroegtijdig terug gedraaid na 4km om de laatste anderhalve kilometer wandelend naar huis te gaan. Niet dat het pijnlijker aanvoelde dan op zondag, maar de schrik om het nog erger te maken zat er wel goed in.

Ik ben ontzèttend pissed off en teleurgesteld in mijzelf dat ik toch gegaan ben vandaag, met als mogelijke gevolg de rest van mijn week te hypoticeren. Paar maand geleden juist hetzelfde ervaren, op diezelfde plaats. Ik weet niet wat doen hiermee.

Vorige week was het een recup week met 42km. Zondag stond er 16km op het programma, vanaf het moment dat ik begon te lopen kreeg ik ineens een pijnlijke linkerbil. Geen flauw benul wat de oorzaak kan zijn op het einde van een recup week.. Op zich viel die pijn perfect te verdragen en dacht ik dat het ging goed komen door verder op te warmen. Heb de volledige 16km uitgelopen met een lichte last. Gisteren tijdens het bewegen/wandelen continue wel pijn ondervonden, maar verdraagzaam.

Vandaag ging het beter maar mijn buikgevoel zei om thuis te blijven, om tegen beter weten in toch gaan lopen op een traag tempo. Uiteindelijk vroegtijdig terug gedraaid na 4km om de laatste anderhalve kilometer wandelend naar huis te gaan. Niet dat het pijnlijker aanvoelde dan op zondag, maar de schrik om het nog erger te maken zat er wel goed in.

Ik ben ontzèttend pissed off en teleurgesteld in mijzelf dat ik toch gegaan ben vandaag, met als mogelijke gevolg de rest van mijn week te hypoticeren. Paar maand geleden juist hetzelfde ervaren, op diezelfde plaats. Ik weet niet wat doen hiermee.
vorig jaar tijdens mijn marathonvoorbereiding ook last gehad (vaag gevoel linkerbil, buitenzijde) paar weken mee rond gelopen dan paar sessies dry needling en de pijn verdween gelijdelijk aan, daarna geen last meer gehad (wel nog wel lang een gevoel van naweeen gehad, maar nu helemaal niks meer)

Terug
Bovenaan