Algemene Loopthread

Donderdag: 100% zone2.
Met borstband gemeten dan vermoed ik?
Ik loop alleen met een GPS horloge en dat is altijd iets minder nauwkeurig.
Of heb je gewoon een heel stabiele HR? (Dat kan perfect maar dat is niet voor elke loper realistisch).

Anyways ik probeer meestal in zone 2 te lopen tijden een opbouwperiode en tijdens LSD loopjes, daar streef ik toch naar.

Alleen woensdag liep ik gemiddeld in zone 3 voor het eerst in 5+ weken.
(43% zone 2 - 32% zone 3 - 20% zone 4 - 2% zone 5) - maar dat was zoals ik al eerder zei een tempoloop en geen LSD.

---

Ter info: Voor de kenners. Als ik de formule van dokter Google toe pas, dan loop ik 100% van mijn loopsessies non stop in zone 4 & zone 5 "ondanks dat ik gedurende al die loopsessies nog zonder enig probleem, kan praten in volzinnen" :tongue:

Hint: Ik raad iedereen aan die serieus bezig is met lopen om om de xx tijd een inspanningstest te doen om je echte HR zones te kennen. Want anders hebben je training 'worst case' weinig nut.

Laatst bewerkt:
Die beelden van UMTB, gisteren bij de start, bij die zonsondergang en in de achtergrond die besneeuwde toppen. Ik zou ooit graag meedoen, al zat met dat ingewikkeld registratiesysteem moeilijk worden, maar dan doen ik op mijn eigen houtje.
En dus niks op sporza of andere Belgische media... maar als de "Belgian dentist" ergens op vakantie gaat en loopt, headlines!

97dXzCA.png

Die beelden van UMTB, gisteren bij de start, bij die zonsondergang en in de achtergrond die besneeuwde toppen. Ik zou ooit graag meedoen, al zat met dat ingewikkeld registratiesysteem moeilijk worden, maar dan doen ik op mijn eigen houtje.
En dus niks op sporza of andere Belgische media... maar als de "Belgian dentist" ergens op vakantie gaat en loopt, headlines!

97dXzCA.png

Ik zie sabbe toch online niet verziekt comentaae geven op anderen hun prestatie. En ik zie @Zubrowka toch geen 75 bavkyard toertjes lopen.
De helft vd post is hier overanalyse van een training. Dat intresseert me ook niet hoor.

Ik moest er deze week 30.4km lopen, maar ik heb er 31.0 gelopen. Op die 600 meter zal het wel niet op aan komen zeker?
Om even C43 te pesten ivm overanalyses van trainingen :fingerguns_r:

Volgens Polar is zone 2 voor mij nu tussen 5:27 en 5:50 min/km - dat laatste klopt inderdaad wel qua gevoel.

Laatst bewerkt:
Met borstband gemeten dan vermoed ik?
Ik loop alleen met een GPS horloge en dat is altijd iets minder nauwkeurig.
Of heb je gewoon een heel stabiele HR? (Dat kan perfect maar dat is niet voor elke loper realistisch).
Borstband ja. Uiteraard eerst paar meters in zone 1, maar dan redelijk stabiel zone 2 gedurende een uurke ofzo. Tussen 132 en 141 ja.

Het systeem op zich is niet zo makkelijk, maar nu ook niet supermoeilijk.
Je hebt vooral geld nodig , tijd (voor die races deel te nemen), geluk, ...

Kennis mocht dit jaar deelnemen , maar jammer genoeg heel vroeg moeten stoppen wegens iets slecht gegeten de dag ervoor en eigenlijk ziek gestart. Heel spijtig ! Dan ben je daar 2 jaar mee bezig.

De sfeer en ervaring moet is waarschijnlijk heel uniek.
Maar denk dat je er het meest van geniet in een trip van 4 dagen

Nog iemand die Dwars door Mechelen (24/9) loopt? Ik doe de 10km.
Deze komt voor mij een dag te laat... Ik wou hem graag doen, maar ben dan niet thuis.
Eigenlijk staat er de komende tijd geen groot doel meer op het programma. Misschien dat ik nog wat plezante dingetjes toevoeg, als ik ze tegenkom. Maar voorlopig is het:
- Antwerpen Halve Marathon (afhankelijk van hoe ik uit de komende maand kom, en als ik het doe, is het zonder tijdsdoel)
- Zevenheuvelenloop (als ik daar raak, lijkt me wel een plezante!)
- Ergens een snelle corrida
- 100km van KOTK (februari)

Waarvan er mogelijk de eerste twee al meteen afvallen :D

Ik heb me net ingeschreven voor de marathon van Antwerpen. Als Antwerpenaar zou dat eigenlijk verplicht je allereerste marathon moeten zijn, toch? Ik hoop de vorm van mijn triatlon nog een beetje proberen rekken voor ik enkele weken pauze inlas. Ik heb precies toch wel graag de afstand al eens los in de benen voor ik die in een triatlon loop.

Het systeem op zich is niet zo makkelijk, maar nu ook niet supermoeilijk.
Je hebt vooral geld nodig , tijd (voor die races deel te nemen), geluk, ...

Kennis mocht dit jaar deelnemen , maar jammer genoeg heel vroeg moeten stoppen wegens iets slecht gegeten de dag ervoor en eigenlijk ziek gestart. Heel spijtig ! Dan ben je daar 2 jaar mee bezig.

De sfeer en ervaring moet is waarschijnlijk heel uniek.
Maar denk dat je er het meest van geniet in een trip van 4 dagen

Iemand van onze club mocht ook gaan, geloot bij de eerste poging.
Staat een interviewtje ook op de officiële instagram: Link

Heeft hem volledig gedaan, petje af!

Ik stel mij inderdaad ook de vraag in hoeverre je daar volledig van kan genieten om dat in 1 trok te doen. Helft van de wedstrijd loop je in de donker en zie je niet veel. Maakt natuurlijk wel deel uit van de charme om de zonsondergang en -opgang mee te maken.

Nog iemand die Dwars door Mechelen (24/9) loopt? Ik doe de 10km.

Dit jaar niet, vorig jaar daar pacer geweest. Ik herinner me de kilometerstanden niet correct waren, maar dan op het einde plots wel juist. Relatief snel parkoers, een stukje door een park wel. De 24/9 ben ik pacer voor de halve marathon (alpro leie).Hoe was de kapittelloop?

Dit jaar niet, vorig jaar daar pacer geweest. Ik herinner me de kilometerstanden niet correct waren, maar dan op het einde plots wel juist. Relatief snel parkoers, een stukje door een park wel. De 24/9 ben ik pacer voor de halve marathon (alpro leie).Hoe was de kapittelloop?
Leuke organisatie en goedkoop. Stipt om 19u15 begonnen en alles goed aangeduid. Ik ben als 9de geëindigd op de 4km (volgens Strava 3.90km) in 14:38 (tempo 3:45/km)

Niet slecht aangezien ik sinds eind april geen snelheid meer getraind heb en niet veel gelopen heb in het algemeen. Het was vrijdag plots ook weer drukkend warm na een week of langer van regen en koude, dus dat hielp ook niet.

Wel nog werk aan de winkel want m'n halve marathon van maart was aan een tempo van 3:47/km. Dus toch aanzienlijk wat conditie verloren.

@Zubrowka Was DDM vorig jaar ook al met een vernieuwd parcours met de start aan Veemarkt en finish ook in het centrum of nog het oude parcours met de start aan De Nekker?

Leuke organisatie en goedkoop. Stipt om 19u15 begonnen en alles goed aangeduid. Ik ben als 9de geëindigd op de 4km (volgens Strava 3.90km) in 14:38 (tempo 3:45/km)

Niet slecht aangezien ik sinds eind april geen snelheid meer getraind heb en niet veel gelopen heb in het algemeen. Het was vrijdag plots ook weer drukkend warm na een week of langer van regen en koude, dus dat hielp ook niet.

Wel nog werk aan de winkel want m'n halve marathon van maart was aan een tempo van 3:47/km. Dus toch aanzienlijk wat conditie verloren.

@Zubrowka Was DDM vorig jaar ook al met een vernieuwd parcours met de start aan Veemarkt en finish ook in het centrum of nog het oude parcours met de start aan De Nekker?
Nog het oude parkoers toen. Ik zie idd nieuw parkoers, maar geen details ;)

Nog wat werk aan de winkel, zegt hij :D
Ik moest nog een nieuwe Critical Power-test doen: 3 minuten voluit. Dat is bij mij exact een halve mijl geworden. Dat is dus 800m aan het tempo van jouw halve marathon, en piepedood zitten, hè. Bij mijn eerste poging heb ik maar 2min kunnen volmaken, was iets te enthousiast gestart.

Ik vind dat wel plezant om te zien telkens. Nu is hij niet zo heel goed bevolkt meer, maar ik heb wel redelijk wat power tot 10-20sec, maar daarna gaat het pijlsnel naar beneden. Kunt letterlijk zeggen dat het tempo dat ik 4 minuten kan aanhouden, ik ook 20 minuten kan aanhouden.
1693820312261.png

Ik moet nog een 6-minutentest doen, waardoor dat een beetje zou kunnen opschuiven, maar het blijft toch enorm vlak. Dat was 'm zelfs toen ik beter getraind was ook.

Niet echt een loopvraag maar er is geen echt topic ervoor. Ik heb altijd een Urbanears hellas hoofdtelefoon gehad. Die was volledig van mesh gemaakt dus kon tegen zweet. Jammer genoeg is die nu kapot en maken ze die niet meer.

Zijn er hier mensen die met een on ear hoofdtelefoon lopen en eentje kunnen aanbevelen? Ik vraag het liever hier dan in het hardware forum aangezien jullie die ook gebruiken om te sporten en dus ook zweten.

Gebruik zelf Shokz OpenRun Pro voor de runs (voornamelijk fietsen) waarbij ik op drukkere banen en dergelijke kom en dus omgevingsgeluid wil waar kunnen nemen. Voor de rest rest PowerBeats Pro.
Merk wel dat ik met warmer weer ook sneller naar die Shokz ga omwille van zweet rond mijn oren :')

Edit: nevermind, on-ear niet gelezen, maar daar doe ik niet aan mee om te sporten.

Terug
Bovenaan